AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Jeg har fått virusvarsel på iPhone, og nå sender kalenderen varsel ang dette hver halvtime.. såå irriterende! Er dette noe å reelt bekymre seg over? Hvordan fjerne dette? Legger ved et bilde. Anonymkode: 6cd46...6ca
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Settings > account and passwords. Er det lagt til en konto som har tilgang til kalenderen din? Anonymkode: d1829...290 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Om du har nyeste versjon av ios ligget det under settings > calender > account Anonymkode: d1829...290
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 iPhone har svært høy sikkerhet, så med mindre du har lagt deg ut med CIA eller Mossad så er det neppe virus på telefonen din. Du har nok rotet med passordene dine Anonymkode: 4a26c...664 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Settings > account and passwords. Er det lagt til en konto som har tilgang til kalenderen din? Anonymkode: d1829...290 Jeg trykte på et eller annet jeg ikke mente å trykke på en dag, det poppet opp noe mens jeg scrollet på ei nettside, og kom da borti et eller annet. Så meldingen «.... har blitt lagt til i kalenderen din», fikk ikke engang med meg hva det var før varselet forsvant.. så det stammer nok derfra. Men jeg har ikke nyeste iOS, prøver stadig å oppgradere, men det avbrytes hver gang, virker ikke å gå🤔 Har ikke plass til oppgradering, så må trykke «fortsett» når jeg får opp spørsmål om apper kan midlertidig fjernes for å få gjennomført oppgraderingen. Gammel tlf, 6s😅 Jeg kan gå inn på innstillinger - passord, men hva gjør jeg der? Må jeg endre alle passord med utropstegn? Anonymkode: 6cd46...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): iPhone har svært høy sikkerhet, så med mindre du har lagt deg ut med CIA eller Mossad så er det neppe virus på telefonen din. Du har nok rotet med passordene dine Anonymkode: 4a26c...664 Jeg har ikke rotet med passordene, men jeg kom borti et eller annet når jeg scrollet på ei nettside her en dag. Jeg trykte på et eller annet uten å mene det, og plutselig var et eller annet lagt til kalenderen min😬 Anonymkode: 6cd46...6ca
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Må jeg endre alle passordene som jeg finner med utropstegn på innstillinger- passord? Det gjelder omtrent alle 110 jeg har oppført der😣 Anonymkode: 6cd46...6ca
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Jeg fikk det på mailen min. Har Gmail og Android. Dette er spam/falskt. Rapporterte den som søppelpost og slettet den. Anonymkode: 80ede...6dc
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk det på mailen min. Har Gmail og Android. Dette er spam/falskt. Rapporterte den som søppelpost og slettet den. Anonymkode: 80ede...6dc Så bra du fikk slettet den. Hos meg dukker dette opp under eventer i kalenderen, og jeg varsles en gang i halvtimen😏 Men nå aktiverte jeg «fjern alarmer» på events, håper det hjalp🤞 Anonymkode: 6cd46...6ca 1
SnuskeLuska Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg trykte på et eller annet jeg ikke mente å trykke på en dag, det poppet opp noe mens jeg scrollet på ei nettside, og kom da borti et eller annet. Så meldingen «.... har blitt lagt til i kalenderen din», fikk ikke engang med meg hva det var før varselet forsvant.. så det stammer nok derfra. Men jeg har ikke nyeste iOS, prøver stadig å oppgradere, men det avbrytes hver gang, virker ikke å gå🤔 Har ikke plass til oppgradering, så må trykke «fortsett» når jeg får opp spørsmål om apper kan midlertidig fjernes for å få gjennomført oppgraderingen. Gammel tlf, 6s😅 Jeg kan gå inn på innstillinger - passord, men hva gjør jeg der? Må jeg endre alle passord med utropstegn? Anonymkode: 6cd46...6ca Får du til å gjøre dette? Det er kalendervarsler fra en spammekonto som du har gitt tilgang. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 SnuskeLuska skrev (21 minutter siden): Får du til å gjøre dette? Det er kalendervarsler fra en spammekonto som du har gitt tilgang. Tusen takk! Jeg prøver, men ser ingen kalendere jeg ikke gjenkjenner. Det er bare et abonnement, «merkedagkalender», men den fins det ingen sletteknapp til🤔 Det ser sånn ut: Anonymkode: 6cd46...6ca
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #12 Skrevet 24. januar 2022 Det er nok denne jeg har markert: den har samme farge som Kalenderen din. Anonymkode: 7a4c8...f96
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Skrevet 24. januar 2022 Om jeg går inn på kalender gjennom innstillinger, ser jeg ingen abonnementskalendere, da ser det sånn ut: Anonymkode: 6cd46...6ca
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #14 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nok denne jeg har markert: den har samme farge som Kalenderen din. Anonymkode: 7a4c8...f96 «Events» har heller ingen sletteknapp hos meg😏 Jeg har deaktivert varslinger her, og det kan se ut som de synlige varslene uteblir, men åpner jeg kalendere, så ligger varslene der fortsatt: Anonymkode: 6cd46...6ca
Bygdetroll Skrevet 29. januar 2022 #15 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.1.2022 den 16.29): Jeg har fått virusvarsel på iPhone, og nå sender kalenderen varsel ang dette hver halvtime.. såå irriterende! Er dette noe å reelt bekymre seg over? Hvordan fjerne dette? Legger ved et bilde. Anonymkode: 6cd46...6ca Ingen ting å bekymre seg over, jeg fikk det i sommer men det var ingenting vet ikke hvordan man tar det bort bc pappaen min tok det bort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå