Gå til innhold

Kjæresten min vil ha barn men jeg vil ikke føde..klarer ikke tanken på å dra til gynekologen engang..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du gruer deg til, og hvorfor? Det må du skrive hvis vi skal kunne komme med råd. 

Anonymkode: 6d1b4...2f1

• Liker 2
Skrevet

Det er godt mulig det der endrer seg om du blir gravid. Selvfølgelig helt avhengig av årsaken til at du ikke ønsker å gå til gynekolog. Jeg har enorme komplekser og minst like enorm intimsone. Var sikker på at jeg kom til å få problemer relatert til det i svangerskapet.

Sist jeg var hos gynekologen å tok celleprøve gråt jeg så jeg hulket i stolen, fant det helt ufattelig grusomt. Allerede på TUL i uke 7 nå som jeg er gravid brettet jeg meg ut i den stolen med den største selvfølge - nå dreier det seg jo om babyen! Man får en helt annen prioritering 😊

Anonymkode: 4ee09...bd0

• Liker 4
Skrevet

Jeg var også livredd for det, men så måtte jeg 5 ganger på 3 måneder. Gråt de første gangene, men gikk helt fint siste. Du må bare hoppe i det. Book gjerne time hos en privat kvinnelig gynekolog, skjekk legelisten for anbefalinger. Da kan du be om ekstra tid og forklare at du har angst for dette.

Anonymkode: ac762...165

• Liker 2
Skrevet

Må du til gynekolog? Jeg gikk gravid i fjor, foruten noen blodprøver og rutinemessige sjekker hos jordmor på helsestasjon var jeg aldri hos noe gynekolog. Barnet ble tatt med keisersnitt i uke 38. Merka knapt at jeg var gravid og fødte ikke naturlig. Det hadde vært helt uaktuelt for meg. Så bare forklar at du har angst, så får du keisersnitt. De vil jo at flest mulig skal få barn hvis de ønsker det! 

Anonymkode: c9eae...ee2

Skrevet

Har du vurdert adopsjon? Barn trenger jo ikke å være biologisk.

Anonymkode: 90b15...0d7

• Liker 2
Skrevet

Keisersnitt kan være en mulighet om det skulle bli for vanskelig. Jeg sliter med timer hos gynekologen pga seksuelle overgrep, men har født 2 ganger uten problemer. Jeg har fått det ført opp i journalen, og regner med det er ganske synlig ettersom alle som har behandlet meg på føden har vært klar over det. De tok hensyn til det, og gjorde kun undersøkelser som var nødvendige. Første fødsel måtte de hjelpe meg i gang med medikamenter fordi stripping, ballong og diverse ting som kunne hjulpet ville blitt for tøft.

Anonymkode: 80349...9ab

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...