Gå til innhold

Hvor dårlige ble dere som hadde 2 doser og nylig fikk Korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 vaksinedoser fra før, og testet nylig positivt. Jeg hadde en forestilling om at jeg ikke kom til å bli så dårlig siden jeg er delvis vaksinert, men det var feil! Er helt slått ut med smerter, feber og luftveisinfeksjon. Hvordan har dere andre blitt syke? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 3 fra før og testet positivt i dag, negativ test for 2 dager siden. Testet ikke engang fordi jeg mistenkte sykdom eller hadde symptomer, men fordi jeg er nærkontakt med noen som har symptomer.

Veldig merkelig opplevelse å teste positivt i dag tidlig, uten symptomer og ikke kjenne noen ting, for så å begynne å bli litt tett i brystet og få tett nese ila dagen. Nå har jeg også røde øyne og er litt tungpustet, pluss frysninger. Regnet ikke med å merke noen ting som helst egentlig, pga vaksiner. 

Foreløpig er det ikke ille eller noe, men stusser litt over hvor fort det går "nedover" med formen i kveld. Satser på at den trenden flater ut etter litt søvn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

2 doser og ble like dårlig som en helt vanlig forkjølelse, så tror ikke vaksinene hadde noen som helst virkning på forløpet...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

2 doser moderna, ble så og si ikke noe dårlig, på høyde med en helt vanlig mild forkjølelse som varte i 1-2 dager og som jeg normalt sett aldri hadde brydd meg om tidligere.

• Liker 1
Skrevet

2 doser pfizer. Frisk og i 30 årene. Feber, verking i kroppen, veldig vondt i hodet, vondt i halsen, hoste, diaré, tett nese, ekstremt sliten og trøtt. Varte i en ukes tid. Ble overrasket over at jeg ble så dårlig. Følte meg skikkelig dårlig! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

1 dose Pfizer og 1 moderna. Midten av 30-årene. Fikk bittelitt sår hals og følte med litt slapp, som jeg bruker å gjøre når jeg blir forkjølet. Hadde litt frysninger også. Etter hvert følte jeg meg i dårligere form, var trøtt og tung i hodet,  og hadde kanskje litt feber (har ikke termometer, så fikk ikke målt). Har bittelitt hoste, men ikke noe snørr eller rennende nese. Dette overrasket meg litt, for jeg bruker alltid å bli veldig snørrete når jeg er forkjølet. Nå er jeg på dag 7, føler meg nesten helt fin, men fortsatt litt trøtt.

Endret av kguago
  • Hjerte 1
Skrevet

For meg var det som en forkjølelse, merket lite til det før det plutselig var 2 dager med hodepine og slitenhet.

Nå føler jeg meg helt bra igjen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og siteringer av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

Skrevet

Mannen har to doser, skulle tatt dose 3 mens han var i isolasjon. En pzifer og en moderna. Har nesten ikke vært syk. Testet fordi vi fikk beskjed om nærkontakt. Hadde nok ikke testet hvis ikke. Vi andre har ikke blitt syke enda. 

Skrevet

Jeg er uvaksinert. Var slakk den første dagen med muskelverk. Har vært i god form siden. Ingen hoste eller snue. Dette er tydeligvis veldig individuelt 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Datteren min på 18 hadde to doser med Pfizer. Hun fikk feber, kraftig hodepine, vondt i halsen, snørrete og var veldig trøtt og sliten. Sov de første døgnene. Veldig usikker på hvor syk hun hadde blitt uten vaksine. Hun hadde Omikron.

Skrevet

Jeg hadde det for 2 uker siden.

Jeg er helt uvaksinert og fikk så milde symptomer at jeg ikke merket det i starten engang. Eneste symptomet var at luktesansen forsvant. Ingen hodepine, ikke tett i nesen, ikke diare, ikke feber, ikke noe verking eller sykdomsfølelse i kroppen.

Luktesansen kom vel tilbake etter en uke.

Sjekket med fastlegen, og testen viste at det var Omikron jeg hadde (ikke akkurat overraskende).

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk det som en kraftig forkjølelse, som varte en liten uke. Skikkelig hoste, snørrete, sliten, lett hodepine og litt vond rygg. Mistet smak og luktesans.

Min mann hadde kun hoste og tap av smak/luktesans. 

Ingen av oss er vaksinerte.

• Liker 1
Gjest Cammomillo
Skrevet

Jeg har to doser og fikk positiv test på søndag. Er i midten av 30 årene. Har grusomt verk i kroppen og i hodet. Feber og helt matt, tar Paracet og sover. Har ikke hoste eller snørr.

Skrevet

Uff..jeg kjenner at jeg gruer meg. Vi får det jo garantert siden vi har ungdommer som tar buss, går på skole- der det florerer med smitte nå. 

Men har i alle fall fått siste dose med vaksine for to uker siden. 

• Liker 2
Skrevet

4 uker siden siste vaksine-dose - fikk påvist korona-sykdom i dag. Har hatt vondt i halsen et par dager og i dag er jeg blitt mer hes og nesen har tettet seg til. Smakssansen er nedsatt, men ikke borte. Frostanfall og trøtthet, men fremdeles ingen feber. 

Skrevet

Slått ut med feber, hodepine, til tider kvalme, skikkelig verking i leddene, og veldig vondt i bekkenet/hofta. Verste var 2. og 3. dag. Er på 10. dagen nå, og formen er mye bedre. Men blir utrolig fort veldig, veldig sliten. Mye vondt i hodet, fryktelig svimmel, tungpustet (har mild astma), er rett og slett fortsatt ganske redusert. Men feberen og verking i leddene ga seg for lenge siden. Skal tilbake til 50% jobb i morgen, og kjenner jeg gruer meg veldig. Blir utslitt bare av å dra til butikken…

Har to doser med vaksine, siste tatt i midten av september.

Skrevet

To doser vaksine.

Fikk litt hodepine og kroppsverk. Ingen feber, ingen sår hals, ingen tett nese eller tap av luktesans. 

Jeg tror ikke at vaksinen er årsaken til at jeg ikke ble dårligere. Jeg blir sjelden syk, og forventet ikke å bli veldig syk av covid heller. 

Skrevet

Jeg testet positivt i går kveld. Foreløpig sår hals, litt rennende nese, feber og en vanvittig hodepine. Sistnevnte kan henge sammen med at jeg har migrene da. To vaksinedoser, 43 år

• Opprett ny...