AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Hei. min mann sin x har testet positivt for covid. Vi har ungene hans annenhver uke. Bytter hver søndag. Nå testet mammaen til ungene positivit i går, og ønsker at vi henter ungene fordi hun er syk og ikke orker (de er 12 og 14). De har begge negative hurtigtester, slik at de kan gå på skolen. Jeg er likevell redd inkubasjonstiden, og at de fortsatt kan være smittet, og vi ønsker ikke smitte. Mor bruker de negative testene som argument på at de skal komme opp til oss. Vi ønsker at barna alltid skal være velkomne uansett uke, men synes det er vanskelig da vi ikke ønsker å si ja til evnt. smitte, da vi også har flere barn i husstanden, og en i risikogruppa. Hva burde vi gjøre? Anonymkode: 4a380...fa4 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 De er i karantene som mor når de bor med en som er påvist korona. Så nei. De kan ikke gå på skolen. Og bør selvsagt holde seg hjemme hos mor ut karantene tiden. Anonymkode: 4713f...eb4 16
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Med tanke på reglene har mor rett. Men nå er barna så store at de burde og kan klare seg selv når moren er syk. Så de får holde seg hos mor er min mening. Er ungene stakkarslige har de all grunn til å ta seg sammen og bli mer selvstendige. Anonymkode: 30ce9...6b6 19
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 Så det er deres uke nå? Da bør jo barna få komme til dere. Det står tydelig i reglene at samvær går som vanlig selv om barna er i karantene eller har vært i nærheten av syke. Er det derimot mor sin uke så klarer hun å ha en 12 og 14 åring hjemme hos seg. Anonymkode: 08586...892 22
minister-mio Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er i karantene som mor når de bor med en som er påvist korona. Så nei. De kan ikke gå på skolen. Og bør selvsagt holde seg hjemme hos mor ut karantene tiden. Anonymkode: 4713f...eb4 De har jo testet seg? 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er i karantene som mor når de bor med en som er påvist korona. Så nei. De kan ikke gå på skolen. Og bør selvsagt holde seg hjemme hos mor ut karantene tiden. Anonymkode: 4713f...eb4 Nei, tester de seg hver dag kan de dra på skolen. Reglene forandret de igår. Anonymkode: 30ce9...6b6 12
ArneAnd Skrevet 25. januar 2022 #8 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, tester de seg hver dag kan de dra på skolen. Reglene forandret de igår. Anonymkode: 30ce9...6b6 Og den regelendringen trer i kraft i morgen, 26. januar. De er altså i karantene inntil da 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De er i karantene som mor når de bor med en som er påvist korona. Så nei. De kan ikke gå på skolen. Og bør selvsagt holde seg hjemme hos mor ut karantene tiden. Anonymkode: 4713f...eb4 Dette er feil. Anonymkode: 08586...892 9
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #10 Skrevet 25. januar 2022 De nye reglene gjelder først fra i morgen. Så da kan barna dra på skole og på samvær som normalt fra i morgen av forutsatt at hurtigtest er negativ. Anonymkode: 97314...b7a
Summeer Skrevet 25. januar 2022 #11 Skrevet 25. januar 2022 Nye regler! Barna må holdes hjemme hos mor idag, og fra imorgen tidlig oppheves husstandskarantene og man skal teste seg daglig med hurtigtest istedetfor. De er ikke mer utsatt for smitte fra mor enn klassekompiser som ikke har testet positivt enda 🙂 for alle kommer til å få det nå, og de absolutt fleste vaksinerte blir så og si ikke syke 3
Margeritt Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 Dette burde dere kanskje blitt enige om da pandemien startet, hva dere skulle gjøre ved evt smitte og karantene. var ingen spørsmål her da jeg ble smittet og barna var hos sin far, da ble de der til jeg var ute av isolasjon, selv om det var byttedag midt i isolasjonstiden. Nå ser det ut som om minste kan være smittet mens de er hos meg, da blir barna her til isolasjonstid er over. Man holder smitten der den er, trenger ikke spre den mer. 18
Summeer Skrevet 25. januar 2022 #13 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, tester de seg hver dag kan de dra på skolen. Reglene forandret de igår. Anonymkode: 30ce9...6b6 Reglene gjelder fra midnatt. De må holdes hjemme idag...
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #14 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De nye reglene gjelder først fra i morgen. Så da kan barna dra på skole og på samvær som normalt fra i morgen av forutsatt at hurtigtest er negativ. Anonymkode: 97314...b7a De kan dra på samvær som normalt uansett. Anonymkode: db8f6...60d 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #15 Skrevet 25. januar 2022 Summeer skrev (1 minutt siden): Nye regler! Barna må holdes hjemme hos mor idag, og fra imorgen tidlig oppheves husstandskarantene og man skal teste seg daglig med hurtigtest istedetfor. De er ikke mer utsatt for smitte fra mor enn klassekompiser som ikke har testet positivt enda 🙂 for alle kommer til å få det nå, og de absolutt fleste vaksinerte blir så og si ikke syke Tull, samvær kan gå som normalt uansett. Anonymkode: db8f6...60d 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #16 Skrevet 25. januar 2022 Om mor er syk, mens barna er testet som friske, så synest jeg det er en selvfølge at de er hos far. Anonymkode: b8e3a...d79 12
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #17 Skrevet 25. januar 2022 Her fikk min eks covid og jeg måtte ha barnet en ekstra uke. Midt i flytting. Anonymkode: f466c...c77 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #18 Skrevet 25. januar 2022 Mee mindre barna har diagnoser som gjør at de ikke fungerer i det hele tatt så er mor udugelig som ikke klarer å ta ansvar for to på 12 og 14. De får være hos mor nå det er hennes uke. Hadde aldri gitt meg på dette. Anonymkode: 724a2...1dc 6
Jadzia Skrevet 25. januar 2022 #19 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mee mindre barna har diagnoser som gjør at de ikke fungerer i det hele tatt så er mor udugelig som ikke klarer å ta ansvar for to på 12 og 14. De får være hos mor nå det er hennes uke. Hadde aldri gitt meg på dette. Anonymkode: 724a2...1dc Satt og tenkte det samme. Jeg kunne skjønt det om de var 6 og 8, men ikke 12 og 14. så lenge det ikke er diagnoser bak som du sier. 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #20 Skrevet 25. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Tull, samvær kan gå som normalt uansett. Anonymkode: db8f6...60d Nei, som du ser i tråden er anbefalingene at man vurderer det ut fra blant annet andre husstandsmedlemmer i risikogruppe. Ts nevner et annet barn i husstanden i risikogruppe. Jeg vet andre som har svært små barn, eller barn i risikogruppe, har faktisk delt husstanden i to for å skjerme de sårbare. Nå nevner ikke ts hvilken risikogruppe, men alt fra barn med hjertefeil, for tidlig født med umodne lunger til f eks diabetes er jo mulig. Gitt at ts har en prematur baby med umodne lunger hjemme - hva er viktigst? At barnet i risikogruppe overlever uka eller at store særkullsbarn slipper å være noen dager ekstra hos mor? Anonymkode: 6b9f6...6c5 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå