Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags snacks/mat pakker dere med i fødebagen? 

Anonymkode: 34943...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De posene Småsulten med nøtter, samt sjokoladen New Energy. 

Skrevet

Jeg hadde med sjokolade med nr to.  regna ikke med at fødselen kom til å ta så veldig mange timer etter nr 1. hadde rett, og hadde ikke tid til å spise noe som helst, men satte pris på et sjokoladelager på barsel. 
husker ikke hva jeg hadde med til nr 1. 

Anonymkode: 955cc...7c1

• Liker 1
Skrevet

Pakket  med muslibar første gang. Åt en halv under fødselen 🤣 Denne gangen pakket jeg ikke med noe snacks, men far ble sendt til kiosken for å kjøpe sjokolade som jeg gumlet i meg etter at baby var ute 🤣 Hadde sv.diabetes og hadde ikke rørt sukker på 5mnd så den sjokoladen er den beste jeg noen gang har spist!

Anonymkode: e4529...8c4

• Liker 3
Skrevet

Har aldri forstått meg på det med snacks under fødselen. Man spiser da ikke i en sånn situasjon? Får meg til å lure på om folk spiser under sex, eller under omgangssyke mens man sitter på do med full diare, eller tenker «hmm, jeg er litt sulten» mens de svømmer fra en sulten sint hai - altså, når under en fødsel mens man ligger i kramper og skriker og spyr og tenker at man dør, er det naturlig å finne frem en pose nøtter?

Anonymkode: 61348...2d9

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri forstått meg på det med snacks under fødselen. Man spiser da ikke i en sånn situasjon? Får meg til å lure på om folk spiser under sex, eller under omgangssyke mens man sitter på do med full diare, eller tenker «hmm, jeg er litt sulten» mens de svømmer fra en sulten sint hai - altså, når under en fødsel mens man ligger i kramper og skriker og spyr og tenker at man dør, er det naturlig å finne frem en pose nøtter?

På fødselsforberedende kurs var det en av tingene de påpekte, at både den fødende og ledsager måtte huske å spise selv om de ikke kjente sult, for ikke å gå tom for energi. Selvfølgelig forskjell på om fødselen tar en eller 48 timer da…

Anonymkode: 955cc...7c1

• Liker 10
Skrevet

Håper de har spekeskinke og salami til brødmaten på sykehuset eller så må jeg ha med det. Har så lyst på!! 😅

Anonymkode: cb8d8...e37

Skrevet

Jeg hadde med brus, sjokolade, chips, kjeks, smågodt og noen bokser med oppkuttet melon (eneste jeg klarte få i meg under første fødsel). Vi drakk den ene brusen, frukten og noe sjokolade. Nå pakket jeg litt ekstra i tilfelle jeg måtte være alene på sykehuset alene i flere dager. Fødte i begynnelsen av pandemien sist, og da kunne ingen komme på besøk. 

Anonymkode: ac04b...ebf

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo for å få i seg litt energi. Under første fødselen min måtte jordmor tvinge i meg en druesukkerpille da jeg ikke klarte å spise noe pga riene, og ikke hadde spist noe på over 12 timer. Energinivået var ganske enkelt ikkeeksisterende da, noe som begynte å gå utover riene. 

Andre fødsel tok jeg vell 2 sjokoladebiter under fødselen for å få opp energinivået litt, og så koste jeg meg gløgg med resten etterpå.

Anonymkode: e4529...8c4

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde med nøtter og salte sild, stoe fornøyd med det.

Anonymkode: c08e0...bf2

Skrevet

Jeg hadde med en blanding nøtter og tørket frukt. Det var veldig fint for pappaen, som ikke fikk noe mat før fødselen var ferdig. Jeg fikk vanlig sykehusmat, som jeg ikke klarte å spise, samt søte kjeks og saft.

Denne gangen skal jeg ha med noe salt, feks salte kjeks. Jeg tenker også noen muslibarer, litt sjokolade og diverse andre former for lett energi.

Vi skal også ha med mat til pappaen, så han også får spise. 

Anonymkode: 840b3...d60

Skrevet

Julebrus og en pakke kjeks. Den julebrusen ble først delt 3 dager etter på barsel 🤣

Det var ikke tid til sånt.

• Liker 1
Skrevet

Hadde med nøtter, litt godis og litt god drikke (iskaffe og brus). Trur ikkje eg rakk å røre noko av det, men kosa meg med det på barsel etter bebisen var ute. Artig nok fekk eg så sjuuuukt lyst på eplejuice under fødselen, og drakk det i fleire veker etterpå. Trur det er vanskelig å komme med ei anbefaling, men kjøpt nokon ting du liker, og i "worst case" så kan du knaske litt ekstra på barsel. Lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal iallfall ha med salt lakris til etter fødselen 😄 

Også har jeg sett andre anbefale gatorade eller liknende så tenkte ta med det + noe sjokolade, et eple eller to, noen søte og noen salte kjeks. Kan jo bare spise det på barselshotellet om det ikke er noe jeg vil ha under fødsel :) 

Anonymkode: 507ed...318

Skrevet

Jeg kjøpte first price appelsin kjeks 😅 

Anonymkode: 15980...068

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Riene kan bli dårlige og stanse opp dersom man ikke får i seg energi.

Anonymkode: 5a9d4...cf2

• Liker 11
Skrevet

Jeg skal settes igang og kan da ende opp med en del mer tid på sykehuset. Så i snacksbagen er det pakket nøtteblanding med tørket frukt, div barer, sjokkis, pringles, cola og poweraid. Når jeg kan ende med å være der opptil 5-6 dager skal jeg fader meg ha nok å snackse på ass 😂 Faren har tatt med seg nøtter og en sjokkis til seg selv, det kan jo ta litt tid før han kan joine på sykehuset 😊

Skrevet

Her kom fødselen brått på og angret på at jeg ikke pakket noe.. Men snille jordmor kom med yoghurt til meg 

Anonymkode: 7b625...bf6

Skrevet

Pakket ned belønning til meg selv til etter fødselen 💪🏼😋 Sjokolaaaade

Anonymkode: 7b625...bf6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Aldri pakket med noe i fødebagen, ei heller savnet noe. Barselsnæx derimot 🤩Når man går ned 5-10 kg på noen dager må det jo være lov å kose seg med smågodt, spekemat og ost for alle penga 🥰

Anonymkode: a69d0...c58

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...