Purple Basil Skrevet 26. januar 2022 #21 Skrevet 26. januar 2022 Jeg mistet smak og lukt, det kom tilbake etter 5 dager.
bib_84 Skrevet 26. januar 2022 #22 Skrevet 26. januar 2022 For meg varte tap av smaks- og luktesans bare 1-2 dager. De er fremdeles noe redusert nå, to uker senere, men ikke så mye at det plager meg. Jeg har tre vaksinedoser.
Sportydame Skrevet 26. januar 2022 #23 Skrevet 26. januar 2022 Har redusert luktesans, men mistet den ikke helt, lukter litt på kanel innimellom, og den lukten kjenner jeg, så den er nok snart helt tilbake igjen, 2 uker siden positiv test nå 🙂
Kipling Skrevet 26. januar 2022 #24 Skrevet 26. januar 2022 (endret) 41 minutter siden, Elisabeta said: Har helt panikkanfall her nå. Borte på 3 dagen. Heller ikke vaksa 😱 ts Slapp av, dette går helt fint. Min forsvant plutselig (sånn jeg oppdaget at jeg hadde det, ingen andre symptomer) og var nesten helt borte i en uke. Noen dager var den rundt 95% redusert så jeg akkurat klarte å merke det hvis jeg stakk nesa oppi korken til en parfyme, andre dager var den 100% borte så jeg ikke merket noe uansett hva jeg luktet på. Så begynte den å komme litt mer tilbake gradvis, 20% en dag, 30% neste dag, så rundt 50% etc… og nå er den ganske i nærheten av normal. Går ikke rundt og lukter så intenst på ting at jeg merker forskjellen på om ting lukter akkurat like mye som de gjorde før, så jeg merker nok ikke forskjell på om det er 80%, 90% eller 100%, men den brukte i hvertfall rundt 5 dager fra den begynte å komme tilbake til den var sterk nok til at den føltes helt normal ut. Nå lukter jeg parfymen til kvinner jeg passerer på gata, matlukt når jeg passerer en restaurant etc. 3 dager er lite i denne sammenheng, bare slapp av og gi det tid så kommer det nok tilbake. Personlig var jeg ikke bekymret i det hele tatt, jeg bare syns det var en merkelig, bisar og litt morsom følelse å ikke lukte noe på tross av at jeg ikke var tett i nesa i det hele tatt. Uansett bedre enn å få hjerteposeinflamasjon, eller opphoping av giftstoffer i livmoren 😄 Endret 26. januar 2022 av Kipling 2
Gjest Elisabeta Skrevet 26. januar 2022 #25 Skrevet 26. januar 2022 Kipling skrev (1 time siden): Slapp av, dette går helt fint. Min forsvant plutselig (sånn jeg oppdaget at jeg hadde det, ingen andre symptomer) og var nesten helt borte i en uke. Noen dager var den rundt 95% redusert så jeg akkurat klarte å merke det hvis jeg stakk nesa oppi korken til en parfyme, andre dager var den 100% borte så jeg ikke merket noe uansett hva jeg luktet på. Så begynte den å komme litt mer tilbake gradvis, 20% en dag, 30% neste dag, så rundt 50% etc… og nå er den ganske i nærheten av normal. Går ikke rundt og lukter så intenst på ting at jeg merker forskjellen på om ting lukter akkurat like mye som de gjorde før, så jeg merker nok ikke forskjell på om det er 80%, 90% eller 100%, men den brukte i hvertfall rundt 5 dager fra den begynte å komme tilbake til den var sterk nok til at den føltes helt normal ut. Nå lukter jeg parfymen til kvinner jeg passerer på gata, matlukt når jeg passerer en restaurant etc. 3 dager er lite i denne sammenheng, bare slapp av og gi det tid så kommer det nok tilbake. Personlig var jeg ikke bekymret i det hele tatt, jeg bare syns det var en merkelig, bisar og litt morsom følelse å ikke lukte noe på tross av at jeg ikke var tett i nesa i det hele tatt. Uansett bedre enn å få hjerteposeinflamasjon, eller opphoping av giftstoffer i livmoren 😄 Ja, jeg skal prøve puste rolig og ikke være dramatisk 🤣😂 Fort gjort …. Sulten er jeg og! 😅 Takk for utfyllende svar 🌸 ts
Gjest Elisabeta Skrevet 26. januar 2022 #26 Skrevet 26. januar 2022 Elisabeta skrev (Akkurat nå): Ja, jeg skal prøve puste rolig og ikke være dramatisk 🤣😂 Fort gjort …. Sulten er jeg og! 😅 Takk for utfyllende svar 🌸 ts Så to uker more or less på deg?
