Gå til innhold

Botox mot tanngnissing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd det? Jeg gnisser/biter hardt sammen kjeven om nettene fordi jeg har mye ubehag, og lurer på om botox i masseter muskel vil kunne redusere belastningen/slitasjen på tennene? Vet at det finnes bittskinner som skal kunne hjelpe med dette, men synes det er vanskelig å skulle ha noe i munnen om natten.

Anonymkode: 9288e...20b

Skrevet

Jeg har ikke prøvd det. Men et lite søk på Google sier:

Behandling mot tanngnissing

Ved å injisere riktig mengde Botox i kjevemuskulaturen kan tanngnissing og klikking som medfører smerter og anspenthet reduseres kraftig. Kjeven får en mykere form. Bare 1 uke etter behandling vil effekten kjennes ved at man blir mindre anspent i kjeven.

Anonymkode: c293f...913

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke prøvd det. Men et lite søk på Google sier:

Behandling mot tanngnissing

Ved å injisere riktig mengde Botox i kjevemuskulaturen kan tanngnissing og klikking som medfører smerter og anspenthet reduseres kraftig. Kjeven får en mykere form. Bare 1 uke etter behandling vil effekten kjennes ved at man blir mindre anspent i kjeven.

Anonymkode: c293f...913

Har søkt litt på nettet rundt det, vil bare høre om noen her har erfaringer å dele 🙂

Skrevet

Jeg har det, men må fortsatt bruke bittskinne.

Anonymkode: c15e5...14f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har det, men må fortsatt bruke bittskinne.

Anonymkode: c15e5...14f

Ok. Hvor mye føler du det hjelper med bare botox? Er det ikke ubehagelig å ha noe i munnen om natten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...