Gå til innhold

Er jeg urimelig fordi jeg reagerer på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en mann som jeg synes er helt fantastisk! Han er snill, hjelpsom, flink med barna mine, han er tilstede og jeg er veldig glad i han! Jeg er enormt opptatt av at han skal ha det bra i forholdet.

Så er det et problem. Tidlig i forholdet vårt sov han over hos en kollega etter en jobbfest fordi hun ble for full og han ville hjelpe henne hjem og følge med at det gikk bra med henne. Han drikker ikke alkohol og jeg har trodd han på dette. 

Han brukte mange måneder på å slette tinderen sin etter vi ble sammen. Han sier selv det er sløvskap og at han ikke har brukt den. 

Han unngår å snakke om ho-kjønn. Det er ikke naturlig for han å komme hjem fra jobb å fortelle noe som 'Hundhamaren gjort eller sakt. Har tatt han i å butte hun ut med han. Jeg skjønner ikke hvorfor fordi jeg har aldri gitt han noen grunn til å ikke kan snakke om andre jenter. Men det gjør meg usikker når jeg føler han må skjule ting. 

Han hadde en oppgave på studiet sitt om å lage et tidshjul av viktige hendelseri livet. Han har der skrevet hvor og når han flyttet eller gikk på skole forskjellige steder og han hadde skrevet inn når morfaren døde. Jeg sto ikke på hjulet. Ikke hannes sønn heller. 

Fant også ut at han hadde likt profilbilder av andre damer på Facebook etter vi ble sammen. Det i seg selv er ikke et problem men han sier selv han aldri bruker Facebook og jeg har ikke sett, mens vi har vært i et forhold, at han har vært inne å skrollet face.. 

Han bruker ikke telefonen sin mens han er sammen med meg. Den står ofte på 'ikke forstyrr'. 

Jeg føler med alt dette at jeg er blitt helt crazy sjalu og selvtilliten min er helt på bunn. 

Han sa i går etter en oppvasksamtale at han følte seg ikke så redd for at jeg skulle forlate han da jeg nok ikke hadde noen problem med å finne noen å ha sex med men jeg kom ikke til å finne så mang andre som orket dette prosjektet her (meg med 4 små barn). Han har ett barn fra før og en fryktelig slitsom eks. 

Hva tenker dere om dette? Er det jeg som er dramatisk her? Har jeg grunn til å føle meg usikker på forholdet? 

Jeg kommer forresten ut av et 8 år langt forhold der det var mye psykisk mishandling og litt fysisk. Jeg ville sikkert syntes en hver mann var fantastisk etter det. 

Anonymkode: 6e832...325

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du virker litt slitsom. Jeg forsto ikke problemet? Var problemet at han tidlig fulgte en kvinnelig kollega hjem etter fest og sov der, eller at han liker kvinnelige venners profilbilder? At han er tilstede for deg og barna og ikke henger masse på telefonen? At du ikke var med på tidshjulet kan jeg forstå var litt sårt, men ikke når han ikke engang inkluderte sin egen sønn. Du er kanskje ekstra usikker pga din fortid, men tror ikke du burde dyrke de følelsene og se etter problemer der de ikke finnes. 

Anonymkode: 253f7...197

• Liker 4
Skrevet

Her er nok problemet at du lider av den kvinnelige lidelse overtenking og analyse. Hvor finner du egentlig tiden til å begå all denne grublingen over ingenting? Det må da være mer fornuftige ting du kan benytte tiden på. 

Anonymkode: f8568...e1c

• Liker 1
Skrevet

Følg magefølelsen. Dump ;)

Anonymkode: d5ae2...daa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes du virker litt slitsom. Jeg forsto ikke problemet? Var problemet at han tidlig fulgte en kvinnelig kollega hjem etter fest og sov der, eller at han liker kvinnelige venners profilbilder? At han er tilstede for deg og barna og ikke henger masse på telefonen? At du ikke var med på tidshjulet kan jeg forstå var litt sårt, men ikke når han ikke engang inkluderte sin egen sønn. Du er kanskje ekstra usikker pga din fortid, men tror ikke du burde dyrke de følelsene og se etter problemer der de ikke finnes. 

Anonymkode: 253f7...197

Ja det er mulig. Problemet mitt er at jeg føler det er mange tegn på at han ikke er den han gir utrykk for å være om du skjønner. 

Jeg hadde ingen problemer med alle de enkelthendelsene før det ble så mange av de. Jeg har hele tiden trodd han på det han sier. Jeg ønsker ikke være naiv. 

Jeg føler at maktbalansen i forholdet vårt er skjevt og han er veldig klar over det. 

Skrevet

Følg magefølelsen. 

Anonymkode: 10ed1...2c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er nok problemet at du lider av den kvinnelige lidelse overtenking og analyse. Hvor finner du egentlig tiden til å begå all denne grublingen over ingenting? Det må da være mer fornuftige ting du kan benytte tiden på. 

Anonymkode: f8568...e1c

Hehe! Jeg håper du har rett at det er bare overtenking. Jeg er veldig sensitiv og plukker opp ting veldig fort. Det tror jeg kommer av det forrige forholdet der jeg måtte regulere han hele tiden etter humør og situasjon. 

Jeg ønsker jo ikke at dette skal prege det forholdet jeg er i nå. Så jeg er absolutt ute etter å høre om at det er jeg som er problemet. 

Skrevet

Tror kanskje han føler han må være forsiktig med hva han sier. Du trenger ikke nødvendigvis ha sagt for mye eller blitt for sur at man automatisk legger om bare fordi det er komfortabelt å ikke bli spurt. 

Jeg hadde en periode med min samboer hvor han sluttet å nevne eksen fordi jeg var veldig usikker på meg selv. Jeg måtte til slutt be han om å ikke være redd for å snakke om fortiden, da dette er noe jeg vil høre om selv om det måtte inkludere eksen. Nå driter jeg i om han nevner noe som helst om henne eller eventuelt andre han har rotet med i fortiden fordi jeg er veldig sikker på han og hans intensjoner med meg. 

Vet ikke. Du er i en helt annen situasjon og jeg hadde nok reagert litt på noen av de tingene du nevnte her men ikke alt. Tenker at du bare må ta en prat med han og om han ikke tåler at du legger ut om din usikkerhet så er han jo uansett ikke villig til å prøve å fikse problemet eller å møtes på midten. Da er han vell best å dumpe. 

Vet ikke hvor mange ganger jeg bare har tatt opp en teit liten ting med samboer fordi jeg ble usikker og overtenkte litt. Han har alltid vært villig til å høre. Bedre å få det ut av systemet med engang enn å la det brygge. 

Anonymkode: 6245d...3ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han sa i går etter en oppvasksamtale at han følte seg ikke så redd for at jeg skulle forlate han da jeg nok ikke hadde noen problem med å finne noen å ha sex med men jeg kom ikke til å finne så mang andre som orket dette prosjektet her (meg med 4 små barn).

Dette synes jeg er meget spesielt å si til partneren.

De andre tingene du nevner er litt vanskelig å mene noe om, de er på en måte enkeltsaker som kan være tegn på noe større men de kan også være bagateller.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Den setningen med at du er et prosjekt var jo skikkelig ille. Fysj. 

• Liker 5
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå):

Dette synes jeg er meget spesielt å si til partneren.

De andre tingene du nevner er litt vanskelig å mene noe om, de er på en måte enkeltsaker som kan være tegn på noe større men de kan også være bagateller.

Til tro dette er en av de siste tingene som er sagt i en "oppvasksamtale". Der kan det komme mye rask fram hvis man blir provosert nok!

Sånn generelt kan jeg kjenne meg litt igjen i mistenksomheten. Jeg fikk for en tid tilbake en ny kvinnelig kollega som jeg samarbeider tett med på jobb. Naturlig nok kom hun opp i samtaler hjemme og kona reagerte på dette. Jeg fikk da en jævlig jobb med å roe kona ned. Sa jeg kunne slutte å snakke om henne hjemme, men det var tydeligvis også galt...

Konsekvensen var at jeg rett og slett sluttet å snakke om henne likevel. Gidder ikke å bli misenkeliggjort for å dra på jobb heller. Sjalusi er helt jævlig å håndtere for å være ærlig!

Anonymkode: 917c3...d8a

Skrevet

Tror kanskje han føler han må være forsiktig med hva han sier. Du trenger ikke nødvendigvis ha sagt for mye eller blitt for sur at man automatisk legger om bare fordi det er komfortabelt å ikke bli spurt. 

Jeg hadde en periode med min samboer hvor han sluttet å nevne eksen fordi jeg var veldig usikker på meg selv. Jeg måtte til slutt be han om å ikke være redd for å snakke om fortiden, da dette er noe jeg vil høre om selv om det måtte inkludere eksen. Nå driter jeg i om han nevner noe som helst om henne eller eventuelt andre han har rotet med i fortiden fordi jeg er veldig sikker på han og hans intensjoner med meg. 

Vet ikke. Du er i en helt annen situasjon og jeg hadde nok reagert litt på noen av de tingene du nevnte her men ikke alt. Tenker at du bare må ta en prat med han og om han ikke tåler at du legger ut om din usikkerhet så er han jo uansett ikke villig til å prøve å fikse problemet eller å møtes på midten. Da er han vell best å dumpe. 

Vet ikke hvor mange ganger jeg bare har tatt opp en teit liten ting med samboer fordi jeg ble usikker og overtenkte litt. Han har alltid vært villig til å høre. Bedre å få det ut av systemet med engang enn å la det brygge. 

Vi er egentlig ganske flinke til å kommunisere. Han hører på det jeg sier og han sier han skal gjøre tiltak for å bli bedre. 

Det jeg egentlig er redd for er at jeg ikke evner å se om han er god eller ikke. Kanskje fordi jeg trodde jo han jeg fikk 4 barn med var god engang. 

Jeg har bestilt time til parterapaut slik at vi kan snakke med en tredjepart. Jeg synes det var spesielt sårt at han sa til meg at jeg ikke hadde noen problemer med å finne noen å ha sex med men jeg kom ikke til å finne noen som orket dette prosjektet med 4 barn. Så han føler seg trygg på at jeg ikke kommer til å forlate han. Han har også nevnt flere ganger at han ikke er avhengig av å ha noen kjæreste. Så jeg føler litt på det at jeg må gå på tå for å ikke miste han. 

• Hjerte 1
Skrevet

Til tro dette er en av de siste tingene som er sagt i en "oppvasksamtale". Der kan det komme mye rask fram hvis man blir provosert nok!

Sånn generelt kan jeg kjenne meg litt igjen i mistenksomheten. Jeg fikk for en tid tilbake en ny kvinnelig kollega som jeg samarbeider tett med på jobb. Naturlig nok kom hun opp i samtaler hjemme og kona reagerte på dette. Jeg fikk da en jævlig jobb med å roe kona ned. Sa jeg kunne slutte å snakke om henne hjemme, men det var tydeligvis også galt...

Konsekvensen var at jeg rett og slett sluttet å snakke om henne likevel. Gidder ikke å bli misenkeliggjort for å dra på jobb heller. Sjalusi er helt jævlig å håndtere for å være ærlig!

Men jeg ønsker jo han skal snakke om alt og alle. Jeg har aldri gitt uttrykk for at jeg blir sur av å høre om hannes kvinnelige kolleger. Tvertimot egentlig.. tørr han snakke om de så er det vel ikke noe ekstra? 

Oppvasksamtalen var forøvrig veldig rolig og ingen opphetet krangel så føler ikke ting ble sakt i affekt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han sa i går etter en oppvasksamtale at han følte seg ikke så redd for at jeg skulle forlate han da jeg nok ikke hadde noen problem med å finne noen å ha sex med men jeg kom ikke til å finne så mang andre som orket dette prosjektet her (meg med 4 små barn). 

Jeg tenker at han har et veldig godt poeng 

Anonymkode: 418e1...9b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har vært gift i årevis og tanken på å si noe sånt har aldri falt meg inn. Og nei, jeg har ikke et perfekt ekteskap. Hvis man har oppvasksamtaler hvor det er naturlig å si at den andre bare er god nok for sex, verdiløs for noe mer, så er det på høy tid å vurdere om man egner seg for forhold i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at han har et veldig godt poeng 

Anonymkode: 418e1...9b8

Ja, jeg vet jo det.. men i det hele tatt å si det til meg.. det føles ut som om at jeg ikke har noe å tilby. Jeg skal ta til takke med det jeg har fått og være fornøyd for det er ingen som vil ha meg med 4 små. 

Da tenker jeg jo at jeg kan klare meg fint alene også. Jeg trenger ingen som må ta på seg det prosjektet. 

Jeg har alt på stell så jeg trenger jo ikke at noen skal hjelpe meg liksom. Jeg eier hus alene, hytte (alene), bil, har jobb og alt vi trenger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har bestilt time til parterapaut slik at vi kan snakke med en tredjepart. Jeg synes det var spesielt sårt at han sa til meg at jeg ikke hadde noen problemer med å finne noen å ha sex med men jeg kom ikke til å finne noen som orket dette prosjektet med 4 barn. Så han føler seg trygg på at jeg ikke kommer til å forlate han. Han har også nevnt flere ganger at han ikke er avhengig av å ha noen kjæreste. Så jeg føler litt på det at jeg må gå på tå for å ikke miste han. 

Så bra at du har tenkt å dra til terapaut med han. Det kan i vært fall ikke skade. 

Jeg skjønner deg godt. Jeg klare på et eller annet vis å ikke helt få med meg den setningen første gang jeg leste innlegget. Hadde stusset på dette ganske kraftig hvis min samboer sa dette til meg. 

Jeg skjønner at man kan si litt av hvert når man er frustrert men det unnskylder ikke slikt. Det sårer jo like mye uansett om det bare er en glipp eller ikke. 

Han viste hva han gikk til når han ble sammen med deg. Man kan faktisk ikke forvente at alt blir en dans på roser når partneren din har opplevd fæle ting før. Da blir det litt usikkerhet. Selvfølgelig er det ikke hans jobb å "fikse" deg men han hjelper ikke akkurat med slike kommentarer. 

Håper parterapauten kommer med noe lurt og håper jo at det blir bra til slutt. Lykke til ❤️

Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært gift i årevis og tanken på å si noe sånt har aldri falt meg inn. Og nei, jeg har ikke et perfekt ekteskap. Hvis man har oppvasksamtaler hvor det er naturlig å si at den andre bare er god nok for sex, verdiløs for noe mer, så er det på høy tid å vurdere om man egner seg for forhold i det hele tatt.

Det er jeg helt enig i! Det virker så fremmed for meg at jeg antok det var sagt i sinne, men det stemmer jo ikke. Virker mer som poenget var å trykke henne ned. Uakseptabelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...