Gå til innhold

Dere som ikke vil ha sex, hvorfor blir dere så sjokkerte når partneren går?

Anbefalte innlegg

Flintis skrev (På 29.1.2022 den 17.30):

Så er det de, herunder meg som mener en bør yte seksuell service med hånd eller munn.  Dette er ihvertfall en imøtekommende tilnærming.

Mener du at kvinnen skylder å gi mannen oralsex eller en runk dersom hun ikke vil ha sex med ham? Oralsex og runking er jo også sex...?

For min del hadde det vært lettere og mindre intimt å ligge med en mann jeg ikke ønsket å ha sex med enn å gi ham oralsex eller en runk, så jeg skjønner virkelig ikke hva du mener. Hvis man ikke ønsker å gjøre noe seksuelt, så ønsker jeg man liksom ikke det, eller definerer du ikke oralsex som sex?

Ellers mener jeg at hvis den ene ikke vil ha sex og nekter å arbeide for en løsning, må åpent forhold eller brudd være svaret. Jeg hadde aldri orket å leve i sexløst forhold selv.

Anonymkode: b03ba...9af

• Liker 3

Fortsetter under...

Her er utfordringen manglende kommunikasjon. Jeg orker ikke sex med han fordi jeg ikke tenner på han slik situasjonen er nå. To små barn, mye sårhet over hans prioriteringer under graviditet og barsel, og noen tillitsbrudd han ikke ønsker at vi snakker om. Vi styrer familien AS på en ok måte, men jeg ser at hvis en av oss får oppmerksomhet utenfra så ryker nok forholdet fort. Dessverre. Har bedt om både parterapi og time hos sexolog. Han ser ikke problemet, mener det bare er jeg som må skjerpe meg og hoppe til køys..

Anonymkode: 4682f...ff4

• Liker 2
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Mener du at kvinnen skylder å gi mannen oralsex eller en runk dersom hun ikke vil ha sex med ham? Oralsex og runking er jo også sex...?

For min del hadde det vært lettere og mindre intimt å ligge med en mann jeg ikke ønsket å ha sex med enn å gi ham oralsex eller en runk, så jeg skjønner virkelig ikke hva du mener. Hvis man ikke ønsker å gjøre noe seksuelt, så ønsker jeg man liksom ikke det, eller definerer du ikke oralsex som sex?

Ellers mener jeg at hvis den ene ikke vil ha sex og nekter å arbeide for en løsning, må åpent forhold eller brudd være svaret. Jeg hadde aldri orket å leve i sexløst forhold selv.

Anonymkode: b03ba...9af

Jeg mener at den parten som har minst sekslyst i et monogamt forhold bør yte seksuell service. Dette kan jo like gjerne være mannen. 

AnonymBruker skrev (På 30.1.2022 den 14.17):

Det var når følelsene tok slutt at sexen dabbet av. 
På slutten av forholdet prøvde jeg å unngå alt som hadde med sex å gjøre. 
Når jeg begynte å skjule gråten etter sex så skjønte jeg at dette var dødfødt . 
For meg er det et klart tegn at når en partner unngår sex så er følelsene i ferd med å forsvinne, enkelt og greit. 
Unntaket er klare tegn på impotens 

Anonymkode: b9448...cac

For deg ja, bra vi er forskjellige 

Anonymkode: 0a674...96f

Flintis skrev (På 30.1.2022 den 22.00):

Jeg mener at den parten som har minst sekslyst i et monogamt forhold bør yte seksuell service. Dette kan jo like gjerne være mannen. 

Å ha sex man ikke har lyst på, som hånd og munn også er- sex- er da virkelig oppskriften på at ting skal gå til helvete. Slikt vil kjapt drepe den lille lysta som skulle finnes ennå, eller muligheten til å få bedre lyst, og generelt bli så ubehagelig og feil at det hadde gått utover forholdet enda mer, og man hadde fort foretrukket å bli singel. Man kan ikke forvente å opprettholde noe av gode ting i forholdet over tid om jevnlig sex som man ikke har lyst på er del av forholdet. 

Man kan jobbe med lyst som har sunket, og få den opp igjen. Yter man servicesex er det derimot bare en vei hele relasjonen går; Mot fullstendig kollaps. Til slutt vil det by så imot at det påvirker også resten av relasjonen. 

Det er nok mange som har krasjet sin lyst ved å yte servicesex. En tid var kanskje tanken, til lysten tok seg opp igjen. Det skjer jo ikke når sex er ulystig, det blir bare mindre lyst. Så begynner man gjerne å synes det er direkte ekkelt, så begynner man å synes at partner er ekkel, og snipp snapp snute.

Anonymkode: d784a...a50

• Liker 7
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Å ha sex man ikke har lyst på, som hånd og munn også er- sex- er da virkelig oppskriften på at ting skal gå til helvete. Slikt vil kjapt drepe den lille lysta som skulle finnes ennå, eller muligheten til å få bedre lyst, og generelt bli så ubehagelig og feil at det hadde gått utover forholdet enda mer, og man hadde fort foretrukket å bli singel. Man kan ikke forvente å opprettholde noe av gode ting i forholdet over tid om jevnlig sex som man ikke har lyst på er del av forholdet. 

Man kan jobbe med lyst som har sunket, og få den opp igjen. Yter man servicesex er det derimot bare en vei hele relasjonen går; Mot fullstendig kollaps. Til slutt vil det by så imot at det påvirker også resten av relasjonen. 

Det er nok mange som har krasjet sin lyst ved å yte servicesex. En tid var kanskje tanken, til lysten tok seg opp igjen. Det skjer jo ikke når sex er ulystig, det blir bare mindre lyst. Så begynner man gjerne å synes det er direkte ekkelt, så begynner man å synes at partner er ekkel, og snipp snapp snute.

Man kan like gjerne si at det å a) vente til den uten lyst plutselig skal få det igjen, eller b) påta seg ansvaret for at den andre skal få lyst igjen, er sikreste vei til helvete.

Og det er jo dette du argumenterer for.

Så sånn sett argumenterer du ut fra like egoistiske motiver som de som forventer pliktsex.

Hadde man kunnet jobbe med lysten, slik du påstår, da hadde man jo selvfølgelig tatt ansvar og gjort dette før det i det hele tatt ble et problem.

Men i de fleste tilfellene man hører eller leser om, så forventer den uten lyst at dette er noe de bare kan la skli ut og deretter overlate til partneren å fikse.

Dette er utrolig egoistisk og ufyselig oppførsel. Minst like egoistisk og ufyselig som å kreve pliktsex.

Dersom den ene parten tillater seg å miste lysten på den andre så bør den personen dumpes fortest mulig. Det er like skadelig å være sammen med et menneske som ikke har lyst til å være intim med en, som det er å utøve seksuelle plikter man ikke ønsker. 

Anonymkode: 8d6d3...7cf

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor skal den som har minst lyst jobbe med å få mer lyst, det er jo overskudd på sex i forholdet?

Hvor tolmodig skal den parten som har for lite sex være?

La oss si at forholdet startet med sex hver dag, så nesten hver dag, så 5 ganger i uka, så 3 ganger i uka, så 1 gang i uka så annenhver uke, 1 gang i måneden 10 eller færre ganger i året, (grensen til sexløst forhold), 3 ganger i året, 1 gang i halvåret, 1 gang i året, mer enn et år mellom hver gang, flere år siden sist.

Sannheten er vel at den som ikke har nok sex ikke lenger er attraktiv nok og bør gå.

Selvfølgelig kan det skyldes sykdom og da vil det jo være et untakstilfelle.

Nå kan det selvfølgelig være andre årsaker til å bli i forholdet også.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For deg ja, bra vi er forskjellige 

Ja, er det ikke lov å fortelle om det en kjenner til ? Jeg er helt sikker på at jeg ikke var alene om å ha det sånn 

Anonymkode: b9448...cac

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Man kan like gjerne si at det å a) vente til den uten lyst plutselig skal få det igjen, eller b) påta seg ansvaret for at den andre skal få lyst igjen, er sikreste vei til helvete.

Og det er jo dette du argumenterer for.

Så sånn sett argumenterer du ut fra like egoistiske motiver som de som forventer pliktsex.

Hadde man kunnet jobbe med lysten, slik du påstår, da hadde man jo selvfølgelig tatt ansvar og gjort dette før det i det hele tatt ble et problem.

Men i de fleste tilfellene man hører eller leser om, så forventer den uten lyst at dette er noe de bare kan la skli ut og deretter overlate til partneren å fikse.

Dette er utrolig egoistisk og ufyselig oppførsel. Minst like egoistisk og ufyselig som å kreve pliktsex.

Dersom den ene parten tillater seg å miste lysten på den andre så bør den personen dumpes fortest mulig. Det er like skadelig å være sammen med et menneske som ikke har lyst til å være intim med en, som det er å utøve seksuelle plikter man ikke ønsker. 

Det kan det nok være ja, og jeg mener at man ikke skal bli i nedbrytende forhold. 

Å miste lysten i perioder av forholdet er temmelig normalt. Vi som har kommet oss gjennom det, og fått ordnet det igjen, har da tatt tak i problemet og hat hatt partner som har bidratt til det. Å begynne med å gi "servicesex" man ikke ønsker, eller kreve dette av partner, er rett og slett å bryte ned grunnlaget for at slikt kan fikses igjen. 

I mitt lange forhold har jeg mistet lysten 4 ganger. Stress, småbarn, fysisk sykdom og påkjenninger. Det løste seg hver gang fordi jeg ikke begynte med sex jeg ikke ønsket, og dermed økte det negative angående sex, men med hjelp fra partner tok tak i utfordringer som lå bak tap av lyst. 

Dette kan man ikke gjøre alene, mens partner furter og krever sex selv om man ikke har lyst. Det forutsetter kommunikasjon og respekt for hverandre, men det bør det være i et forhold. Er det ikke respekt, omtanke og kommunikasjon er det uansett et dårlig forhold. Kanskje like greit at det ryker. 

• Liker 3
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er det sykeste jeg har lest på veldig lenge. Herregud ..

Anonymkode: c8981...cf1

• Liker 4
AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 9.46):

Vi har sex hver gang mannen min har lyst (som regel en til to ganger daglig).

Jeg skjønner ikke hvorfor det er et problem for andre kvinner.

Det er jo alltid deilig.

Og det tar et par minutter bare.

Anonymkode: 289b7...cb7

Et par minutter? Oi. Vet ikke om jeg hadde giddet det. 

Anonymkode: 05789...fe9

• Liker 4
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Et par minutter? Oi. Vet ikke om jeg hadde giddet det. 

Anonymkode: 05789...fe9

Det er veldig deilig 😁

Anonymkode: 289b7...cb7

Jeg ser veldig enkelt på dette nå. I et forhold der to personer elsker hverandre og deler et liv sammen, så sørger de begge for at den andre har det bra. På alle områder de kan. Punktum. 

Det betyr at man ikke kan lukke øynene for det hvis den ene er seksuelt frustrert. Og det betyr at den seksuelt frustrerte heller ikke kan lukke øynene for årsaker som gjør at den andre har lite lyst. 

Jeg er så lei av å lese om folk i forhold som tenker meg, meg, meg. Hvis begge prioriterte den andre høyt ville det fantes langt færre problemer av denne typen.

Endret av CamillaCollett
  • Liker 3
  • Hjerte 1

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I mitt lange forhold har jeg mistet lysten 4 ganger. Stress, småbarn, fysisk sykdom og påkjenninger. Det løste seg hver gang fordi jeg ikke begynte med sex jeg ikke ønsket, og dermed økte det negative angående sex, men med hjelp fra partner tok tak i utfordringer som lå bak tap av lyst. 

Dette kan man ikke gjøre alene, mens partner furter og krever sex selv om man ikke har lyst.

Jeg synes det er snodig at du tydeligvis ikke ser likheten mellom å kreve hjelp fra partneren til dette, og det å kreve seksuell service.

Og nei, selvfølgelig kan man ikke gjøre det alene mens partneren furter (det siste er en stråmann), man gjør det før man mister lysten, og man hiver naturligvis ut en partner som furter.

Men man gjør det altså alene, man legger ikke dette over på partneren.

Jeg er kvinne selv, men jeg må nå si det er slående - og skuffende - hvordan mine medsøstre krever mye mer av menn enn de gjør av seg selv. Samt at man tilsynelatende ikke en gang ser likheten mellom det å kreve A og det å kreve B.

Ikke rart man mister lysten da, tenker jeg, hvis man ikke tar ansvaret selv. 

• Liker 1
CamillaCollett skrev (58 minutter siden):

Jeg er så lei av å lese om folk i forhold som tenker meg, meg, meg.

Jeg er så enig. Jeg tror ikke helt at KG er et snitt av hva man finner i samfunnet. Jeg tror det er ytterpunktene man finner her inne;

De som krever alt av partner og tenker meg, meg, meg.

De som krever alt av seg selv og tenker alle andre enn meg, alle andre enn meg, alle andre enn meg.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er det sykeste jeg har lest på veldig lenge. Herregud ..

Anonymkode: c8981...cf1

Så enig! Vi har det helt super sammen , hvorfor skal vi da bryte opp et forhold fordi man ikke ønsker sex..

• Liker 4
Annonse

Etter å ha fått litt erfaring har jeg forstått at en del menn mener at man skal behage dem på en måte som kun en mor kan gjøre, den kjærligheten som Berit Andersen har overfor sin sønn Jan Helge Andersen, for eksempel. Moren står på pinne for dem og de skjønner ikke hvorfor andre kvinner ikke gjør det, moren deres gjør jo det.... Som synes såååå synd på gutten sin bare han får et lite kutt. Sånne dramafolk. 

Anonymkode: 31cf5...482

• Liker 1
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Så enig! Vi har det helt super sammen , hvorfor skal vi da bryte opp et forhold fordi man ikke ønsker sex..

Det er jo i de tilfellene hvor den ene i paret bruker betegnelsen "vi" om det som egentlig bare er de selv, at det er aktuelt.

Men det ser disse menneskene ikke i det hele tatt at de gjør.

Denne tråden er gjennomsyret av mennesker som tror at de snakker for begge, enda vi alle vet at man kan bare snakke for seg selv.

Sjekk gjerne ut Dunning-Kruger for mer informasjon om skråsikre uttalelser :)  

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo i de tilfellene hvor den ene i paret bruker betegnelsen "vi" om det som egentlig bare er de selv, at det er aktuelt.

Men det ser disse menneskene ikke i det hele tatt at de gjør.

Denne tråden er gjennomsyret av mennesker som tror at de snakker for begge, enda vi alle vet at man kan bare snakke for seg selv.

Sjekk gjerne ut Dunning-Kruger for mer informasjon om skråsikre uttalelser :)  

Ha ha vel du Skjønner vi snakker sammen vi, om forholdet og hvordan VI har det! Tenk at det går an da

• Liker 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er snodig at du tydeligvis ikke ser likheten mellom å kreve hjelp fra partneren til dette, og det å kreve seksuell service.

Og nei, selvfølgelig kan man ikke gjøre det alene mens partneren furter (det siste er en stråmann), man gjør det før man mister lysten, og man hiver naturligvis ut en partner som furter.

Men man gjør det altså alene, man legger ikke dette over på partneren.

Jeg er kvinne selv, men jeg må nå si det er slående - og skuffende - hvordan mine medsøstre krever mye mer av menn enn de gjør av seg selv. Samt at man tilsynelatende ikke en gang ser likheten mellom det å kreve A og det å kreve B.

Ikke rart man mister lysten da, tenker jeg, hvis man ikke tar ansvaret selv. 

Forskjellen mellom det å ta tak i selve problemet, og gjøre noe med det, og det å yte seksuell service man ikke ønsker, er tilsvarende som at man får hull i bunnen på en båt, og enten fikser det ordentlig, så båten blir like bra som før, eller fyller hullet med stearin, og håper det holder en stund iallefall. At du ikke ser forskjell på å faktisk fikse noe og å la problemet vedvare, egentlig, det kan ikke jeg forstå. 

Selvfølgelig må man ta ansvar selv også, men det bør fikses, ikke lappes på måter som gir stor risiko for at "båten " synker. Å yte servicesex man ikke ønsker ødelegger mer over tid, til det ikke lenger er mulig å virkelig fikse det, fordi sex er blitt noe stadig mer negativt. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...