Gå til innhold

Hvor mange grader har du inne nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har satt panelovnene på 22 grader, mistenker at temperaturen ligger litt lavere enn det.

På badet har jeg ca 25.

Hva med deg?

Anonymkode: a2a29...a5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

18 grader

Anonymkode: 81078...3a5

Skrevet

20-21.

Anonymkode: f27b0...b06

Skrevet

22 nå, men vedovnen jobber på, så snart 25+

Skrevet

25 grader. 

Anonymkode: 72028...1f9

Skrevet

21. 

Anonymkode: 74b0e...abd

Skrevet

rundt 18 regner jeg med, fyrer ikke med ved før etter jobb. Er det kaldt ute så er det 16-17 når jeg står opp. 

Anonymkode: 39936...ff9

Skrevet

18

Anonymkode: ee0c9...6da

Skrevet

Ca 20. Soverommene er kaldere, de varmer vi bare såvidt om natta ved behov.

Anonymkode: 61545...45a

Gjest Suzanne
Skrevet

17 her. Jeg har på meg lue og tøfler når jeg er hjemme. Trenger ikke ha det så varmt da. 

Skrevet

24-26 😍🌞

Anonymkode: 9611d...23b

Skrevet

Mellom 17 til 20 grader. :) 

Anonymkode: ec5fe...fcb

Skrevet

Aner ikke, men jeg har på ulltrøye og fryser. 🤷‍♀️

Anonymkode: f2c1e...3d1

Skrevet

Her er det 14 nå, men jeg har akkurat fyrt opp i peisovnen - så det blir nok snart bedre. Badet har jeg på ca 18.

Anonymkode: 2ce43...a9b

Skrevet

Jeg har varmepumpene på hhv 17 og 19 grader, og fyrer opp med ved når jeg er hjemme. Har ingen ovner eller andre varmekilder utover varmepumpene, samt varmekabler på badet i 2. etg. Alternativt setter jeg varmepumpa i stua på 22 grader de periodene jeg er hjemme / evt før jeg kommer hjem dersom jeg vil ha det varmt når jeg kommer hjem eller jevnt varmt hele døgnet. F eks om man har besøk i helgen etc.

Grunnen til at jeg har den ene på 17 grader er at den er i trappa og varmen stiger opp. Med den i stua i 1. etg på 19 så holder den 18-19 grader i hele 1. etg mens den i trappa varmer opp til rundt 20 grader i 2. etg. Når jeg er hjemme og fyrer med ved, eller om jeg heller bruker varmepumpene litt ekstra, så ligger temp på rundt 21-23 grader oppe og nede. For selv om jeg vil spare på strømmen så ønsker jeg ikke å fryse når jeg er hjemme, så gjerrig orker jeg ikke å være.

På badet har jeg varmekablene på 21 grader og føler egentlig det er nok :) 

Ser jeg sparer mye støm på å bare sette ned noen få grader sammenlignet med de periodene varmepumpene står og dunker jevnt på 22 grader (jeg er nerd nok til å følge med på daglig strømforbruk på varmepumpene i appen som følger med og ser dette stemmer godt overens med strømforbruket hos strømleverandøren dag for dag.) Dog bruker jeg jo da noe ved i tillegg som jo også må regnes inn i den totale kostnaden for vinteren, men jeg er heldig og har ved svært billig. Jeg bor i en eldre enebolig og har i vinter hatt ett strømforbruk på maks 1250 kWh pr mnd (Des) og Jan ligger an til å  havne omtrent på samme nivå. Så jeg er fornøyd med det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kommer an på når på året det er

18-25 grader.

Jeg får ikke leiligheten til mer enn 18-20 grader på vinteren, men på sommeren kan kan den komme opp i 25, så den ligger mellom 18 og 25 grader. 

Endret av Balian d'Ibelin
Skrevet

25

Anonymkode: 13d2b...649

Skrevet

18 på dagtid nå, mindre om natten.

Skrevet

18.8 er det her nå. Trives best mellom 18 og 20.

Anonymkode: 69e42...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...