AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Vi har slitt lenge å i dag etter en diskusjon så stakk samboer å blir borte noen uker til jeg reiser på jobb igjen. Jeg sitter igjen med mine og våre barn knust å fortvilet. Jeg må være sterk for barna mine. Det vil bli et h... med fordeling av økonomi/hus, for vi har aldri klart å komme til enighet rundt dette. Jeg må holde meg sterk psykisk så ikkje han prøver å psyke meg ned og til å lure meg økonomisk Jeg synes oppførsel hans er uansvarlig og egoistisk. Han er sjelden hjemme pga mye jobb i utgangspunktet. Jeg har lenge hatt så dårlig samvitgihet for barna😔 De alle trenger meg og mer positiv energi no. Jeg har hele tiddn vært redd for at samboer skulle gå fra meg om jeg stilte krav og sa nei til noe han absolutt vil. Denne gangen gir jeg meg ikke å det gikk som forventet. Han stakk på dagen...😔 Noe som har gode råd, tips til meg? Hvordan unngå gå følelsemessig inn i diskusjon med han feks? Ellers hvordan fake virkeligheten for å skåne barna mest mulig? Anonymkode: 8c702...faf
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Jeg kjenner meg igjen i endel. Jobber dere mye bortreist begge to? Tenker at det med økonomi og diverse finner dere ut av. Det jeg synes er kjipest ved å stikke er det med barna. 3åringen er veldig knytta til han. Han jobber masse masse, ser ikke barna så mye. Men om det blir slutt, tror jeg han ser for seg å bare komme til meg og henge med barna når han vil. Eldste er 3, yngste er snart 1. Vet ikke hva som er riktig fordeling når de er så små. Ser ikke for meg å ikke la han se dem, så jeg vet da søren. 50/50 går ikke når de er så små. Og tida går... Jeg er kjempesliten. Her er det unntakstilstand med skjermtid for ofte. Merker jeg føler meg bedre av å gjøre noe for meg. Gå på tur i skogen, fikse neglene på salong, ta en kaffe hos en venninne, sove mens noen passer barna. Det blir mindre tid med barna, men mer kvalitetstid med dem. Føler meg som en alenemor, men uten fordelene en alenemor har ved å være singel. Er det slutt? Eller er han bare sur fordi du ikke sa deg enig i noe han vil? Terapi? Anonymkode: 09954...d2b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner meg igjen i endel. Jobber dere mye bortreist begge to? Tenker at det med økonomi og diverse finner dere ut av. Det jeg synes er kjipest ved å stikke er det med barna. 3åringen er veldig knytta til han. Han jobber masse masse, ser ikke barna så mye. Men om det blir slutt, tror jeg han ser for seg å bare komme til meg og henge med barna når han vil. Eldste er 3, yngste er snart 1. Vet ikke hva som er riktig fordeling når de er så små. Ser ikke for meg å ikke la han se dem, så jeg vet da søren. 50/50 går ikke når de er så små. Og tida går... Jeg er kjempesliten. Her er det unntakstilstand med skjermtid for ofte. Merker jeg føler meg bedre av å gjøre noe for meg. Gå på tur i skogen, fikse neglene på salong, ta en kaffe hos en venninne, sove mens noen passer barna. Det blir mindre tid med barna, men mer kvalitetstid med dem. Føler meg som en alenemor, men uten fordelene en alenemor har ved å være singel. Er det slutt? Eller er han bare sur fordi du ikke sa deg enig i noe han vil? Terapi? Anonymkode: 09954...d2b Takk for at du deler din erfaring. Kjenner meg igjen at jeg har stort behov for egentid å det blir fort late dager å for mye tv/padtid for barna😏 Vi har gått hos fvk en god stund uten bedring. Vi blir ikke enig rundt viktige ting å økonomi er roten til mye vondt, vi kommer ingen vei så må ha advokat på saken.. Han har aldri flyttet ut for en period før, men han har truet mange ganger.. Jeg jobber borte i 2 uker og han jobber hele tiden når jeg er hjemme.. spes 4,5 åringen er veldig knyttet til sin far.. Bor dere sammen enda? Anonymkode: 8c702...faf
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Vi bor sammen. Han er ikke interessert i fvk, terapi osv. Det er bare dårlig av han å stikke nå, og la deg være alene med ansvaret frem til du reiser bort på jobb. Er han misfornøyd med at du har reisejobb? Har dere dårlig råd? Tjener du mest, er dere uenig om pengebruk? Ville andre jobber løst noe? Føler mye hadde blitt bedre her om han prioriterte tid med familien og var interessert i et vanlig budsjett, istedet for å jobbe hinsides mye for å få råd til å leve dyrt. Han har bare såvidt penger når det nærmer seg lønningsdag igjen.. Lønna er på over en million, så noe er jo skremmende galt. Her foreslo han selv å bytte jobb når vi fikk barn. Men sånn som han forbruker, synes han ikke at han kan gå ned i lønn. 😩💸 Anonymkode: 09954...d2b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 Så bra at du endelig sto på ditt! Det er slik det skal være! Det skal han tåle enten dere er sammen eller ikke, enten det blir brudd eller han kommer krypende tilbake. Bare ikke gi deg. I et forhold skal begge to si sine meninger. Det er ikke bare den ene som skal bestemme. ❤️ Anonymkode: a6a2d...7fa
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bor sammen. Han er ikke interessert i fvk, terapi osv. Det er bare dårlig av han å stikke nå, og la deg være alene med ansvaret frem til du reiser bort på jobb. Er han misfornøyd med at du har reisejobb? Har dere dårlig råd? Tjener du mest, er dere uenig om pengebruk? Ville andre jobber løst noe? Føler mye hadde blitt bedre her om han prioriterte tid med familien og var interessert i et vanlig budsjett, istedet for å jobbe hinsides mye for å få råd til å leve dyrt. Han har bare såvidt penger når det nærmer seg lønningsdag igjen.. Lønna er på over en million, så noe er jo skremmende galt. Her foreslo han selv å bytte jobb når vi fikk barn. Men sånn som han forbruker, synes han ikke at han kan gå ned i lønn. 😩💸 Anonymkode: 09954...d2b Føler meg deg, kommer ingen vei om han ikke innser det selv og tar en titt innover.. Har dere snakket å gå fra hverandre? Har dere det fint i lag ellers? Han min takler nok ikke så bra å ha ansvar aleine i 2 uker, han kaver seg fort opp å er nok ekstra stresset for tiden. Han har tatt dårlige økonomiske valg, han kan bytte jobb men han vil drive eget firma... Jeg tjener bedre enn han akkurat nå ja. Han ellers en svært sta å egoostisk mann, så jeg ser ingen fremtid med oss lenger. Dette var dråpen for min del, for det vil alltid komme nye diskusjoner å ulike behov å så lenge han ikke ser den dstruktive måten vi har det da blir det ikke bedre og jeg er drittlei herseteknikken hans og måten han er på når vi er uenig. Vi har levd som 2 foreldre kun i lang periode med sex en gang annen gang mnd ca, føler han ikke har verken sett meg, støttet meg eller satt pris på meg.. Det økonomiske gjør også at jeg har mistet respekten for ha. Jeg har følt lenge at han ikke er glad i meg lenger å det føler jeg at jeg nå har fått bekrefter stemmer.. Anonymkode: 8c702...faf
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Så bra at du endelig sto på ditt! Det er slik det skal være! Det skal han tåle enten dere er sammen eller ikke, enten det blir brudd eller han kommer krypende tilbake. Bare ikke gi deg. I et forhold skal begge to si sine meninger. Det er ikke bare den ene som skal bestemme. ❤️ Anonymkode: a6a2d...7fa Takk, det er gått 2 år siden jeg bestilte time hos fvk nå, så det var på tide å innse at det ikke blir bedre🥲 Anonymkode: 8c702...faf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå