Gå til innhold

Kjøpe apple Watch eller garmin fenix pulsklokke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bruke klokken til diverse, både løping, sykling, svømming og turgåing. Bør jeg da velge garmin fenix fremfor apple Watch? 
skal bruke pulsmåling hele dagen, også utenfor trening, vil da apple ha god nok batteritid?

vurderer både apple Watch seire 6 og 7 og garmin fenix 6 og 7

Anonymkode: dd4b7...f0e

Skrevet

Ville valgt Garmin. De ser litt klumpete og stygge ut, men kvaliteten er helt klart verdt det om du ikke bryr deg noe særlig om det. 

Anonymkode: 4b965...d06

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skal bruke klokken til diverse, både løping, sykling, svømming og turgåing. Bør jeg da velge garmin fenix fremfor apple Watch? 
skal bruke pulsmåling hele dagen, også utenfor trening, vil da apple ha god nok batteritid?

vurderer både apple Watch seire 6 og 7 og garmin fenix 6 og 7

Ikke det du spør om men her er mange mulige

Smart bærbar enhet varer på salg - Banggood Online Norge

Skrevet

Hvis du skal bruke den fortrinnsvis til trening så ville jeg definitivt valgt en treningsklokke, altså Garmin.

Anonymkode: e6f7e...773

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville valgt Garmin. De ser litt klumpete og stygge ut, men kvaliteten er helt klart verdt det om du ikke bryr deg noe særlig om det. 

Anonymkode: 4b965...d06

Utseende betyr ikke så mye for meg, det viktigste er at det fungerer 

Skrevet

Hvis du kun skal bruke treningsfunksjoner ville jeg kjøpt noe billigere. Garmin Forerunner 245 f.eks.

Fenix har kartfunksjoner ol

Anonymkode: 8dcdd...0b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du skal bruke den fortrinnsvis til trening så ville jeg definitivt valgt en treningsklokke, altså Garmin.

Anonymkode: e6f7e...773

Ja hovedgrunn for kjøp er trening men skal bruke den dom vanlig klokke også 24/7. skal ha gps sporing på ved trening og ha pulsmålingen på hele tiden, derfor er jeg redd apple ikke har bra nok batteri? Det jeg liker med apple er at den har ekg måling 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sett noen slike reklamer på Facebook om billige klokker som ligner på apple men er det reelt og ikke svindel?

Har selv kjøpt der og er kjempefornøyd. Ville nok ikke kjøpt de helt billigste. Ikke svindel og handel kan skje via Klarna. Du får varen før du må betale. Flere jeg kjenner har kjøpt der også. Vi har dog kjøpt merket Blitzwolf.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du kun skal bruke treningsfunksjoner ville jeg kjøpt noe billigere. Garmin Forerunner 245 f.eks.

Fenix har kartfunksjoner ol

Blir så og si kun treningsfunksjoner, men blir også noen villmarksturer i skog og mark i løpet av året, men da bruker jeg vanlig kart og kompass men kan kanskje være greit med kart på klokken også sånn i tilfelle om jeg går for garmin fremfor apple 

Skrevet

Min Apple må lades en gang i døgnet ihvertfall. Fikk den i gave og forstår egentlig ikke hva jeg skal med den. Jeg trener ikke. 

Anonymkode: 71747...7ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Blir så og si kun treningsfunksjoner, men blir også noen villmarksturer i skog og mark i løpet av året, men da bruker jeg vanlig kart og kompass men kan kanskje være greit med kart på klokken også sånn i tilfelle om jeg går for garmin fremfor apple 

For å være ærlig så ser jeg ikke helt nytten med kartet. Det er dårlige kart som gjør at man må kjøpe ekstra kart i tillegg. Jeg kjøpte Fenix 6 sapphire med begrunnelse i at jeg trengte kart. Jeg har kanskje brukt det 3 ganger. Klokka har vært i bruk hver dag siden oktober.

Hadde jeg skulle kjøpt igjen hadde jeg kjøpt Forerunner 245.

16431028192868735955803478899686.jpg

Skrevet

For ditt bruk hadde jeg helt klart valgt garmin. Har selv byttet til Apple Watch fordi jeg synes de er penere og har bedre smartfunksjoner siden jeg har iPhone, men tør ikke svømme med den slik jeg gjorde med garmin sine. Pulsmålingen på Apple er heller ikke kontinuerlig, den sjekker litt nå og da. 

Anonymkode: 150f1...3b9

Skrevet

Ingen erfaring med Apple Watch, men har hørt flere si at batteritiden på den er veldig dårlig. 

Selv har jeg Fenix 5S Plus og er vanvittig fornøyd med denne. Det blir Fenix neste gang også. ☺️

Anonymkode: b5013...b0d

Skrevet

Da kjøpte jeg garmin instinct solar, er svært fornøyd foreløpig, testet den i går kveld og i dag. Mye klokke for pengene, utrolig bra batteritid og virker som god kvalitet 😁

• Liker 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Da kjøpte jeg garmin instinct solar, er svært fornøyd foreløpig, testet den i går kveld og i dag. Mye klokke for pengene, utrolig bra batteritid og virker som god kvalitet 😁

Hvordan vet du om batteritiden er "Utrolig bra" etter et døgn?

Anonymkode: 1ef99...006

• Liker 1
Skrevet

Har fenix 5s og har hatt den i over 4 år. Veldig fornøyd og aldri vært noe problemer selv om jeg bruker den daglig. Uten å bruke GPS så varer batteritiden i over 1 uke +. Samboer har Polar og lader den annenhver dag. Vet ikke i forhold til Apple, men har også hørt batteritiden er dårlig. Veldig irriterende å måtte lade så ofte tenker jeg.

Anonymkode: 1ef99...006

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 10.29):

For å være ærlig så ser jeg ikke helt nytten med kartet. Det er dårlige kart som gjør at man må kjøpe ekstra kart i tillegg. Jeg kjøpte Fenix 6 sapphire med begrunnelse i at jeg trengte kart. Jeg har kanskje brukt det 3 ganger. Klokka har vært i bruk hver dag siden oktober.

Funker den ikke med Open sourche-kart? 

Anonymkode: 228d2...390

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 10.29):

Bra batteri?

Anonymkode: dfa21...f35

Skrevet

Jeg bruker Apple watch til trening/smartklokke. Må lades en gang i døgnet. 

Liker at den går så godt overens med Pai ( synkroniserer hele døgnet uten at man må aktivere treningsøkter). Gjør Garmin også det så hadde jeg nok valgt den neste gang pga batteriet til Apple, men om den ikke gjør det er Pai så viktig for meg at jeg hadde holdt meg til Apple og satset på at de fikk en modell med bedre batteritid etterhvert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...