Gå til innhold

Utdrikkningslag alkohol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye skal jeg beregne hvis det skal gå i øl og vin per person? Vi skal ha aktiviteter, men ikke steder det er alkohol. Har null peiling, drikker ikke så mye selv. Tips til rødvin og øl? Dropper sprit, da bruden ikke drikker dette.

Anonymkode: 7f45e...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må du sjekke hva folk drikker så regner du sånn 1,5-2  flasker vin pr pers og 8-10 øl pr pers. Det varer jo ganske mange timer så lenge det begynner på dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Peonjenta said:

Først må du sjekke hva folk drikker så regner du sånn 1,5-2  flasker vin pr pers og 8-10 øl pr pers. Det varer jo ganske mange timer så lenge det begynner på dagen. 

Ganske enig i denne, men vil nok tippe at dette er maks og 8-10 øl kun om de er små (0,33 L). Det høres kanskje ut som mye, men utdrikkningslag varer jo gjerne i 12-15 timer. Så kommer det også ann på hvilke aktiviteter dere skal gjøre, skal dere klatre så blir det mindre drikking enn om dere skal male f.eks. Uansett er det bedre å ha litt for mye enn for lite. Et tips som min venninde gjorde da hun var forlover var at hun kjøpte inn vin/øl for pengene som vi hadde spleisa på og så hadde hun kjøpt inn et lite lager selv som hun hadde i bakhånd bare i tilfelle. Så kunne vi andre ettervippse litt om vi trengte å bruke av det. Det gjorde vi ikke, så da beholdt bare forloveren det selv (var vel snakk om en 20 0,33 L og to esker vin).

Det er ikke sikkert alle ønsker rødvin, så kanskje kjøp noe rose for å ha i bakhånd?

Anonymkode: 77b3d...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her beregnet vi ca. 6 øl eller 0,75 l vin per person. Vi valgte å ikke ha brennevin, og beregnet ikke alkohol til bruden som er avholds. Det holdt i massevis med disse mengdene - folk ble i godt humør og ikke overstadig beruset. De aktivitetene som var planlagt gikk heller ikke an å gjennomføre dritings, men alle utdrikningslag er forskjellige. Du må bare se hvilke aktiviteter som er planlagt og hvor mye folk drikker til vanlig.

Anonymkode: ddd41...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både polet og matbutikker tar tilbake varer hvis du har kvittering, så jeg ville kjøpt inn en del og hatt "i bakhånd",  som de som vil ha mer kan vippse ekstra for.

Jeg ville kjøpt inn hvitvin og musserende i tillegg til rødvin, mange drikker rødvin til maten, men liker bedre hvitt ellers. Og noen drikker uansett bare hvitvin, pga hodepine.

I min venninnegjeng ville det gått mye musserende (cremant) og mye hvitvin (tørr), litt rødvin hvis det passet til maten, og veldig lite (ikke noe) øl. Så det er jo forskjellig. Øl er jo fint fordi det finnes bedre alkoholfrie alternativer enn til vin.

Hvis du har en kanal du kommuniserer med de andre på, så skriv (litt vagt) hva du planlegger å kjøpe, og hva de skal betale på forhånd, så kan de si fra hva de tenker om det. 

For de som først drikker alkohol, så er jo utdrikningslag en anledning man drikker mer enn på en vanlig sosial kveld. Både fordi det er litt av konseptet, og fordi man holder på lenge kanskje helt fra tidlig formiddag til sent på natt. Så selv om en flaske vin er nok for meg på en vanlig selskapelig kveld, så ville det vært for lite på et utdrikningslag.

Anonymkode: d2bc2...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, da ble jeg litt rikere på informasjon!      Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med BYO opplegg mtp alkohol (Bring your own)  ? Da trenger man ikke tenke på hvor mye alkohol en skal beregne da man tar med sitt eget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er vel at folk tar med egne alkohol? Har tilgode å være med i et utdrikningslag hvor gjestene ikke hadde med eget.

Anonymkode: b40e4...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det vanlige er vel at folk tar med egne alkohol? Har tilgode å være med i et utdrikningslag hvor gjestene ikke hadde med eget.

Jeg har tilgode å være i et utdrikningslag hvor man har med alkohol, har vært i 7 så langt. Men det går sikkert ann. Kommer kanskje litt ann på hva opplegget er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har tilgode å være i et utdrikningslag hvor man har med alkohol, har vært i 7 så langt. Men det går sikkert ann. Kommer kanskje litt ann på hva opplegget er?

Vært veldig ulike opplegg på de jeg har vært på. Og ulike miljøer (venner, kollegaer, famile osv) Hvordan er opplegget når man ikke har med egen alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis jeg regner en flaske vin og en sixpack per person? Eller er det for lite, snakket med hen andre forloveren og hen syntes det var mye med 1,5-2 vin og 8-10 øl. Men hen er avholds. TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/26/2022 at 12:50 PM, AnonymBruker said:

Vært veldig ulike opplegg på de jeg har vært på. Og ulike miljøer (venner, kollegaer, famile osv) Hvordan er opplegget når man ikke har med egen alkohol?

Forlovern(e) har kjøpt inn alkohol på forhånd og så har det vært mye forskjellig opplegg så det kommer jo helt ann på hvordan man gjør det videre. Har vært i to utdrikkningslag hvor vi har hatt buss hele dagen og da er drikken lesset på der så kan man forsyne seg når man vil, har vært i ett på en båt med samme opplegg. Var i ett hvor vi hadde base i barndomshjemmet til forloveren så drikken var der, men vi tok med en øl hver i karaoketaxi til fangene på fortet (ingen alkohol der så klart) og så dro vi videre på restaurant hvor det ble servert alkohol før vi dro tilbake til barndomshjemmet og resten av alkoholen der. 

On 1/26/2022 at 4:46 PM, AnonymBruker said:

Hva hvis jeg regner en flaske vin og en sixpack per person? Eller er det for lite, snakket med hen andre forloveren og hen syntes det var mye med 1,5-2 vin og 8-10 øl. Men hen er avholds. TS. 

Det burde vel egentlig holde sånn ca. men da har man ikke så mye å gå på kanskje. Dere kjenner forhåpentligvis litt til de som kommer og drikkemønsteret der? Om de fleste foretrekker vin og vil drikke det hele dagen så hadde jeg regnet 1,5-2 vin per pers der og om man kun drikker øl så hadde jeg regnet 10 0,33 L per pers. Men det er kun basert på de jentene jeg kjenner da. 

Ps: Når det er flere som er avholds så er det viktig å sørge for at de også får noe godt å drikke på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 16.46):

Jeg hadde blitt furten om jeg bare skulle fått 5 glass vin i løpet av en hel dag + kveld men det er meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djungelvrål skrev (2 timer siden):

Jeg hadde blitt furten om jeg bare skulle fått 5 glass vin i løpet av en hel dag + kveld men det er meg. 

ja, kanskje jeg burde tenke meg om. Hva med to vin og to sixpack? Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke sprit selv om bruden ikke drikker det? Jeg liker sprit, og ikke øl/vin. Er kjedelig for meg når øl og vin er de eneste alternativene.

Nå går jeg kun ut i fra mitt eget perspektiv, men mamma ser på meg som en selvisk dritt - er nok derfor 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginavn skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke sprit selv om bruden ikke drikker det? Jeg liker sprit, og ikke øl/vin. Er kjedelig for meg når øl og vin er de eneste alternativene.

Nå går jeg kun ut i fra mitt eget perspektiv, men mamma ser på meg som en selvisk dritt - er nok derfor 😃

Hvilken sprit er grei å kjøpe da? Whisky eller noe, som sagt er jeg ikke en ekspert på alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken sprit er grei å kjøpe da? Whisky eller noe, som sagt er jeg ikke en ekspert på alkohol.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å høre med gjestene hva de liker å drikke, hilsen en som ikke liker hverken rødvin eller øl, men fortrekker hvitvin og kanskje litt  sider, dumt å kjøpe en sixpak til hver hvis ingen drikker øl.. eller hvitvin hvis alle foretrekker rødvin eller omvendt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg liker å blande vodka med juice. Ren vodka kan også funke, men da må det være en som smaker godt. Amundsen, for eksempel. Smirnoff ren = 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...