AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Mannen min har en veldig krevende jobb så han orker ikke husarbeid. Jeg må oppdra fire barn så jeg har ikke tid. Vi har derfor hatt hushjelp etter jeg fikk barn nummer to. Det har dessverre vært et stort gjennomtrekk av hushjelper hos oss og nå har vi fått en ny. Vi betaler en høy timelønn og behandler henne med respekt. Men hun viser ikke meg respekt og har det man kaller resting bitch face. Jeg har spurt om hun er fornøyd med jobben og hun svarer ja. Hvordan kan jeg få et godt arbeidsforhold til hushjelpen? Anonymkode: e6d7f...69e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): resting bitch face.? Anonymkode: e6d7f...69e Hva er det for noe? Foreslår norsk. Anonymkode: 07a5e...d7d 1
Pippi Lotta Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 Men er ikke «resting bitch face» det at man ser sur ut selv om man ikke er det? Du kan jo ikke kritisere henne for å se sur ut, om det kun handler om hvordan ansikte hennes ser ut😂 hva er det hun faktisk gjør eller sier som du mener ikke er respektfullt? Tror jeg trenger lit mer eksempler på hva som er problemer her. 16
Kristin70 Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det har dessverre vært et stort gjennomtrekk av hushjelper hos oss og nå har vi fått en ny. Vi betaler en høy timelønn og behandler henne med respekt. Men hun viser ikke meg respekt og har det man kaller resting bitch face. Jeg har spurt om hun er fornøyd med jobben og hun svarer ja. Hvordan kan jeg få et godt arbeidsforhold til hushjelpen? Anonymkode: e6d7f...69e Sannsynligvis er det ikke særlig hyggelig å jobbe hjemme hos dere hvis det er stor gjenomtrekk når dere betaler høy timelønn. Det er mulig at din vurdering av at du behandler hushjelpen med respekt ikke deles av hushjelpen. 19
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 Hæ? Det er sånn hun ser ut når hun slapper av i ansiktet? Og det tar du personlig? Anonymkode: 95d7e...fe1 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ? Det er sånn hun ser ut når hun slapper av i ansiktet? Og det tar du personlig? Anonymkode: 95d7e...fe1 Det er jo tydelig at ts kjeder seg og får ingen oppmerksomhet fra mannen. Da finner man på noe som kan skape drama/innhold i livet sitt ved å lage trolletråder på KG eller kritisere hushjelpen. Det er både patetisk og trist. Anonymkode: 6bf79...d85 12
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min har en veldig krevende jobb så han orker ikke husarbeid. Jeg må oppdra fire barn så jeg har ikke tid. Vi har derfor hatt hushjelp etter jeg fikk barn nummer to. Det har dessverre vært et stort gjennomtrekk av hushjelper hos oss og nå har vi fått en ny. Vi betaler en høy timelønn og behandler henne med respekt. Men hun viser ikke meg respekt og har det man kaller resting bitch face. Jeg har spurt om hun er fornøyd med jobben og hun svarer ja. Hvordan kan jeg få et godt arbeidsforhold til hushjelpen? Anonymkode: e6d7f...69e Det er ikke meningen at du skal stirre på henne mens hun vasker. Anonymkode: 04f65...268 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #8 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men hun viser ikke meg respekt og har det man kaller resting bitch face. Anonymkode: e6d7f...69e Hva er det tilsvarende uttrykket for når menn ser sure ut, jævla kvinnehater. Anonymkode: ded54...bb8 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Hva er det for noe? Foreslår norsk. Anonymkode: 07a5e...d7d Hvilende tispefjes. Anonymkode: 4412d...bd3 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #10 Skrevet 25. januar 2022 Hushjelp? Er det vanlig i våre dager, her i landet? Anonymkode: 99b8d...cdd 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #11 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hushjelp? Er det vanlig i våre dager, her i landet? Anonymkode: 99b8d...cdd Ja. Anonymkode: 04f65...268 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er jo tydelig at ts kjeder seg og får ingen oppmerksomhet fra mannen. Da finner man på noe som kan skape drama/innhold i livet sitt ved å lage trolletråder på KG eller kritisere hushjelpen. Det er både patetisk og trist. Anonymkode: 6bf79...d85 Hvis hun kjeder seg, burde hun tatt og vasket huset i stedet for hushjelp 🤪😅. Anonymkode: a7ce2...30b 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #13 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilende tispefjes. Anonymkode: 4412d...bd3 😅😅 Anonymkode: a7ce2...30b 1
Miranda Bailey Skrevet 25. januar 2022 #14 Skrevet 25. januar 2022 Forventer du at hun skal vaske huset smilende, mens du sitter og ser på..? 10
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #15 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hushjelp? Er det vanlig i våre dager, her i landet? Anonymkode: 99b8d...cdd Kjenner mange som har renholder 1 uka, eller så, men aldri møtt noen som har hushjelp. Sikkert noen som har utnyttet aupairer da oppigjennom, men det er det vel slutt på nå? Anonymkode: a7ce2...30b 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #17 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner mange som har renholder 1 uka, eller så, men aldri møtt noen som har hushjelp. Sikkert noen som har utnyttet aupairer da oppigjennom, men det er det vel slutt på nå? Anonymkode: a7ce2...30b Ja, hjelp til husvask er vanlig, og før var det vanlig med aupaire (tror det er mindre vanlig i dag🤞), men hushjelp? Hva er arbeidsoppgavene til en hushjelp? Anonymkode: 99b8d...cdd 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #18 Skrevet 26. januar 2022 Hun har ikke er morsom jobb du kan ikke forvente at hun er så forbanna fornøyd hele tiden? Anonymkode: 76204...c91 1 1
Bingeline Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 Eg har resting bitch face, det er ikkje noko eg kan gjere noko med, og er ikkje hennar skuld, det er veldig rart at du nemner det i same setninga som at ho ikkje viser deg respekt. Korleis viser ho deg ikkje respekt, meiner du? 1
altius Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 Resting bitch face er helt ok. Så lenge hun smiler og har en positiv tone når du prater med henne. Folk som er sure når du prater med de og unnskylder seg med rbf..er idioter og ekte negative mennesker med negativ energi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå