Gå til innhold

Alle symptomer kom ETTER isolasjon

Klump

Anbefalte innlegg

Fikk pos PCR forrige søndag, gikk ut av isolasjon på lørdag og dagen etter våknet jeg opp med rennende nese, halsvondt, sliten og øm i kroppen. Først DA slo hurtigtesten ut og jeg fikk to blodrøde streker. Jeg har tatt hurtigtest hver dag etter PCR for å sjekke pålitelighet, men de har altså ikke slått ut før etter isolasjon og symptomer kom.

Jeg har fått forlenget sykemelding frem til i dag, men mistenker rett og slett at jeg fortsatt er smitteførende og at isolasjonstiden var for kort. Tok PCR pga smitte i husstanden, ikke symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du har fått undervarianten i tillegg 😅 neida.

Jeg ville holdt meg hjemme så lenge allmenntilstand er dårlig. Synes det er interessant det du forteller og ville nevnt det for legen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg mener det vi hadde før er mer effektivt en det vi driver med nå. Vær hjemme hvis man føler seg syk. Gå på jobb hvis en er feberfri og frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ikke bra. Man skal jo tenke at man er smitteførende så lenge hurtigtesten er positiv.

Eller er det heller slik at man skal tenke at man IKKE er smitteførende hvis hurtigtesten er negativ?

Og ved smitte at den kan være positiv lenge etterpå pga rester av "inaktivt virus" eller noe slikt? 

Uansett sikkert lurt å holde seg i ro ja. God bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab_naturals skrev (Akkurat nå):

Oi, ikke bra. Man skal jo tenke at man er smitteførende så lenge hurtigtesten er positiv.

Eller er det heller slik at man skal tenke at man IKKE er smitteførende hvis hurtigtesten er negativ?

Og ved smitte at den kan være positiv lenge etterpå pga rester av "inaktivt virus" eller noe slikt? 

Uansett sikkert lurt å holde seg i ro ja. God bedring! 

Takk☺️
Tror hurtigtesten kan være positiv lenge, men hadde jeg ikke tatt PCR og kun basert meg på hurtigtester hadde min isolasjonstid startet på søndag( da den egentlig var over). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtigtest slår kun ut positivt når du er smitteførende. PCR kan slå ut mange uker etter at du er frisk. Så du har sikkert hatt delta uten å merke det og nå fått omikron.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme greie her. Barn har vært i isolasjon etter positiv PCR, mens hurtigtestene har vært negative hele veien. Tester positivt på hurtigtest først siste dag av isolasjonen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værre skrev (3 timer siden):

Hurtigtest slår kun ut positivt når du er smitteførende. PCR kan slå ut mange uker etter at du er frisk. Så du har sikkert hatt delta uten å merke det og nå fått omikron.

Eller veldig liten virusmengde i starten, siden PCR fanget det opp? Hvis hurtigtestene kun slår positivt ut når man er smitteførende er det vel rart at man ikke skal teste seg UT av isolasjon? 

robot skrev (3 timer siden):

Samme greie her. Barn har vært i isolasjon etter positiv PCR, mens hurtigtestene har vært negative hele veien. Tester positivt på hurtigtest først siste dag av isolasjonen... 

Hva gjorde dere da? Ringte du lege/koronatelefonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (3 minutter siden):

Hva gjorde dere da? Ringte du lege/koronatelefonen? 

Nei. De synser jo bare, får ulike svar hele tiden. Forholdt oss til reglene - barnet var feberfri (helt symptomfri faktisk) og ferdig med isolasjon. Ikke noe mer å lure på, ut i verden igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...