GrønnNellik68 Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kzk2R7/sykepleier-fikk-ni-negative-hurtigtester-paa-en-uke-pcr-proeven-var-positiv?utm_content=hovedlopet_row2_pos1&utm_source=vgfront nesten like greit å la være å bruke hurtigtest. Vi med tre doser får vel uansett ikke noe pcr test eller er det skjønn på den biten?? 1
Ab_naturals Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Vi får ikke pcr hvis vi har positiv hurtigtest. Men jeg håper jo at vi får slippe til hvis vi er i lignende situasjon som hun i artikkelen din, har masse symptomer men negative hurtigtester.
Aprilis Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 Akkurat nå stoler jeg mer på hurtigtestene enn pcr. Jeg har hatt tre positive hjemmetester siden lørdag,men negativ pcr i går. Alle i husstanden har hatt påvist korona siste uka og jeg har "alle" symptomer på korona. Skal ta ny pcr i dag,så spent på om den slår ut positivt. Første pcr ble tatt bare i nesa,mens den jeg skal ta i dag blir både nese og hals. 5
Alt blir ok Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Aprilis skrev (39 minutter siden): Akkurat nå stoler jeg mer på hurtigtestene enn pcr. Jeg har hatt tre positive hjemmetester siden lørdag,men negativ pcr i går. Alle i husstanden har hatt påvist korona siste uka og jeg har "alle" symptomer på korona. Skal ta ny pcr i dag,så spent på om den slår ut positivt. Første pcr ble tatt bare i nesa,mens den jeg skal ta i dag blir både nese og hals. Det er kanskje der det ligger. Jeg tok hurtigtest i nesen som var negativ. Rett etterpå tok jeg pcr. Den ble tatt i hals og nese og var positiv. Hadde symptomer og Korona i husstanden, derfor tok jeg pcr i tillegg.
luna1 Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 Barnet og jeg tok fire hurtigtester (hver) over 2 dager. Alle positive. Får ikke tatt pcr selv fordi jeg har dose 3, tilbudet gjelder ikke meg lenger. Barnet viste seg å få negativ pcr. Prøvde en femte hurtigtest i ettermiddag, fortsatt positiv. Vet ikke hva jeg skal tro. Jeg må forholde meg til hurtigtest og holde meg isolert, barnet kan gå på skolen igjen. Stoler ikke på testene i det hele tatt.
rosemarin Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 Virker som man bare kan slutte med all denne testingEn og heller at alle som har symptomer holder seg hjemme til de er frisk. Den testinga hjelper ingen ting når man uansett ikke skal gi noen karantene 1
Million Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 Broren min fortalte at omtrent halvparten av alle hurtigtestene på markedet ikke er skikkelig godkjente, og at man derfor egentlig ikke aner noe om hvor gode og presise de er. Tror det var 15 test-merker som var sjekket og bare 7 eller 8 var godkjente. Folk kjøper jo det apoteket har, men apoteket sier ikke noe om hvor god testpakken er eller om den er godkjent og gir eksakte resultater. Folk kan bruke helt verdiløse og ubrukelige tester!
LJo11 Skrevet 25. januar 2022 #8 Skrevet 25. januar 2022 Million skrev (3 minutter siden): Broren min fortalte at omtrent halvparten av alle hurtigtestene på markedet ikke er skikkelig godkjente, og at man derfor egentlig ikke aner noe om hvor gode og presise de er. Tror det var 15 test-merker som var sjekket og bare 7 eller 8 var godkjente. Folk kjøper jo det apoteket har, men apoteket sier ikke noe om hvor god testpakken er eller om den er godkjent og gir eksakte resultater. Folk kan bruke helt verdiløse og ubrukelige tester! Alle selvtester på markedet er CE-merket, som betyr at varen har god nok dokumentasjon og er brukervennlige. Hvilken test er det din bror har lest? 2
luna1 Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 Million skrev (1 minutt siden): Broren min fortalte at omtrent halvparten av alle hurtigtestene på markedet ikke er skikkelig godkjente, og at man derfor egentlig ikke aner noe om hvor gode og presise de er. Tror det var 15 test-merker som var sjekket og bare 7 eller 8 var godkjente. Folk kjøper jo det apoteket har, men apoteket sier ikke noe om hvor god testpakken er eller om den er godkjent og gir eksakte resultater. Folk kan bruke helt verdiløse og ubrukelige tester! Har brukt av en pakke vi har fått på jobb, tyve tester i samme pakke som vi har tatt av siden i høst. Sjekket merket på nett at det er er en av testene som liksom skal være bra og til å stole på. Oppbevart ordentlig og utgår i 2023. Aldri testet positivt fra pakken før, nå er alle positive. Nå er den uansett tom og jeg må ty til apotekets 😆
