Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å begynne på isotretioin!! hvor ofte tok dere blodprøver underveis i kuren? Leser at det er veldig ulikt? 

Anonymkode: dc62b...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang i mnd. 

Anonymkode: 9357a...f18

Skrevet

Vurderer å begynne på isotretioin, da antibiotikakurer ikke har gitt resultat i lengden. Lurer på hvor ofte man må ta blodprøver under kuren? Leser at det er mye ulikt. 

Skrevet (endret)

Jeg går innom hudlege en gang i måneden for å sjekke opp med isotretinoin og tar blodprøve hver gang

Endret av Nilb
Skrevet
Nilb skrev (6 minutter siden):

Jeg går innom hudlege en gang i måneden for å sjekke opp med isotretinoin og tar blodprøve hver gang

Tusen takk for svar! Har lest at noen tar før kuren, etter 4-8 uker og en gang etter. Har du brukt hudlege eller fastlege? 

Skrevet
Anonym_student skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for svar! Har lest at noen tar før kuren, etter 4-8 uker og en gang etter. Har du brukt hudlege eller fastlege? 

Ja, jeg tar hver måned. Er nok for å se hvordan isotretinoinen påvirker meg, og det er ikke så ille som jeg trodde. Gikk først til fastlegen og fikk fra der henvendelse til hudlege hvor de valgte å påskrive meg isotretinoin.

Skrevet

Tok blodprøver månedlig første kur. Denne gangen har jeg bare tatt en gang ila. kanskje fire mnd siden han så det gikk fint sist gang.

Skrevet

Du må stå på et prevensjonsmiddel og ta en graviditetstest først om du er kvinne.

Anonymkode: 48568...b2e

Skrevet
Nilb skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg tar hver måned. Er nok for å se hvordan isotretinoinen påvirker meg, og det er ikke så ille som jeg trodde. Gikk først til fastlegen og fikk fra der henvendelse til hudlege hvor de valgte å påskrive meg isotretinoin.

Skjønner! Har du merket mye bivirkninger? 

Skrevet

Jeg måtte ta én gang i måneden, også måtte jeg ringe inn og få skrevet ut resepten innen 1 uke etter blodprøven var tatt. Jeg glemte meg ut og ringte inn 10 dager etter jeg hadde tatt blodprøven en gang og da var den ikke gyldig lenger, så jeg måtte ta en ny blodprøve før de ville skrive ut ny resept. De er ganske strenge på det, spesielt for oss kvinner mtp graviditet.

Har gått på kuren to runder. 

Skrevet
KoopaTroopa skrev (3 minutter siden):

Tok blodprøver månedlig første kur. Denne gangen har jeg bare tatt en gang ila. kanskje fire mnd siden han så det gikk fint sist gang.

Tusen takk for svar!

Skrevet (endret)
Miranda Bailey skrev (3 minutter siden):

Jeg måtte ta én gang i måneden, også måtte jeg ringe inn og få skrevet ut resepten innen 1 uke etter blodprøven var tatt. Jeg glemte meg ut og ringte inn 10 dager etter jeg hadde tatt blodprøven en gang og da var den ikke gyldig lenger, så jeg måtte ta en ny blodprøve før de ville skrive ut ny resept. De er ganske strenge på det, spesielt for oss kvinner mtp graviditet.

Har gått på kuren to runder. 

Det er så strengt ja! Tusen takk for svar! Har ikke fastlege der jeg bor, så hadde håpet at det kanskje ikke var hver måned, men da blir det nok noen ekstra turer hjem :)

Endret av Anonym_student
Skrevet

To tråder om samme sak er flettet sammen sak er flettet sammen. 

Perelandra, mod

Skrevet
Anonym_student skrev (12 minutter siden):

Skjønner! Har du merket mye bivirkninger? 

Bare litt tørr hud og et kviseutbrudd i starten, er mest på leppene det er tørt, men ikke noe som plager så mye. Er nesten to måneder inn og huden er allerede mye bedre og glattere

Skrevet
Anonym_student skrev (10 timer siden):

Det er så strengt ja! Tusen takk for svar! Har ikke fastlege der jeg bor, så hadde håpet at det kanskje ikke var hver måned, men da blir det nok noen ekstra turer hjem :)

Jeg går bare på Fürst. Er det ikke noe sånt der du bor?

Skrevet
KoopaTroopa skrev (4 minutter siden):

Jeg går bare på Fürst. Er det ikke noe sånt der du bor?

Bor i Oslo, men har ikke sjekket ut muligheten! Kan disse prøvene sendes til fastlege? 

Skrevet
Anonym_student skrev (På 1/25/2022 den 8.58):

Bor i Oslo, men har ikke sjekket ut muligheten! Kan disse prøvene sendes til fastlege? 

Jepp det kan de 😊 min hudlege vil jeg skal gå dit, de tar ikke blodprøver selv. 

Skrevet

Tok en blodprøve før start, en 4 uker etter start og skal inn til blodprøve ca 3 mnd etter forrige blodprøve. 

Må ta graviditetstest før hver nye resept. 

Skrevet

MÅ man bruke prevensjonsmiddel for å få isotretoinin? Mannen her huset er nemlig sterilisert, så jeg går selvfølgelig ikke på noe og har på ingen måte tenkt å begynne med noe prevensjonsmiddel igjen.. 

Skal selv snart til lege for å starte med isotretoinin.

Anonymkode: b50f6...ed6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...