AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Del Skrevet 24. januar 2022 Noen som har erfaring med dette foret mtp å bli kvitt kattens diare og stabilisere magen? Kan noen her evt foreslå annet for? https://www.musti.no/hills-science-plan-cat-sensitive-skin-stomach-kylling?68862 Anonymkode: 88be9...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Del Skrevet 24. januar 2022 Vet du hvorfor katten har diaré? Har den hatt det lenge? Anonymkode: 08196...9fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 24. januar 2022 #3 Del Skrevet 24. januar 2022 Du kan først prøve å gi katten Zoolac og da den som er gullfarget. Ellers så har de både tørrfôr og våtfor hos veterinær som er spesielt laget for katter som er dårlig i magen. Blant annet i/d digestive care fra Hills, men ville først prøvd å gi katten Zoolac. Følg med om katten spiser og drikker, men du kan også ringe til veterinær om du ikke har gjort det og rådføre deg med de. Katten min hadde diaré for en liten stund siden og da måtte jeg inn til veterinær med han. Katter mister fort væske når de har diaré. Han hadde for øvrig orm og ble raskt bedre etter ormekur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Del Skrevet 25. januar 2022 Da katten min slet med diaré fikk jeg følgende råd av veterinær: Holdt henne inne noen dager for å ha full kontroll på hva hun spiser/drikker. Gjerne gi ekstra vann med sprøyte om mulig. Gi Zoolac eller tilsvarende. Gi våtfor for sensitiv mage, veldig lite av gangen - tror jeg ga henne 2 små skjeer hver 4. time, blandet ut med ekstra vann for væskebalansen. Dette roet magen i løpet av 2 dager 😊 Men du må være påpasselig og ta katten til veterinær om den får dårlig allmenntilstand. De blir fort dehydrert og det kan bli farlig. Et tips jeg fikk var også å dra opp nakkeskinnet litt, om det tar lang tid å senke seg igjen er katten dehydrert. Anonymkode: 32565...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå