AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Er sjansen stor for at det blir en miserabel tur mtp. smerter og begrenset matinntak? 😬 Noen som har trekt visdomstann (av kirurg, men fikk raskt ut hele tanna, måtte sy noen sting), og følte seg good to go to dager etter? 🙈 Anonymkode: 2f17a...5b0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Ts her, mente altså TO og ikke ti dager etter, skrev feil i emne 🙈 Anonymkode: 2f17a...5b0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Jeg klarte meg fint. Anonymkode: 382be...17a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Jeg spiste som normalt og var på jobb dagen etterpå. Tror det er veldig induviduelt. Anonymkode: 0c74b...f0d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 De to visdomstennene jeg trakk var null problem med, var ikke vondt engang. De jeg måtte operere ut var vondt i noen dager, den ene verre enn den andre. Da hadde jeg nok ikke vært like fornøyd med å dra på tur etter to dager. Anonymkode: 9f4f3...d71
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De to visdomstennene jeg trakk var null problem med, var ikke vondt engang. De jeg måtte operere ut var vondt i noen dager, den ene verre enn den andre. Da hadde jeg nok ikke vært like fornøyd med å dra på tur etter to dager. Anonymkode: 9f4f3...d71 Men hva mener du med å operere ut? Jeg måtte ha kirurg til å fjerne, så kutta opp litt for å få tak i den, og sydde igjen. Er det å operere ut?😅 Anonymkode: 2f17a...5b0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Det første døgnet kunne jeg knapt gape over ett sugerør. Det andre døgnet klarte jeg svelge unna litt flytende føde. Var så utslitt av smerter og matmangel at jeg sov store deler av de tre første døgnene. Venninne hadde ikke like mye smerter, men var så hoven at det så ut som hun hadde en hel tennisball i kinnet. Anonymkode: 5f5de...4ea
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Jeg ville ikke tatt sjansen. Selv klarte jeg knapt å gå til butikken to dager etter å ha trekt visdomstann, og smertestillende gjorde meg sløv og svimmel. En lengre reise ville bare vært styr. Det kan selvfølgelig være at du har en helt annen opplevelse enn meg. Men hvis turen kan utsettes en uke eller to bør du gjøre det. Anonymkode: e6261...19f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 Det kommer nok litt an på type tur. For min del ville det gått fint å dra på tur, men vært miserabelt med restaurantbesøk med god mat. Og hadde det vært en liten ferie/kosetur, hvor meningen bare var å nyte livet, så hadde jeg nok ønsket å utsette den noen dager. Jeg har operert ut to visdomstenner som ikke hadde kommet opp til overflaten, altså skåret hull i tannkjøttet for å komme til. Jeg var sykemeldt dagen etter, og på jobb på dag to. Det var fint å være tilbake på jobb, for da hadde jeg ikke tid til å tenke på plagene etter tannfjerningen. Men jeg koste meg ikke akkurat med middagen den dagen, kan man si. Kirurgen som fjernet tennene sa at det varierte veldig hvor plaget man ble etterpå. Folk er forskjellige, og visdomstenner og røttene deres er også forskjellige. Første gang var jeg noe helt utrolig hoven, og jeg syntes nesten det var litt pinlig å møte på jobb. Andre gang lå tanna bedre til, og det var ikke så veldig godt synlig på meg etterpå. Anonymkode: f5618...2a2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 Jeg var på en militærøvelse fire dager etter jeg måtte kirurgisk fjerne en visdomstann hos oralkirurg. Den satt på tvers i kjevebeinet. Jeg brukte ibux og paracet, fikk hjelp av sanitetsbefal å skylle såret med en skyllesprøyte to ganger i døgnet. Ikke spis hard mat og regn med at du blir ganske hoven. Smertene går fort over, verst første 48 timene. Anonymkode: 95794...fe6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 Jeg opererte ut begge visdomstennene nede og kuttet i tungebåndet på samme dag. Var nesten ikke vondt i hele tatt dagen etter. Fikk resept på paralgin forte av kirurgen, men trengte ikke ta noe. Du er selvsagt litt øm i kjeften etterpå, å må tygge maten langt foran i munnen, men det går bra. Men som alltid, folk reagerer forskjellig. Kan godt hende du sliter mye mer enn meg. Må nesten se det an. Anonymkode: 5d9f0...a8c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #12 Skrevet 24. januar 2022 Jeg opererte ut en nede og hadde det ille dag 2-4, og spiste bare suppe, yoghurt og smertestillende. Jeg var kjempehoven og det så ut som jeg hadde en golfball i kjevebenet hvis du skal trekke går det sikkert fint. Anonymkode: 7777c...84a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Skrevet 24. januar 2022 Jeg spiste ikke ordentlig mat på 1-2 uker etter at jeg fjernet en visdomstann. Det skal sies at jeg har svært lav smerteterskel. Jeg levde på yoghurt, biola og næringsdrikker fra apoteket. For meg hadde det vært uaktuelt å reise på tur to dager etter fjerning, på det tidspunktet lå jeg bare i sengen og gråt av smerte. Måtte tilbake til tannlegen 3 ganger for å få påfyll av smertestillende. Anonymkode: 08a62...b2a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #14 Skrevet 24. januar 2022 Jeg har trekt/operert ut først de to nede, senere de to oppe. Det var virkelig ingenting. Ble overrasket selv, da jeg ikke har for vane å takle smerter noe lettere enn andre. Fikk med meg hjem noen sterke smertestillende jeg skulle ta når det begynte å gjøre vondt. Men det gjorde jo aldri det, så tok dem ikke. Ene tanna ble litt sittende igjen, da tok de røntgen og fikk så ut de siste. De forklarte meg at de var vesentlig å ikke lete/rote rundt i krateret etter siste rest, det var dette som ga veldige smerter for flere. Kanskje noe i det? Anonymkode: e9588...7d6
Blålilla Skrevet 24. januar 2022 #15 Skrevet 24. januar 2022 Jeg tok to og to, måtte skjære litt og sy et sting. Gikk helt fint å gå på jobb neste dag- men var veldig nøye med å skylle med det grusomme middelet for å holde det rent
Blomsterpotta Skrevet 24. januar 2022 #16 Skrevet 24. januar 2022 Det går nok helt fint. Jeg dro rett fra tannlegen og til jobb. Tok 2 Paracet og en bomullsdott jeg fikk sv tannlegen til å ha på såret og bite hardt i. Akkurat det med bomullsdotten hjalp veldig faktisk 😊
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #17 Skrevet 24. januar 2022 Hadde gått bra her. Trakk visdomstennene på begge sider oppe, samtidig. Spiste normalt dagen etter (bløt mat: pasta med kjøttdeig og yoghurt til frokost/kvelds). Anonymkode: 50233...34f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Skrevet 24. januar 2022 Ja, hvorfor skulle det ikke det? Anonymkode: 89947...589
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #19 Skrevet 24. januar 2022 Merka ikke noe av den trekkinga overhode (hadde så klart bedøvelse) det gjorde ikke vondt etterpå, det var bare litt rart at den var borte Anonymkode: f6909...c68
Mt3 Skrevet 24. januar 2022 #20 Skrevet 24. januar 2022 Tror ikke tur med god middag er tingen, jeg fikk beskjed om å kun spise flytende føde som suppe og yoghurt.. Men ser det er veldig individuelt. Ville utsatt turen om det er mulig da sjansen for smerter, hemninger vedrørende matinntak er stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå