AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #21 Del Skrevet 4. mars 2022 Entern skrev (På 7.2.2022 den 20.38): Husk at Jesus døde for våre synder. Som et frivillig menneskeoffer. Vær tro mot han. Husk at ingen er moralsk sterk nok til å klare seg på egen hånd. Vi er syndige alle sammen. Men siden Jesus døde for oss trenger vi ikke å følge alle de jødiske lovene. men Jesus døde egentlig ikke. Han stod jo opp igjen, bare noen få dager seinere. så hva "ofret" han egentlig? en helg? Anonymkode: d8b42...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 4. mars 2022 #22 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): men Jesus døde egentlig ikke. Han stod jo opp igjen, bare noen få dager seinere. så hva "ofret" han egentlig? en helg? Anonymkode: d8b42...9bf Han døde faktisk på korset. Der skulle egentlig vi hengt om man ser på lovene i GT. Men for at vi skal kunne leve fritt, så ofret Jesus seg selv ved å bli pisket, hånet og hengt på korset. En litt lang sang jeg synes beskriver det som skjedde ganske bra, er denne (den er på norsk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 4. mars 2022 #23 Del Skrevet 4. mars 2022 Gud er den aller Største, all pris til Gud, i Hans hender tilhører alt i himmel og jord! Gud er den aller Godeste, jeg elsker Han, jeg elsker Gud! Han tilga meg og reddet meg fra ren ondskap 2 ganger. Du spør om du ikke kommer til Gud begrunn av p ikke følge de ti bud? Jeg sier, jeg gjorde ren urett mot meg selv og Gud har gjort det klart at jeg kommer til Han etter min fysiske død! Gud er den aller Største! Gud er den aller Største! GUD ER DEN ALLER STØRSTE!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #24 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 24.1.2022 den 18.21): Prøvde lage en litt annen overskrift sånn at ikke ikke-kristne klikker seg inn.. Men jeg er så lei meg fordi jeg har ikke fulgt de 10 bud og har brutt masse av budene. Betyr det at jeg ikke kommer i himmelen og Til Jesus? Anonymkode: d7c30...340 Gjør nok det ja. Ikke så farlig kanskje siden hele religionsgreia er rent oppspinn uansett... Anonymkode: 3aa6b...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #25 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 12.36): Nei det er katolisme karolisme har ingenting med kristendommen fordi dem tilber jomfrumaria ikke gud. Anonymkode: 94498...6bb Tull. Katolisisme er en retning innen kristendommen. De tilber Gud, men også helgener. Anonymkode: e42a5...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Spelmann Skrevet 6. mars 2022 #26 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) On 2/7/2022 at 4:58 PM, Kristenmann said: Hei. De 10 bud er en del av den loven Gud ga til Moses. Den ble gikk til det jødiske folk og har ingenting med oss kristne å gjøre. Hvis du tror på Jesus som Guds sønn, at han døde for deg osv. Da er du en kristen og kommer til himmelen. Det er det kristen tro handler om. Feil! De ti bud er viktige også for kristne. For dem som er døpt og født på ny vil den nye ekte kjærligheten i Gud, og den kunnskap som følger, gjøre at budenes lov oppfylles i kjærligheten til Gud og dine medmennesker. De slutter å synde fordi de vet hva som er rett å gjøre. Man må skille mellom budene og moseloven som Jesus gikk i rette med i Bergpregenen. Du skal f.eks ikke steine homofile og vantro og en masse annet groteskt som står der, og som ikke har noe med den gode Gud å gjøre. NT og Jesu lære gir gode retningslinjer for dette. Her er et utvalg: - Dere som før var syndens slaver, er nå av hjertet blitt lydige mot den lære som dere ble overgitt til. Dere ble satt fri fra synden og er blitt slaver for det som er rett (Rom 6,17) Derfor heter det at kjærligheten oppfyller, og ikke opphever loven, og Jesus selv sier at; Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd. (Matt 5,20 – Luk 16,17) Den som er født på ny lever etter kjærlighetens lov, og de to store bud, for den som lever i kjærlighet og sannhet bryter ingen lover. - Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.’ Dette er det største og første budet. Men det andre er like stort: ‘ Du skal elske din neste som deg selv.’ På disse to budene hviler hele loven og profetene. (Matt 22,35) Se også Rom 13,8 - Den som elsker sin neste, har oppfylt loven. For disse budene: Du skal ikke bryte ekteskapet, du skal ikke slå i hjel, du skal ikke stjele, du skal ikke begjære, eller hvilket bud det så er, sammenfattes i dette: Du skal elske din neste som deg selv. Kjærligheten gjør ikke noe ondt mot nesten. Derfor er kjærligheten oppfyllelse av loven. Også i Jakob 2,9 - Men gjør dere forskjell på folk, da synder dere, og loven anklager dere som lovbrytere. For den som holder hele loven, men snubler i ett av budene, har gjort seg skyldig i å bryte dem alle. Den kristne skal være et god og sant forbilde, og som en kontrast til de verdslige og syndfulle, og meningen er at alle skal modnes slik, for modne mennesker kriger ikke, stjeler ikke og lyver ikke... Endret 6. mars 2022 av Per Spelmann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #27 Del Skrevet 6. mars 2022 Om du ber om tilgivelse og tror på Jesus kommer du til himmelen. Anonymkode: d1372...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Spelmann Skrevet 6. mars 2022 #28 Del Skrevet 6. mars 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Om du ber om tilgivelse og tror på Jesus kommer du til himmelen. Anonymkode: d1372...afc Hva betyr det? Hva betyr det å tro på Jesus? Betyr det ikke også å gjøre det Jesus sier, eller Som Jakob sier, ikke bare høre ordet, men gjøre det. Dere gir jo helt feil retningslinjer Se kommentaren jeg la inn ett minutt før deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå