AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Del Skrevet 24. januar 2022 Jeg er i 40 årene, kvinne, og nå er par nummer ørti i bekjentskapskretsen i ferd med å gå fra hverandre. Og mønsteret er det samme HVER gang. Den ene vil ikke ha sex, det har vart slik i årevis, barna har blitt store og en har plutselig mye mindre AS familie-ansvar og egentlig mye bedre tid til å være intime og kjærlige. En har gitt opp håpet om sex og nærhet hos partneren men savner det, og så dukker det opp noen som ser deg som en mann/kvinne igjen. Så mange sier at de ville aldri ha gått om den biten også var tilstede, men savnet blir for stort. Jeg har kjent på det selv, og det var sterkt medvirkende til bruddet som VI hadde. Nå har jeg det fantastisk sammen med en som gir meg bekreftelse og sex, har hatt det lenge og hverdagsutfordringene er helt annerledes når man faktisk er kjærester og tilfredstiller hverandre. Forstår dere ikke hvor viktig det er? Det er så mange forhold som kunne vært reddet om en prøvde å nyte det seksuelle, selv om man er trøtt, har vondt i hodet, er sur for et eller annet eller andre unnskyldninger. Hvis man føler vemmelse over akten fordi man ikke har følelser så er det annerledes. Men da bør det vel heller ikke komme som et sjokk at det tar slutt? Og dette tror jeg kan gjelde begge kjønn. Anonymkode: f4c93...e74 35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Del Skrevet 24. januar 2022 Jeg var i et langt ekteskap som ble sexlløst fra hans side.problemet mitt var i hovedsak at han ikke kunne prate om det og neglisjerte mine følelser,ikke bare ang sex,men andre ting også.Dette var noen dårlige siste år av ekteskapet,jeg mistet følelsene da han ikke tok meg på alvor lengre. Anonymkode: 4edef...ba7 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Del Skrevet 24. januar 2022 Touché! i mine yngre dager forstod jeg ikke hvordan folk kunne være utro, men jo eldre jeg blir desto forstår jeg mer. Akkurat hva du sa, det handler om å gi og ta. Og ikke minst bli begjæret og begjære. Jeg personlig har aldri vært utro, kona mi er heldigvis fantastisk. Men jeg har sett det hos mange venner Anonymkode: 3b19d...765 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er i 40 årene, kvinne, og nå er par nummer ørti i bekjentskapskretsen i ferd med å gå fra hverandre. Og mønsteret er det samme HVER gang. Den ene vil ikke ha sex, det har vart slik i årevis, barna har blitt store og en har plutselig mye mindre AS familie-ansvar og egentlig mye bedre tid til å være intime og kjærlige. En har gitt opp håpet om sex og nærhet hos partneren men savner det, og så dukker det opp noen som ser deg som en mann/kvinne igjen. Så mange sier at de ville aldri ha gått om den biten også var tilstede, men savnet blir for stort. Jeg har kjent på det selv, og det var sterkt medvirkende til bruddet som VI hadde. Nå har jeg det fantastisk sammen med en som gir meg bekreftelse og sex, har hatt det lenge og hverdagsutfordringene er helt annerledes når man faktisk er kjærester og tilfredstiller hverandre. Forstår dere ikke hvor viktig det er? Det er så mange forhold som kunne vært reddet om en prøvde å nyte det seksuelle, selv om man er trøtt, har vondt i hodet, er sur for et eller annet eller andre unnskyldninger. Hvis man føler vemmelse over akten fordi man ikke har følelser så er det annerledes. Men da bør det vel heller ikke komme som et sjokk at det tar slutt? Og dette tror jeg kan gjelde begge kjønn. Anonymkode: f4c93...e74 Tror ikke den gruppen du henvender deg til nå er særlig stor. Altså folk som blir sjokkert over å bli forlatt av en partner de ikke vil ha sex med. De fleste som ikke vil ha sex med sin partner ønsker seg nok ut av forholdet selv. Men så blir de værende av hensyn til barn og økonomi og slike ting. Anonymkode: 88f08...0ba 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Del Skrevet 24. januar 2022 Tja vi har nesten ikkje sex og har vore gift i snart 12 år. Han tar aldri intiativ og det gjer ikkje eg heller. Vi hadde masse sex dei første fire åra. Er sex liksom noko folk må ha for å fungera? Sist vi hadde sex var vel uuuu... Kan faktisk ikkje huske det. Vi kose masse da, kan sove nakne og vere intime. Forholdet er litt atypisk vil eg tro. Vi jobbe masse og har små barn, han runker når han har tid og eg har womanizer, vi er ikkje aseksuelle. Eg skjønner likevel at folk som lever i sexlause ekteskap drar. Folk flest må sikkert pule ein gong i veka. Anonymkode: 5ed57...d94 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Del Skrevet 24. januar 2022 Det er grådig lett å gi råd om dette nå som du sitter med ny mann i starten av et nytt forhold. Det er det letteste i verden. For du og fin partner har ikke møtt på slitasjen som parforholdene du nevner. Det er heller ikke så svart hvitt at hopper man til senga med grinende baby i bakgrunnen så så ordner alt annet seg. Lite nyansert innlegg. Anonymkode: c4a0f...9ed 38 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Del Skrevet 24. januar 2022 Det er svært store individuelle variasjoner mellom folk mht hvor viktig sex er i forholdet. I mange forhold, særlig de som har vart en stund, går sexen på sparebluss og er ikke høyt prioritert av noen partene. Mange av forholdene fungerer kjempefint sålenge de viktige tingene fungerer; sexen er ikke blant dem. Så er det selvsagt alltid noen individer som er mer fiksert på sex enn partneren, og som nærmest kneler når de ikke får sine personlige behov tilfredsstilt. De kaller gjerne sex for «limet i forholdet» (som om det skulle har vært en universell sannhet), og til tross for at de gjerne har ansvar for barn og andre menneskers sutrer de med barnslig selvopptatthet om at de ikke blir «sett» eller «bekreftet». Skrekk og gru, måtte gud se i nåde til deres partnere😱 Anonymkode: c8981...cf1 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er grådig lett å gi råd om dette nå som du sitter med ny mann i starten av et nytt forhold. Det er det letteste i verden. For du og fin partner har ikke møtt på slitasjen som parforholdene du nevner. Det er heller ikke så svart hvitt at hopper man til senga med grinende baby i bakgrunnen så så ordner alt annet seg. Lite nyansert innlegg. Anonymkode: c4a0f...9ed Veldig enig i dette! Selvfølgelig har man masse sex de første årene og så dabber det av. Anonymkode: 31713...764 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 24. januar 2022 #9 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Forstår dere ikke hvor viktig det er? Anonymkode: f4c93...e74 Du må nesten snakke for deg selv. For meg og mange andre godt voksne, så er det faktisk ikke så viktig. Det er ikke slik at det som gjelder for en, gjelder for alle. Jeg vil heller være med min samboer resten av livet uten sex, en ikke være med henne pga mangel på sex. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 24. januar 2022 #10 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er sex liksom noko folk må ha for å fungera? Anonymkode: 5ed57...d94 Nope. Det er det absolutt ikke ☺️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er grådig lett å gi råd om dette nå som du sitter med ny mann i starten av et nytt forhold. Det er det letteste i verden. For du og fin partner har ikke møtt på slitasjen som parforholdene du nevner. Det er heller ikke så svart hvitt at hopper man til senga med grinende baby i bakgrunnen så så ordner alt annet seg. Lite nyansert innlegg. Anonymkode: c4a0f...9ed AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Veldig enig i dette! Selvfølgelig har man masse sex de første årene og så dabber det av. Anonymkode: 31713...764 Leste dere ikke HI? Hun skrev at dette var sterkt medvirkende til hennes eget brudd. Det betyr jo at hun muligens fremdeles hadde vært i det gamle forholdet om ikke sexen var fraværende. Dere må slutte å lange ut mot andre når dere ikke en gang tar dere bryet å lese det de skriver. Anonymkode: 8d6d3...7cf 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #12 Del Skrevet 24. januar 2022 Jeg er 37 år og er gift med en mann som vil ha sex to ganger i måneden. Det er så vondt. Snakket med han om det mange ganger. Jeg er vakker og velstelt, ser mye bedre ut enn når vi først ble sammen. Jeg forstår det ikke, og det er et stort problem. Men jeg elsker han dypt og inderlig. Anonymkode: bea07...e70 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leste dere ikke HI? Hun skrev at dette var sterkt medvirkende til hennes eget brudd. Det betyr jo at hun muligens fremdeles hadde vært i det gamle forholdet om ikke sexen var fraværende. Dere må slutte å lange ut mot andre når dere ikke en gang tar dere bryet å lese det de skriver. Anonymkode: 8d6d3...7cf Hun må snakke for seg selv og ikke prøve å gi inntrykk av at dette er et universelt problem i forhold med lite sex. Det er det definitivt ikke. Anonymkode: c8981...cf1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #14 Del Skrevet 24. januar 2022 Hvert forhold