AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Ønsker ikke epidural, men vil gjerne høre erfaringer med lokalbedøvelse i underlivet, noen som har erfaringer med det? Anonymkode: 1e165...518
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Tror ikke det hjelper akkurat 😅 Anonymkode: 3559e...097 5
Frostrose Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 Jeg fikk ettersom de brukte tang. Helt ærlig er det ikke når man dytter ut babyen det er vondeste, det er før, så dersom du ikke trenger hjelm med å få babyen ut ville jeg ikke tenkt på det en gang. Selve pressingen er helt overkommelig når du får gjort det selv. 1
mereo Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 (endret) Fikk det, men aner ikke hvor mye det hjalp. Hele greia gikk fort. Men det hjalp muligens til å få slappet av mellom pressriene som var veldig tette. Det er forøvrig kun i skjeden og ikke resten av sulamitten. Så det begrenser vel trykket av smerte man kjenner akkurat der. Endret 25. januar 2022 av mereo
Bettyspaghetti Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 Lokalbedøvelse blir vel som å hive på et shotglass med vann når hele huset brenner.. Men det er fullt mulig å føde uten bedøvelse av noe slag, jeg har født tre ganger uten smertestillende. Ved 1.fødsel måtte jeg syes mye, og det ble satt litt Lokalbedøvelse da mener jeg å huske. 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 Jeg fikk lokalbedøvelse fordi de måtte klippe 🤔 selve fødselen gikk "smertefritt" pga dyp pusting og konsentrering på det👍 Anonymkode: 2ee1d...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 Fikk lokalbedøvelse og pudendal når de tok barnet med vakuum.. tror ikke det var noe forskjell smertemessig. Det var helt jævlig vondt. Anonymkode: e6723...8d6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #8 Skrevet 25. januar 2022 Søsteren min fikk en paracet 🤣 Anonymkode: 4edf6...50b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 Tror at de gir det noen ganger helt på slutten når ungen presses ut, men vet ikke hvor mye det hjelper? Det er jo smertene i musklene rundt magen/underlivet/ryggen som er vondt.. Anonymkode: 62fa4...6b0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #10 Skrevet 25. januar 2022 Epidural og lokalbedøvelse bedøver jo helt forskjellige ting. Epiduralen tar smertene under riene, lokalbedøvelse er jo nettopp lokalt i underlivet. Jeg fikk lokalbedøvelse pga setefødsel og mulig klipp, men merket ikke noen forskjell på den og de andre fødslene mine. Anonymkode: a5bb4...288
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #11 Skrevet 25. januar 2022 Mener du sånn pudendal? Jeg har ikke født men fikk forklart at de har 2 varianter av den, den ene er mer ytterst i underlivet men de har en annen som settes ganske langt inn i bekkenet (forsto det som en lang sprøyte/rør så de får satt langt inn?) Høres veldig vondt/ekkelt ut med sånn lang sprøyte noen som har tatt det? Anonymkode: bf410...a73
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 Frostrose skrev (3 timer siden): Jeg fikk ettersom de brukte tang. Helt ærlig er det ikke når man dytter ut babyen det er vondeste, det er før, så dersom du ikke trenger hjelm med å få babyen ut ville jeg ikke tenkt på det en gang. Selve pressingen er helt overkommelig når du får gjort det selv. For meg var det absolutt jævligste når de røska ut ungen med sugekopp. Anonymkode: 849d9...aca 2
Nåleputa Skrevet 25. januar 2022 #13 Skrevet 25. januar 2022 Det er riene/musklene rundt livmora som er vonde! Ingen vits i lokalbedøvelse i skrittet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #14 Skrevet 25. januar 2022 Jeg fikk lokalbedøvelse, tror det var tre stikk i skjeden. Jeg syns det gjorde vondt å ta de. Men kan være jordmoren var litt stresset og satte bedøvelsen litt feil. Hadde epidural i tillegg, men det tar de bort på slutten pga pressriene skal få jobbe. Så vidt jeg forstod. Kan helt ærlig innrømme at jeg kjente ingen forskjell, før og etter bedøvelsen ble satt. Annet enn at jeg kanskje gjorde området der litt mer ømt, husker ikke helt. Babyen kom ut som stjernekikker, så var nok derfor jeg ble tilbudt det da ungen trengte mer plass for å komme ut 🥵 Anonymkode: c12f0...009
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #15 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk lokalbedøvelse, tror det var tre stikk i skjeden. Jeg syns det gjorde vondt å ta de. Men kan være jordmoren var litt stresset og satte bedøvelsen litt feil. Hadde epidural i tillegg, men det tar de bort på slutten pga pressriene skal få jobbe. Så vidt jeg forstod. Kan helt ærlig innrømme at jeg kjente ingen forskjell, før og etter bedøvelsen ble satt. Annet enn at jeg kanskje gjorde området der litt mer ømt, husker ikke helt. Babyen kom ut som stjernekikker, så var nok derfor jeg ble tilbudt det da ungen trengte mer plass for å komme ut 🥵 Anonymkode: c12f0...009 Det kanskje * Anonymkode: c12f0...009
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #16 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener du sånn pudendal? Jeg har ikke født men fikk forklart at de har 2 varianter av den, den ene er mer ytterst i underlivet men de har en annen som settes ganske langt inn i bekkenet (forsto det som en lang sprøyte/rør så de får satt langt inn?) Høres veldig vondt/ekkelt ut med sånn lang sprøyte noen som har tatt det? Anonymkode: bf410...a73 Jeg fikk pudental ene fødselen, syntes det var utrolig ubehagelig å få satt og hadde heller ingen effekt av den. Bare ca 50 prosent som får effekt, så kunne like gjerne hoppet over. Anonymkode: a9569...06d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #17 Skrevet 25. januar 2022 Takk for opplysningene, ser effekten er liten eller ingen, så dropper det. Anonymkode: 1e165...518
Ænema Skrevet 25. januar 2022 #18 Skrevet 25. januar 2022 Jeg fikk lokalbedøvelse men ikke noe mer. Jeg måtte klippes så jeg er glad jeg ble bedøvet. kjente ikke smerte kun at det sprengte noe i h... Jeg ville helt klart å gått for det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #19 Skrevet 25. januar 2022 Frostrose skrev (9 timer siden): Jeg fikk ettersom de brukte tang. Helt ærlig er det ikke når man dytter ut babyen det er vondeste, det er før, så dersom du ikke trenger hjelm med å få babyen ut ville jeg ikke tenkt på det en gang. Selve pressingen er helt overkommelig når du får gjort det selv. Snakk for deg selv. Her var åpningsriene helt overkommelige og null stress - men pressingen var helt forjævlig. Fikk også høre dette du skriver fra alle kanter, men det stemte overhodet ikke. Anonymkode: 2b2d3...a6b 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #20 Skrevet 25. januar 2022 Hadde ikke noe smertestillende. Førstemann ble tatt med tang, to forsøk, og da var jeg virkelig nær å stryke med av smerte. Det gikk fort fordi det ble akutt problemer, så de rakk ikke noe. Andre kom naturlig uten smertestillende, da var det verste den brennende følelsen i underlivet når hodet skulle ut. Klarte nesten ikke presse på grunn av den flammekasteren. Anonymkode: e303f...42e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå