Gå til innhold

Er det varmt nok hos deg til at du kan gå med T-shirt hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rundt 21-22 inne som regel, men jeg foretrekker å gå med genser, så syns det er akkurat passe. :)

Anonymkode: a9244...eb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei vi gidder jo ikke å kaste penger rett ut av vinduet når strømmen er så dyr 😊 Bor i stor enebolig da, så strømutgiftene våre er mange ganger større enn for dem som bor i leilighet med gratis varme fra alle kanter. Vi har ca 18-19 grader i huset. Vi bruker ullundertøy under vanlige klær hele gjengen, og et par av oss har ullsokker i tillegg. Men de siste ukene har jo vært relativt varme til januar å være. 

Anonymkode: 33be6...80c

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på hvem du spør. Jeg kan ikke gå i T-skjorte. Jeg har to ullgensere, og ulljakke. I tillegg tøfler. Mann og barn går i T-skjorte.

Anonymkode: bc07a...292

Skrevet

Yes. Har varmepumpe og det er varmt og godt . Går alltid i t-skjorte hjemme. Orker ikke ha masse klær på meg🙈

Anonymkode: a3694...62b

Skrevet

vanligvis ja, denne vinteren, absolutt ikke 😩

Anonymkode: 221a1...59a

Skrevet

Når jeg sitter i ro har jeg ikke t-skjorte inne hverken sommer eller vinter, gjør jeg husarbeid så går jeg i t-skjorte .Her er det sjelden over 18 i grunnvarme på vinteren, uansett strømpris. Om kvelden fyrer jeg med ved og kan opnå 20,5 maks. 

Det er varmere ute enn inne om sommeren  . 

Anonymkode: 96a7a...61e

Skrevet

Selvfølgelig. Går i singlet hele tiden. Ca 23 grader inne. Varmer opp med panelovner og peis kun til kos :) Varmekablene på badet står på 28 grader. Strømregning i desember på 900kr. Bor på Østlandet og fikset meg billig strømavtale tidlig i høst :) 

Anonymkode: e9169...c34

Skrevet

Stort sett. Hender seg at vi må fyre opp i peisen for å hjelpe varmepumpa litt, men vi går ikke å fryser :) 

Anonymkode: 0f007...38e

Gjest AnomynBruker
Skrevet

Jeg går stort sett rundt i truse og BH. 

Har en bitteliten leilighet midt ei blokk med varme fra alle kanter med vannbåren varme i Nord-Norge. 

Skrevet

Yes, vi fyrer som bare pokker. Gratis ved så hvorfor ikke. 

Anonymkode: b914a...049

Skrevet

Selvsagt

Anonymkode: 5f9c3...275

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, stort sett. Liker ikke å gå med genser inne, går med topp eller t-skjorte hele året. 
Det kan være kaldt i huset, men jeg blir som regel så varm av å bevege meg at det ikke gjør noe. Er det kaldt når jeg skal sitte nede, så fyrer jeg i peisen.

Skrevet

Det er varmt nok til det ja. 23-24 grader. 

Anonymkode: 574b3...2e0

Skrevet

Haha nei! Stue/kjøkken (halvåpen løsning) har to panelovner, disse står konstant på 22 grader men rommet holder bare rundt 18 grader og det er fortsatt det varmeste rommet i boligen. Sitter på hjemmekontor med stilongs/ulltrøye, duntøfler og flere lag med ull og pledd over det igjen. Skal nevnes at jeg fryser lett også, da, men vi bor i et veldig gammelt og trekkfullt hus hvor varmen ikke blir værende, og vi har verken peis eller varmepumpe.

Anonymkode: 0b6ed...afd

Skrevet

Nei, går med ullgenser og ullsokker!

Anonymkode: 5c2cc...66b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. Kommer aldri til å skjønne hvordan noen med viten og vilje kan velge å kaste penger ut av vinduet... Jeg har helt fint råd til oppvarming, men jeg kler heller på meg en ekstra genser og bruker pengene mine på morsomme ting.

Anonymkode: f27cf...231

Jeg synes det er ekstremt ubehagelig å gå med masse klær inne, så for meg er det ikke bortkastede penger å ha en levelig innetemperatur. Har råd til morsomme ting lell. ;) 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Yes. Har varmepumpe og det er varmt og godt . Går alltid i t-skjorte hjemme. Orker ikke ha masse klær på meg🙈

Anonymkode: a3694...62b

Dette! 

Anonymkode: 11548...958

• Liker 2
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha nei! Stue/kjøkken (halvåpen løsning) har to panelovner, disse står konstant på 22 grader men rommet holder bare rundt 18 grader og det er fortsatt det varmeste rommet i boligen. Sitter på hjemmekontor med stilongs/ulltrøye, duntøfler og flere lag med ull og pledd over det igjen. Skal nevnes at jeg fryser lett også, da, men vi bor i et veldig gammelt og trekkfullt hus hvor varmen ikke blir værende, og vi har verken peis eller varmepumpe.

Anonymkode: 0b6ed...afd

Samme her, tempen står på 22 grader (gulvvarme), men er ikke høyere enn 18 inne, fikk strømregning på 4500,- og har ikke råd til så mye mer enn det. Bruker superundertøy, to gensere og tjukke raggsokker+tøfler. Gleder meg til sommeren, hater kulda!

Anonymkode: efd14...93f

Skrevet

Så absolutt ikke, og det er det aldri på vinteren. Lært opp godt av foreldrene mine :)

Hat 18 eller 20 grader i stua, ingen varme ellers (bortsett fra varmekabler bad på lav temp).

Her bruker vi ull hele vinteren.

Anonymkode: 58c83...e22

Skrevet

Ja. Jeg har t-skjorte på meg nå, som alltid hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Jepp! Ved og varmepumpe

Anonymkode: 6ee5f...d9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...