Gå til innhold

Svangerskapskontroll og smittet i huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

De nye restriksjonene sier vel at jeg kan møte opp på svangerskapskontroll, selv med en smittet i husstanden? Så lenge jeg ikke har symptomer selv og tar hurtigtest? Føles jo helt galskap, men sånn er lov nå?

Anonymkode: cc48d...34d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke lov. Det skjer lovendringer i morgen, men jeg vet ikke om det har tilbakevirkende kraft, det må du sjekke. Men i dag kan du ikke dra på svangerskapskontroll, du er jo i karantene. 

Anonymkode: 5ba6b...e89

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er ikke lov. Det skjer lovendringer i morgen, men jeg vet ikke om det har tilbakevirkende kraft, det må du sjekke. Men i dag kan du ikke dra på svangerskapskontroll, du er jo i karantene. 

Anonymkode: 5ba6b...e89

Det er snakk om tre dager frem i tid, og da har jeg jo lov? Om jeg faktisk kommer til å gjøre det er jo en annen sak

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er snakk om tre dager frem i tid, og da har jeg jo lov? Om jeg faktisk kommer til å gjøre det er jo en annen sak

Ja, om tre dager finnes ikke karantene mer :) Bare ta test så kan man gjøre som normalt. Det blir så deilig!

Anonymkode: 6fb5c...65f

• Liker 1
Skrevet

De nye reglene trer i kraft ved midnatt i natt. Etter det tar du bare en test, og er den negativ kan du dra på kontroll. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Hør alltid med stedet du skal. Er kontrollen på sykehuset feks kan de ha strengere regler enn samfunnet ellers. Jeg har korona og har 6 døgn med isolasjon. Jeg får ikke dratt på en kontroll på sykehuset 2 dager etter at isolasjonstiden er over fordi sykehuset opererer med 10 dagers isolasjon :)

Skrevet

Jeg hadde ringt dem å sagt ifra i det minste. Hør hva de sier..

Anonymkode: 2735f...dbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...