Gå til innhold

Besøk i barnehage, overrasket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom småbarnsavdelingen i en barnehage i forrige uke, i forbindelse med et lite renholdsoppdrag. 

Da jeg kom inn i rommet hvor de minste oppholdt seg, satt det 2 voksne henslengt i hver sin saccosekk, med nesa i mobilen. 1 åringene drev med sitt, på gulvet. De var så små, at de ikke hadde begynt å gå.

Ble litt satt ut av det jeg så. Er det sånn at mobilen brukes på dette viset, i barnehager idag? Trist skue.

Anonymkode: 790f7...f2a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være det var jobbtelefon som de brukte til noe jobbrelatert... Litt rart med to stk da kanskje, men. Uansett, nei, jeg har vært vikar i en del barnehager, og vil ikke si at privat mobilbruk er vanlig. Noen her og der bruker kanskje for mye tid på å snakke seg i mellom (om ikke jobbrelaterte ting), men det er langt mer diskret enn det å dra frem sin private mobil i tide og utide ville vært. 

• Liker 12
Skrevet

Mye av barnehagehverdagen foregår på mobilen. Foreldre skal ha full rapport fra bleieinnhold, hva ungene har spist og hva de har gjort den dagen. Kanskje de hadde tatt bilder og la de ut på appen til barnehagen. 

To stykker klarer fint å følge med på ungene. Selv 1 åringer har godt av leke sammen uten voksne i blant.

Anonymkode: 3eb2d...63e

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var innom småbarnsavdelingen i en barnehage i forrige uke, i forbindelse med et lite renholdsoppdrag. 

Da jeg kom inn i rommet hvor de minste oppholdt seg, satt det 2 voksne henslengt i hver sin saccosekk, med nesa i mobilen. 1 åringene drev med sitt, på gulvet. De var så små, at de ikke hadde begynt å gå.

Ble litt satt ut av det jeg så. Er det sånn at mobilen brukes på dette viset, i barnehager idag? Trist skue.

Du så alrså ett par minutter og har gjort deg opp en mening utfra det?

Anonymkode: 75729...9d5

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis dette var i åpningstid, er det meget kritikkverdig. Om det er mobil-arbeid som skal gjøres går man på et kontor.

• Liker 4
Skrevet
Kaisada skrev (2 timer siden):

Hvis dette var i åpningstid, er det meget kritikkverdig. Om det er mobil-arbeid som skal gjøres går man på et kontor.

Nei, det gjør man ikke i barnehage. De kan trenge mobil til å svare/kontakte foreldre, legge ut og lese info i app som mange barnehager bruker, osv. Men de kan selvfølgelig ikke stikke av til et kontor (hvem sitt kontor egentlig, styrer?) hver gang de må bruke et par minutter på mobil, da er de jo ikke tilgjengelige hvis det skulle oppstå noe akutt heller. 

• Liker 13
Skrevet

Sovetider, hvem som har spist, bleier, bilder, alt legges inn i en app. 

Anonymkode: 7fbaa...e3a

Skrevet

Jeg kan se mange grunner til at de ansatte må bruke litt tid på jobbmobil, men vanlig høflighet tilsier jo at man legger det vekk hvis noen kommer inn, eventuelt forklarer at man må svare på noe viktig. 

Det er mange gode arbeidere i barnehage, men noen umotiverte slasker også.. En del faktisk. 

Anonymkode: afc95...a01

Skrevet

Hvis ting skal oppdateres i app osv så er det jo naturlig at en av de ansatte gjør dette mens den andre er med barna, ikke at begge sitter på mobilen. Så om dette er en sann historie synes jeg det er veldig dårlig. 

Anonymkode: e42f1...9bf

• Liker 2
Skrevet

Det kan hende du kom inn i et skikkelig uheldig øyeblikk, der en registrerte bleieskift på barnehagens app og den andre måtte svare en forelder på en sms angående noe som hastet.

Det høres ikke normalt, og heller ikke bra ut. Hos oss har vi bare én jobbmobil på avdelingen, og vi må bruke den jevnlig gjennom dagen. Og det har skjedd St jeg har måttet ta min private mobil midt på dagen fordi jeg ser på aktivitetsklokken at det er barnehagen til mine barn som ringer. Men at flere er på mobil samtidig gjør vi det vi kan for å unngå, og det skjer svært sjelden og kun i korte øyeblikk.

Anonymkode: fb119...500

• Liker 2
Skrevet

Det kan være at den ene har problemer med barnehagens app og spør den andre til råds. Enig i at ansatte ikke bør sitte med nesen oppi mobilen på jobb, men de har det travelt og kan ikke bare gå fra barna så kanskje derfor de gjør det på denne måten. Her legger de inn alt mulig på appen. Kan hende var telefonene oppe kun et par minutter. 

Anonymkode: 7ad0e...f9c

• Liker 2
Skrevet

W

14 hours ago, AnonymBruker said:

Så du vasker inne på småbarnsavd mens bhg er åpen? 

Hva sa de da når du plutselig sto der, med vaskebøtta i hånda?

Anonymkode: 3fd14...1d9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kaisada skrev (9 timer siden):

Eh nei virkelig ikke

Anonymkode: 75729...9d5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

W

Tror du virkelig jeg bare dro dit, uten en avtale om det? De ansatte var selvfølgelig klar over at det var bestilt ekstra renhold innenfor åpningstiden. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

W

Helt vanlig det. I vår kommune vaskes alle kommunale barnehager i åpningstiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sovetider, hvem som har spist, bleier, bilder, alt legges inn i en app. 

Anonymkode: 7fbaa...e3a

Åå merker jeg er så glad vår barnehage ikke har begynt med det... holder da med en oppdatering når vi henter, eller en melding om det er noe spesielt men det er jo sjeeeeeldent noe som er så viktig st jeg trenger vite det mens jeg er på jobb med mindre de er syke og da ringer de jo...

Anonymkode: e6fa7...31f

• Liker 1
Skrevet

I min barnehage er det alltid vasking mens barnehagen er åpen 🤓 Men historien høres ikke sann ut. At en kanskje satt med mobilen ja, som sagt før må vi legge ut dagsrapport, når barna som sover har sovnet og våknet, om et barn blir hentet, svare foreldre osv osv osv. At begge satt henslengt i sakkosekk med hver sin min har ikke skjedd. 

Anonymkode: b8d96...95b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tror du virkelig jeg bare dro dit, uten en avtale om det? De ansatte var selvfølgelig klar over at det var bestilt ekstra renhold innenfor åpningstiden. Ts

Helt sikkert. 

Anonymkode: be100...6ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi får daglig flere mail vi må lese pga vakter eller andre ting som endrer seg nå når alle blir syke. Kan godt være de har fått beskjed om å lese mail. 

Ellers er det foreldre som skal ha svar på meldinger, oppdatering på apper osv.

Privat mobilbruk er selvfølgelig ikke greit (bortsett fra kjappe beskjeder hjem eller lignende, men det gjør vi ikke foran barna). 

Uansett, du var innom en liten stund, pg aner ikke hvorfor de satt sånn, du bare gikk ut fra det verste, og tenker det er sånn i barnehager i dag… 

Anonymkode: 2cce8...077

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

går nok helt fint skal du se, barna lekte på gulvet, klarer det fint selv fra de er 9-10 mnd

Anonymkode: 45909...df5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...