AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 tw: ekkelt innlegg Revnet grad to under fødsel og sydde noen sting. Er åtte uker siden. Har plutselig begynt å blø igjen. Trodde først at det var riften som var åpnet seg igjen. Stingene har jo løsnet for lenge siden, men kan det sydde området revne opp igjen av bråe bevegelser etc? Det hadde vel i så fall gjort vondt? Har ingen smerter i underlivet. Vet det høres dumt ut, men grunnen til at jeg først trodde dette var at jeg syns alt var mye åpnete der nede en for noen dager siden, men det kan være innbilning. Klarte ikke se om blodet kom fra inne i skjeden eller fra et evt sår utenpå, fordi det var tilgriset av blod overalt. Når jeg vasket var det fortsatt vanskelig å se fordi jeg plutselig ikke husket hvordan ting egentlig skulle se ut. Er fortsatt et salig rot der nede, og jeg husket ikke hvor stort gapet var. Ble bare veldig redd og stressa. Var ikke voldsomt mye blod. Ikke slik at det rant ukontrollert. Men det hadde samlet seg i underlivet og vsr friskt og litt tykt. Er det bare rester fra renselsen eller evt mens,så tar jeg det så klart helt rolig. Kan en sydd rift åpne seg igjen etter 8 uker? Og kan det skje uten at det gjør vondt? Skal til legen i morgen på kontroll,men trenger å få roet meg litt dersom noen kan svare her. Anonymkode: 59024...61e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Tror nok det hadde vært vondt om det revnet opp på ny ja. Klarer du ta på arret? Jeg følte også at underlivet ble mer åpent med tiden, sikkert etter hvert som hevelsen gikk ned. Anonymkode: f3389...1c9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror nok det hadde vært vondt om det revnet opp på ny ja. Klarer du ta på arret? Jeg følte også at underlivet ble mer åpent med tiden, sikkert etter hvert som hevelsen gikk ned. Anonymkode: f3389...1c9 Svir veldig når jeg tar der, og det er veldig rødt. Lurer på om jeg rett og slett kan ha en infeksjon bare uten feber og smerter (bortsett fra når jeg tar på arret)? Vet ikke om det er mulig å ha infeksjon uten å merke det på noen annen måten enn at det ser slik ut 😬 Skal heldigvis til legen i morgen. Anonymkode: 59024...61e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Høres ut som det kan være skorpen fra såret til morkaken som har løsnet, vanlig at man blør da. Snakk med helsestasjon eller lege hvis du er urolig. Anonymkode: c218f...de0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som det kan være skorpen fra såret til morkaken som har løsnet, vanlig at man blør da. Snakk med helsestasjon eller lege hvis du er urolig. Anonymkode: c218f...de0 Kan det skje så sent som åtte uker etter fødsel? Står 10 til 12 dager Anonymkode: 59024...61e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): tw: ekkelt innlegg Revnet grad to under fødsel og sydde noen sting. Er åtte uker siden. Har plutselig begynt å blø igjen. Trodde først at det var riften som var åpnet seg igjen. Stingene har jo løsnet for lenge siden, men kan det sydde området revne opp igjen av bråe bevegelser etc? Det hadde vel i så fall gjort vondt? Har ingen smerter i underlivet. Vet det høres dumt ut, men grunnen til at jeg først trodde dette var at jeg syns alt var mye åpnete der nede en for noen dager siden, men det kan være innbilning. Klarte ikke se om blodet kom fra inne i skjeden eller fra et evt sår utenpå, fordi det var tilgriset av blod overalt. Når jeg vasket var det fortsatt vanskelig å se fordi jeg plutselig ikke husket hvordan ting egentlig skulle se ut. Er fortsatt et salig rot der nede, og jeg husket ikke hvor stort gapet var. Ble bare veldig redd og stressa. Var ikke voldsomt mye blod. Ikke slik at det rant ukontrollert. Men det hadde samlet seg i underlivet og vsr friskt og litt tykt. Er det bare rester fra renselsen eller evt mens,så tar jeg det så klart helt rolig. Kan en sydd rift åpne seg igjen etter 8 uker? Og kan det skje uten at det gjør vondt? Skal til legen i morgen på kontroll,men trenger å få roet meg litt dersom noen kan svare her. Anonymkode: 59024...61e Det kan jo være mensen.. Jeg mistet noen av stingene etter få dager og var hos legen å sjekka etter 1 uke. Ting gror veldig raskt der nede, så mens er nok mer sannsynlig. Hvis du får smerter eller syns noe virker veldig unormalt så kan du jo ringe legen 😊 Anonymkode: 23c68...ca9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 Jeg opplevde akkurat det samme etter første fødsel! Renselsen hadde roet seg ned veldig, men plutselig var det mye større mengder og helt friskt blod. Jeg ble livredd, men var heldigvis på hytta sammen med mamma. Hun roet meg ned og ringte legevakta for å sjekke, og de sa at så lenge det ikke var store mengder blod og så lenge jeg ikke hadde feber eller var svimmel, så var det antagelig bare livmoras siste krampetrekning etter fødsel. Fikk beskjed om at vi skulle ringe igjen om blødningen tok seg opp eller om jeg følte meg dårlig. Varte i ca to dager, så var det tilbake til brunlig utflod. Mensen kom ikke før ni måneder senere, så gjetter at legevaktlegen hadde rett. Anonymkode: d844d...016 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå