Gå til innhold

Hvem leverer eldste når mor er hjemme med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverer mor for at barnet skal få korte dager? Eller leverer far for at mor skal slippe ut av døren med to barn?

Hva gjør dere?

Anonymkode: f5f65...c66

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at far kan både hente og levere hvis det passer med arbeidstid 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Har termin i helgen. I starten skal far levere, han begynner 30 min senere en periode for å kunne ta det litt roligere om morgenen med den nybakte store søsteren. Så ser vi an babyen og formen min om jeg begynner å levere igjen, eller om jeg heller henter tidligere. Nå for tiden har hun fulle dager (8-8,5 timer) siden samboer leverer og henter pga formen min, så ser veldig frem til å kunne gi henne litt kortere dager i hvertfall! 

Anonymkode: d9959...9d2

• Liker 2
Skrevet

Kjære vene. Så barnet skal ha lange dager når det ikke er behov fordi mor skal slippe ut døren med to barn? Jeg leverte og hentet da jeg var i permisjon med minste. Eldste var i bhg max 9-15. Noe annet var helt uaktuelt. 

Anonymkode: 8be45...858

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Den første tiden sov baby hele tiden, så da leverte og hentet jeg (korte dager). Så var det noen uker hvor baby var mye mer krevende og da både leverte og hentet pappaen. Etter baby var 12 uker har jeg levert og hentet, eller hatt eldste hjemme med oss. Synes den som er i permisjon skal levere og hente så mye som mulig. 

Anonymkode: 25a24...0a9

• Liker 4
Skrevet

Sannsynligvis blir det at far leverer på vei til jobb og at jeg eller besteforeldre henter tidlig😊 

Anonymkode: d7a2c...4cd

• Liker 2
Skrevet

Mor hentet og leverte hver dag. Far har så langt reise til jobb at det var uaktuelt. Så her var det fødsel mandag kveld,  og mor og baby leverte storesøs i barnehagen fredag morgen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at far kan levere, men mor og baby kan ta en trilletur/luftetur å hente.

Anonymkode: cfb3a...657

• Liker 5
Skrevet

Jeg leverte selv. Jeg synes det var viktig at søsken fikk mye tid med babyen og meg og rolige morgener.

Anonymkode: a7b82...39b

• Liker 2
Skrevet

Far leverte. Som regel hentet mor, men av og til far.

Nå hadde vi pandemipermisjon så far tilbrakte mye tid på hjemmekontor og kunne da hente og gå tilbake til arbeidet og eldste fikk kortere dager i barnehagen selv om far hentet.

Anonymkode: 4debe...da3

• Liker 4
Skrevet

Mor leverer etter en koselig frokost med null stress.

Far henter når det passer. 

Anonymkode: acbc7...a00

• Liker 2
Skrevet

Her har dere all mulighet for at barnet kan ha kortere dager i bhg og bli kjent med babyen over lang tid. Dette vil styrke forholdet mellom søsken og med deg som mamma også.

Grip sjansen nå for du skal vel ut i jobb igjen og da blir det kanskje lange dager igjen.

• Liker 3
Skrevet

Tror mor gjorde begge. Men fungerte bare fordi vi hadde en enkel nr 2. Med nr 1 hadde mot måttet sove så far måtte hentet

Anonymkode: 6107e...bd2

• Liker 1
Skrevet

Vi gjorde det  sånn at far ofte leverte på morgenen. I hvert fall når det var mye nattevåk og få rutiner. Når vi kom inn i faste rutiner og babyen ble større var det lettere å levere. Jeg hentet stort sett når det passet inn med en trilletur, da sov baby og storesøsken fikk egentid med mor.

• Liker 4
Skrevet

Vår eldste var bare 1,5 da den yngste ble født, så vi ønsket korte dager i barnehagen. Det var oftest faren som leverte, og babyen og jeg som hentet. 

Anonymkode: e0f93...389

• Liker 1
Skrevet

Kommer vel an på baby og fars arbeidstid. Jeg ser for meg at han leverer og jeg henter, som vi har gjort til nå i graviditeten.

• Liker 4
Skrevet

Vi ser ann hvordan natten har vært og når far har første møte etc.. vi tar det litt som det kommer men vi pleier alltid å dele det slik at den som ikke leverer henter og motsatt:)

Anonymkode: fe89f...302

• Liker 2
Skrevet

Her leverer og henter far. Han har hjemmekontor med fleksibel arbeidstid. Når han senere starter på kontoret på jobben igjen kommer jeg til å hente. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjære vene. Så barnet skal ha lange dager når det ikke er behov fordi mor skal slippe ut døren med to barn? Jeg leverte og hentet da jeg var i permisjon med minste. Eldste var i bhg max 9-15. Noe annet var helt uaktuelt. 

Anonymkode: 8be45...858

Men så flott att det fungerte for dere, da. Men hvorfor ikke vare beskrive dette, i stedet for å være nedlatende mot de som har andre løsninger?

Mulig far kjører rett forbi barnehagen på veien, og generelt har fleks og kan kutte dager litt. Mulig mor knapt sover, og akkurat 7-10 er døgnets beste timer. Kanskje ungen stortrives og blomstrer i barnehagen, og mistrives hjemme. Mulig barnet er sjalu, og det en periode er umulig å handtere begge. Mulig far leverer tidlig, og mor henter tidlig. Mulig barnehagen har strenge regler i forhold til morgenstund og kjernetid. 

For vår del jobber mannen turnus, og jeg har full fleks. DET gir mye tid og muligheter det. Skal jeg belære andre som er i full jobb som ikke kan tilby barn at en forelder stort sett alltid er tilgjengelig? 

Anonymkode: 7d09a...649

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Her står jeg og babyen på 2 mnd opp med største på 2,5 år klokka 7, ammer og ser litt på tv i dobbeltsenga alle sammen og så gjør jeg morgenstell på begge to. Da får baby litt våkentid på badet og sovner i bæresjal mens jeg lager frokost stort sett. Jeg leverer eldste med vogn og har med baby i bæresjal en gang mellom 9 og 10, og så henter mannen ca kl 16 etter jobb. Noen ganger tar jeg begge, men foretrekker at han henter så kan jeg heller ha middagen klar til de kommer 🙂 er et stykke å trille til barnehagen.

Anonymkode: 8f5c5...a55

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...