Million Skrevet 25. januar 2022 #10 Skrevet 25. januar 2022 (endret) LJo11 skrev (22 minutter siden): Alle selvtester på markedet er CE-merket, som betyr at varen har god nok dokumentasjon og er brukervennlige. Hvilken test er det din bror har lest? Brukervennligheten har jeg ikke uttalt meg om. Men det med hvor han hadde lest det, sa han ikke. Det var i julen han fortalte det, at han hadde lest det. Jeg husker jeg ble ganske sjokkert av at det selges ubrukelige tester som sannsynligvis ikke gir riktig resultat. Jeg tror jeg skal sende han en sms og spørre om han husker hvor han leste det. EDIT; Da har jeg sendt en sms. Så får vi se om han husker hvor han leste det. LJo11 skrev (22 minutter siden): Alle selvtester på markedet er CE-merket, som betyr at varen har god nok dokumentasjon og er brukervennlige. Hvilken test er det din bror har lest? Han sier nå til meg at han leste det på NRK på nett. Jeg googlet litt, og det var tre mulige artikler som treff der. Jeg tror det er denne han har lest: https://www.nrk.no/norge/anbefaler-bare-halvparten-av-selvtestene-for-korona-1.15773192 Endret 25. januar 2022 av Million 2
velociraptor Skrevet 25. januar 2022 #11 Skrevet 25. januar 2022 rosemarin skrev (1 time siden): Virker som man bare kan slutte med all denne testingEn og heller at alle som har symptomer holder seg hjemme til de er frisk. Den testinga hjelper ingen ting når man uansett ikke skal gi noen karantene eneste hensikten er at man kan få lov å reise i noen måneder etter påvist smitte. 2
Tussa84 Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 luna1 skrev (2 timer siden): Barnet og jeg tok fire hurtigtester (hver) over 2 dager. Alle positive. Får ikke tatt pcr selv fordi jeg har dose 3, tilbudet gjelder ikke meg lenger. Barnet viste seg å få negativ pcr. Prøvde en femte hurtigtest i ettermiddag, fortsatt positiv. Vet ikke hva jeg skal tro. Jeg må forholde meg til hurtigtest og holde meg isolert, barnet kan gå på skolen igjen. Stoler ikke på testene i det hele tatt. Heldigvis får vi hurtigtaster for 5 milliarder så da kan vi teste enda oftere. Tester vi nok ganger ser vi trenden i prøvesvarene for hvert enkelt testsubjekt. 1
gjest:) Skrevet 25. januar 2022 #13 Skrevet 25. januar 2022 (endret) 2 hours ago, LJo11 said: Alle selvtester på markedet er CE-merket, som betyr at varen har god nok dokumentasjon og er brukervennlige. Hvilken test er det din bror har lest? https://www.noklus.no/koronavirus-covid-19/ Denne tipper jeg. Klikk på 'anbefalte selvtestwr for covid-19'. Endret 25. januar 2022 av gjest:)
LJo11 Skrevet 25. januar 2022 #14 Skrevet 25. januar 2022 gjest:) skrev (3 timer siden): https://www.noklus.no/koronavirus-covid-19/ Denne tipper jeg. Klikk på 'anbefalte selvtestwr for covid-19'. Vel, så har Noklus aldri testet selvtestene i laboratorier eller faktisk sett på de heller, men surfet rundt på nett. Ble publisert en sak om dette fra Statens Legemiddelverk : https://legemiddelverket.no/nyheter/ce-merkede-covid-19-selvtester-har-god-kvalitet
hopeful Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 Pga smittet lite barn i heimen testet jeg meg masse pga symptomer. Både i halsen, nese og nese/hals. Alle andre i husstanden fikk etterhvert positiv hurtigtest. Jeg fikk aldri positiv hurtigtest. Men 5 dager etter oppstart av symptomer og 1. Positive test i husstanden fikk jeg tatt pcr test med et positivt resultat. Og for gøy prøvde jeg flere hurtigtester etterpå og de ble aldri positive. 1
velociraptor Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 hopeful skrev (7 timer siden): Pga smittet lite barn i heimen testet jeg meg masse pga symptomer. Både i halsen, nese og nese/hals. Alle andre i husstanden fikk etterhvert positiv hurtigtest. Jeg fikk aldri positiv hurtigtest. Men 5 dager etter oppstart av symptomer og 1. Positive test i husstanden fikk jeg tatt pcr test med et positivt resultat. Og for gøy prøvde jeg flere hurtigtester etterpå og de ble aldri positive. Og det er SÅ mange som deg.
2sommerfugler Skrevet 26. januar 2022 #17 Skrevet 26. januar 2022 velociraptor skrev (1 time siden): Og det er SÅ mange som deg. Og tenk når nærkontaktene nå beveger seg fritt med negative hurtigtester 🤣 eksploderer nok etterhvert nå med smitte! Spesielt etterhvert som skoler og barnehager går til grønt nivå. Jeg bare venter på det, over halve nærområdet her er smittet nå 1
Loff77 Skrevet 26. januar 2022 #18 Skrevet 26. januar 2022 Jo kan stort sett stole på at den slår ut når du har blitt så syk at du har symptomer men ikke før
velociraptor Skrevet 26. januar 2022 #19 Skrevet 26. januar 2022 Loff77 skrev (22 minutter siden): Jo kan stort sett stole på at den slår ut når du har blitt så syk at du har symptomer men ikke før Nei, det er veldig mange nå med omikron som får negative hurtigtester selv om de har masse symptomer og føler seg syke, må ta PCR for å kunne stole på det. Viser hurtigtesten positivt har man nok corona, men er hurtigtesten negativ sier ikke det noe som helst. 2
Loff77 Skrevet 26. januar 2022 #20 Skrevet 26. januar 2022 Vel det er min erfaring etter et par runder i huset i hvert fall
Anbefalte innlegg