Gjest Elisabeta Skrevet 26. januar 2022 #27 Skrevet 26. januar 2022 Kipling skrev (1 time siden): Slapp av, dette går helt fint. Min forsvant plutselig (sånn jeg oppdaget at jeg hadde det, ingen andre symptomer) og var nesten helt borte i en uke. Noen dager var den rundt 95% redusert så jeg akkurat klarte å merke det hvis jeg stakk nesa oppi korken til en parfyme, andre dager var den 100% borte så jeg ikke merket noe uansett hva jeg luktet på. Så begynte den å komme litt mer tilbake gradvis, 20% en dag, 30% neste dag, så rundt 50% etc… og nå er den ganske i nærheten av normal. Går ikke rundt og lukter så intenst på ting at jeg merker forskjellen på om ting lukter akkurat like mye som de gjorde før, så jeg merker nok ikke forskjell på om det er 80%, 90% eller 100%, men den brukte i hvertfall rundt 5 dager fra den begynte å komme tilbake til den var sterk nok til at den føltes helt normal ut. Nå lukter jeg parfymen til kvinner jeg passerer på gata, matlukt når jeg passerer en restaurant etc. 3 dager er lite i denne sammenheng, bare slapp av og gi det tid så kommer det nok tilbake. Personlig var jeg ikke bekymret i det hele tatt, jeg bare syns det var en merkelig, bisar og litt morsom følelse å ikke lukte noe på tross av at jeg ikke var tett i nesa i det hele tatt. Uansett bedre enn å få hjerteposeinflamasjon, eller opphoping av giftstoffer i livmoren 😄 Så to uker more or less på deg?
Kipling Skrevet 26. januar 2022 #28 Skrevet 26. januar 2022 1 hour ago, Elisabeta said: Så to uker more or less på deg? Kanskje noe sånt ja, eller litt mindre. Tror den var omtrendt helt borte i 5-7 dager, og så kom den gradvis, så det blir et spørsmål om hvor mye man sier den må være tilbake før man kaller det å ha fått den tilbake, men noe i den duren ja. Men når jeg tenker over det kan jeg ha mistet luktesansen tidligere uten å ha lagt merke til det. Jeg bruker ikke noe særlig parfyme selv, og hadde ikke lagd noe spicy mat som det vil ha luktet en del av, så jeg kan ha gått littegran uten luktesans før jeg oppdaget det. Var fordi jeg skulle lukte på noe veldig spesifikt som jeg viste hvordan skulle lukte at jeg la merke til at jeg ikke luktet noe. Og som sagt, det var omikron uvaksa, men jeg er i grei form og hadde sørget for å få i meg mye c og d vitamin siden alt dette bullshittet begynte, så tror immunforsvaret er ganske solid og det ble jo forsåvidt bekreftet når jeg fikk så milde symptomer at jeg ikke merket det engang før jeg plutselig oppdaget at lukt var borte.
Gjest Elisabeta Skrevet 26. januar 2022 #29 Skrevet 26. januar 2022 Kipling skrev (5 minutter siden): Kanskje noe sånt ja, eller litt mindre. Tror den var omtrendt helt borte i 5-7 dager, og så kom den gradvis, så det blir et spørsmål om hvor mye man sier den må være tilbake før man kaller det å ha fått den tilbake, men noe i den duren ja. Men når jeg tenker over det kan jeg ha mistet luktesansen tidligere uten å ha lagt merke til det. Jeg bruker ikke noe særlig parfyme selv, og hadde ikke lagd noe spicy mat som det vil ha luktet en del av, så jeg kan ha gått littegran uten luktesans før jeg oppdaget det. Var fordi jeg skulle lukte på noe veldig spesifikt som jeg viste hvordan skulle lukte at jeg la merke til at jeg ikke luktet noe. Og som sagt, det var omikron uvaksa, men jeg er i grei form og hadde sørget for å få i meg mye c og d vitamin siden alt dette bullshittet begynte, så tror immunforsvaret er ganske solid og det ble jo forsåvidt bekreftet når jeg fikk så milde symptomer at jeg ikke merket det engang før jeg plutselig oppdaget at lukt var borte. Da krysser vi fingra for at min kommer tilbake litt etter litt og ☺️Har også hatt veldig milde symptomer. 47, uvaksa, anstrengelsesastma. Får igjen for å spise nyttig, tror jeg ☺️ Ts
hablador Skrevet 28. januar 2022 #30 Skrevet 28. januar 2022 Ja, mistet smak og luktesans pga Covid-19. Det er ca 4,5 mnd siden og er fortsatt ikke tilbake for fullt. Luktesansen er verst. Hadde kun fått en vaksine.
Noddi Skrevet 29. januar 2022 #31 Skrevet 29. januar 2022 Uvaksinert. Mistet smaks - luktesans i 3 dager. Ellers frisk. Ingen symptomer.
Gjest Elisabeta Skrevet 29. januar 2022 #32 Skrevet 29. januar 2022 hablador skrev (På 28.1.2022 den 1.43): Ja, mistet smak og luktesans pga Covid-19. Det er ca 4,5 mnd siden og er fortsatt ikke tilbake for fullt. Luktesansen er verst. Hadde kun fått en vaksine. Det er kjipe greier. Jeg har fått tilbake 50% lukt, og 20% smak nå. Krysser fingra det blir bedre ☺️ test sånn duft-terapi! Det skal visstnok funke.
Fremhevede innlegg