Gå til innhold

Mannlige fotballtrenere/lærere og sosiale medier til jenter (16+)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit at voksne menn, besøker Instagram/ Vsco og tar skjermbilder av lettkledde tenåringsjenter som de har en rolle for? Enten det er fotballtrener eller som lærer på en skole?

Anonymkode: c12ed...ce7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det greit at voksne menn, besøker Instagram/ Vsco og tar skjermbilder av lettkledde tenåringsjenter som de har en rolle for? Enten det er fotballtrener eller som lærer på en skole?

Om det er greit?

Nei, det høres ut som man bedriver overgrep og er pedofil. 

Og jeg hadde meldt fra til idrettsklubben/styret osv. 

• Liker 5
Skrevet

Nei, selvsagt ikke!

Anonymkode: 4c605...efb

• Liker 5
Skrevet

Nei

• Liker 7
Skrevet

For å være kjæreste?

Dette er samlivsforumet. 

Anonymkode: 3ff6b...dc0

• Liker 2
Skrevet

Dette min kjæreste det er snakk om… Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på dette…

• Liker 2
Skrevet

Hvis bildene er offentlige og jentene er påkledd, hvilke lover bryter de?

Anonymkode: 359a7...8ea

• Liker 2
Skrevet

Ja, nettopp….

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Fløff skrev (6 minutter siden):

Om det er greit?

Nei, det høres ut som man bedriver overgrep og er pedofil. 

Og jeg hadde meldt fra til idrettsklubben/styret osv. 

Greit er det ikke. 

Men overgrep og pedofili er det heller ikke! 

Skrevet
Dævendøtte skrev (Akkurat nå):

Greit er det ikke. 

Men overgrep og pedofili er det heller ikke! 

Hvordan er det ikke overgrep å samle på bilder av barna du trener på lagidrett?

Jo, tenåringer man trener er barn fortsatt. 

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
Fløff skrev (3 minutter siden):

Jo, tenåringer man trener er barn fortsatt. 

Bildene var vel hentet fra Instagram. Jentene selv har vel lagt ut bildene uten å bli tvunget eller lurt til det, ettersom jeg forstår fra HI. 

Og pedofile tenner ikke på ungdom fra 16 år og oppover. 

Endret av Dævendøtte
Skrevet

Bildene som ligger ute er offentlige. Jeg, som dama hans, blir lei meg og synes det er vanskelig at sånn foregår bak min rygg… Jeg synes heller ikke det er greit når han i tillegg har en voksenrolle for disse jentene…

• Liker 5
Skrevet

Tvilsom trener, det der. Det er uetisk og veldig problematisk at en voksen mann som skal veilede og være en tillitsperson for ungdom, holder på å seksualisere ungdommen bak deres rygg. Hvorfor er han i trenerjobben i utgangspuntet? Bør han ikke ta inn over seg at han har en profesjonell rolle, og etterstrebe redelighet i måten å se disse ungdommene på? 

Som behandler i psykisk helse sitter jeg ikke og glor på instagramkontoer til pasientene mine og seksualisere de etter timene er over. Det får være måte på. Jeg er forsåvidt enig i at tankene og fantasiene kan man ikke alltid styre. Men å ta aktive skritt som å se på bilder av ungdom man er trener for, og laste ned bildene for å tilfredsstille seg selv seksuelt (høyst sannsynlig) er absolutt i grenseland. 

Synes den samboeren din har overtrådt en etisk grense. Du burde absolutt konfrontere han. Har veldig forståelse for at du synes dette er ekkelt. Det er normalt å reagere med avsky på sånt. 

Anonymkode: 9fa73...da3

• Liker 11
Skrevet

Selv om bildene ligger offentlige så er det Spessielt å lagre dem. Om det er lov veit jeg ikke, men vil egentlig tro at det ikke er det. Man har rettigheter på egne bilder, og dette er privatpersoner, ikke kjendiser. 

Anonymkode: f5855...920

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Bildene som ligger ute er offentlige. Jeg, som dama hans, blir lei meg og synes det er vanskelig at sånn foregår bak min rygg… Jeg synes heller ikke det er greit når han i tillegg har en voksenrolle for disse jentene…

Det er absolutt ikke innafor. Han tenker helt feil om dem, det er upassende i den rollen.

Anonymkode: 4c605...efb

• Liker 3
Skrevet (endret)

Altså, hva skal man si.. Ikke ulovlig, men helt klart ekkelt. Det er som flere sier, selv om de er påkledde etc så tenker jeg han seksualiserer dem i sitt eget sinn. Tenker det også er ekkelt på den måte at dersom han en gang prøvde seg / fikk en sjanse på en av disse jentene, ville han nok ha tatt den ….. Ekstra ille at han faktisk tar skjermbilder.. 

Tenker at dette skal du ikke finne deg i.

Endret av AllahBallah
  • Liker 2
Skrevet

Et annet problematisk aspekt ved at en voksen person tillater seg å holde på slik, er at han risikerer at seksualiseringen skinner igjennom i møter med ungdommen, i form av blikk, kommentarer og berøringer. Han gir næring til tanker og holdninger han bør, hvis han hadde vært moden og ansvarlig, gjøre sitt beste for å ta avstand fra. Istedenfor oppsøker han det. Veldig umoden mann. 

Anonymkode: 9fa73...da3

• Liker 9
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. Helt innafor. Så lenge det er 16+😉

Anonymkode: 36e5c...bf2

Skrevet

Nei, det er åpenbart grenseoverskridende oppførsel. Han bør vite bedre. Han setter seg selv i en farlig posisjon mtp. eventuelle anklager osv. 

• Liker 7
Skrevet
37 minutter siden, Fløff said:

Det er da ingen her inne som kan si noe som helst om intensjonene, eller fortelle hans side. Hva har han egentlig gjort for å fortjene å bli stemplet som overgriper på KG?

For alt vi vet så lager han Powerpoint-presentasjon til et lagmøte. Ut fra det vi vet om saken så er det faktisk like sannsynlig. 

Kanskje han identifiserer seg som barn selv? Er ikke da normen i samfunnet sånn at dette bestemmes av hva den enkelte selv føler seg som, uten at andre skal kunne si i mot?

(Ja, det er helt latterlig, men det er faktisk den retorikken som brukes i debatter i verden anno 2022.)

Anonymkode: 01f13...26d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...