Gå til innhold

Hvor mye bør en 2 åring kunne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en på snart 2 år, 22 måneder gammel, som jeg har inntrykk av henger litt etter på det språklige. Han forstår mye, er aktiv og sosial. Med dette mener jeg at han har mye øyekontakt med barn og voksne, interessert i sine omgivelser, leker og peker. Har favoritt leker, liker å synge og kan leke enkle leker der han «gjemmer seg», springer etter oss osv. Synge kan han ikke, men han nynner refrenget. Peker på ting og vinker. Men han kan få ord sammenlignet med jevnaldrende, hei, hade, spise, sitte, pakke, sitte der, ha på den, ha med den, spise den, borte den, bæsj, æsj, bil. I tillegg til mamma og pappa. Han kan kombinere «mamma min» og «pappa min». Men dette er alt han kan. Barnehagen er ikke bekymret, vi har ikke vært på helsestasjonen siden han var 18 måneder. 

Hva tenker dere andre? Vi har hans 4 måneder eldre kusine som snakker i lange setninger og har rollelek. Mens min er langt bak. Hva bør vi gjøre? Hørsel ble sjekket rundt 5 måneders alder pga mistanke om vann i ørene ved fødsel. Da var det i orden. 

Anonymkode: 3590a...f54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...