har sin dynamikk. Hver alder og livsfase har også sin dynamikk. Personlighet håper jeg at jeg og kjæresten aldri slutter å ha regelmessig sex. Det kan såklart være at sykdom/intens jobbing/ sorg/barsel bremser ting en periode. Men får man hjelp, ro og tid,kommer sånt seg ofte. Å snakke om folks ønske om å være nær ens partner og ha et samliv som inkluderer sex som en slags avhengighet, synes jeg er rart. Det er vel ganske vanlig hos alloseksuelle, romantiske personer å ønske sex sammen. Hovedutfordinga er vel ikke mye/lite sex, men om partnere har ulike preferanser på området. Om begge har lavt libido eller ikke vektlegger sex, så er det vel ikke noe ptoblem,vil jeg tro? Utfordringa kommer når det å ha sex sammen er et savn hos en eller begge. Anonymkode: 7490c...0c6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #15 Del Skrevet 24. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er svært store individuelle variasjoner mellom folk mht hvor viktig sex er i forholdet. I mange forhold, særlig de som har vart en stund, går sexen på sparebluss og er ikke høyt prioritert av noen partene. Mange av forholdene fungerer kjempefint sålenge de viktige tingene fungerer; sexen er ikke blant dem. Så er det selvsagt alltid noen individer som er mer fiksert på sex enn partneren, og som nærmest kneler når de ikke får sine personlige behov tilfredsstilt. De kaller gjerne sex for «limet i forholdet» (som om det skulle har vært en universell sannhet), og til tross for at de gjerne har ansvar for barn og andre menneskers sutrer de med barnslig selvopptatthet om at de ikke blir «sett» eller «bekreftet». Skrekk og gru, måtte gud se i nåde til deres partnere😱 Anonymkode: c8981...cf1 Ja, du er nok en av dem som kan risikere å bli forlatt. Anonymkode: ec088...b6d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #16 Del Skrevet 24. januar 2022 Jeg synes det er bullshit at man skal ha sex når man ikke vil bare fordi man er i et forhold. Da får man heller ha et åpent forhold. Jeg trenger ikke bestemme over din kropp, men jeg kan banne på at jeg bestemmer over min! Anonymkode: 0af88...cad 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 25. januar 2022 #17 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er bullshit at man skal ha sex når man ikke vil bare fordi man er i et forhold. Da får man heller ha et åpent forhold. Jeg trenger ikke bestemme over din kropp, men jeg kan banne på at jeg bestemmer over min! Anonymkode: 0af88...cad Jaja... Jeg synes f.eks det er "BS" å være i forhold med noen man ikke vil ha sex med... Hvorfor være i et forhold man ikke vil være i lizm? Ingen som tvinger verken deg eller meg i å være i forhold, eller hur? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #18 Del Skrevet 25. januar 2022 Beeblebrox skrev (32 minutter siden): Jaja... Jeg synes f.eks det er "BS" å være i forhold med noen man ikke vil ha sex med... Hvorfor være i et forhold man ikke vil være i lizm? Ingen som tvinger verken deg eller meg i å være i forhold, eller hur? Nei 😅 ser ikke hvorfor vi skulle vært i forhold sammen. Men hvis man er i et forhold og det funker på andre vis, kanskje har man barn sammen, så mener jeg at det kan være bedre å åpne forholdet enn enten å ha sex bare på trass (mens den ene personen ikke vil det) eller slå opp å la det gå ut over alt og alle andre. Det finnes forskjellige måter å være i forhold på, men alt jeg veit er at jeg bestemmer over kroppen min. Hvis jeg må miste meg selv for en fyr så r.i.p til meg selv da. Det skjer ikke! Anonymkode: 0af88...cad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #19 Del Skrevet 25. januar 2022 Dama til eksen min trodde hun ble sammen med en som ikke hadde fått sex på et år..... Han ville bare fremstille seg selv litt snillere enn de andre utro drittsekkene der ute. Sannheten var den at vi hadde sex 5-6 ganger i uken. Joda. Han ville nok ut av forholdet, men synes han kunne gjort det slutt før han gikk på ei ny og fremstilte meg som ei som de her i tråden som ikke vil ha sex. Tipper 50% av tilfellene her bare er standard utroløgn, og dere biter på. "Stakkars deg som ikke får sex hjemme. Nå skal jeg gi deg masse sex!" 🙄🙄🙄 Anonymkode: 46624...a90 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #20 Del Skrevet 25. januar 2022 Merkelig mye avsporing i denne tråden, som skulle handle om hvorfor noen blir sjokkerte over at partneren går? Anonymkode: 84daa...429 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå