Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca det samme som i en verden med bananer

Anonymkode: e7efa...29d

Skrevet

Vet ikke hva jeg kan ha på Crèpen da. 

Skrevet

Tror ikke noe på det.

Anonymkode: 2727e...b8a

• Liker 1
Skrevet

Husker ikke hva hun heter, eller hvilket Afrikansk land hun kom fra, men jeg vet at det finnes en kvinne som fant en løsning på dette problemet ved å ta frøene når bananene så vidt har begynt å vokse -og la de gro på labratoriet før de ble til nye palmer. Håper hun seiler frem som en helt nå!

Skrevet

Stakkars aper,som mister bananene

• Liker 1
Skrevet
NenehGoji skrev (5 minutter siden):

Husker ikke hva hun heter, eller hvilket Afrikansk land hun kom fra, men jeg vet at det finnes en kvinne som fant en løsning på dette problemet ved å ta frøene når bananene så vidt har begynt å vokse -og la de gro på labratoriet før de ble til nye palmer. Håper hun seiler frem som en helt nå!

Hvilke frø?

Anonymkode: 62c56...083

Skrevet

Drama... For det første er det ikke opplest og vedtatt at de blir utryddet, det jobbes med å bekjempe soppen. For det andre er det kun snakk om en bestemt variant av bananer. Ja, det er den mest solgte, men hvis den skulle forsvinne så dyrker de jo en annen variant for salg i stedet.

Anonymkode: 8b13b...ade

• Liker 1
Skrevet

Da må vi rekke å gi that wolf a banana 😁

Anonymkode: 85bf7...1e0

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Dette gjelder varianten cavendish som man får i butikkene i dag. Når den forsvinner vil den erstattes av andre varianter. Dette har skjedd tidligere også, null stress. 

Anonymkode: ef1d7...d0b

• Liker 2
Skrevet

Skjer nok ikke at de forsvinner men personlig hadde ikke gjort noe som helst om jeg aldri spiste en banan igjen. 

Skrevet
LittDiva skrev (1 minutt siden):

Skjer nok ikke at de forsvinner men personlig hadde ikke gjort noe som helst om jeg aldri spiste en banan igjen. 

At cavendish-bananen forsvinner kommer til å skje, men vi vil fortsatt få tak i den fantastiske gule frukten :)

Anonymkode: ef1d7...d0b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da må vi rekke å gi that wolf a banana 😁

??? Hæ?

Anonymkode: 2e622...d2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

??? Hæ?

Anonymkode: 2e622...d2a

MGP 

Skrevet (endret)
NenehGoji skrev (14 timer siden):

Ganske sikker på at det er denne gjengen av forskere jeg mener https://allianceforscience.cornell.edu/blog/2020/07/african-women-are-leading-biotechnologys-advance-across-the-continent/

Og det står noe her om temaet også, fra side seks https://core.ac.uk/download/pdf/132691608.pdf

Jeg husker dette fra en dokumentar på tv flere år tilbake.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvilke frø?

Anonymkode: 62c56...083

Banananer har også frø! Bare åpne en og se :)

Endret av NenehGoji
Skrevet

Hva skjer da med bananer i pysjamas?

Anonymkode: 993ab...273

• Liker 1
Skrevet
NenehGoji skrev (7 timer siden):

Banananer har også frø! Bare åpne en og se :)

Nei, de har faktisk ikke frø, det er noe av problemet: bananene vi spiser er seed-less, så alle er kloner.

Hvilket er problemet: en sykdom dreper alle.

Bananer med frø er uspiselig. (Alt du tror er frø, tar opp all plass i bananen som en tildekket maiskolbe)

Nå, det morsomme er at dette har skjedd før, og vi vet hvordan de forrige bananene smakte: all kunstig bananaroma som brukes idag, er modellert etter hvordan den forrige smakte.

Hvilket gjør at når du smaker en banan gotteri og utbryter «dette smaker ikke banan!!» , så har du litt feil: bananen du kjøper i butikken, smaker ikke banan…

Skrevet

Det er allerede utviklet iallfall en genmodifisert variant som er resistent.  Så skulle det bli nødv så vil nok én eller flere slike varianter  bli tatt i bruk. Blir i såfall spennende å se hva som skjer i land og områder som har regler mot genmodifiserte matvarer. Jeg tenker de reglene faller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...