AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Oppdaget plutselig ; foreslått til deg på instagram. En lærer til dattera mi som går i første klasse. Læreren er i 50årene. Siden hun ble foreslått som venn, har hun vært inne å kikket på profilen min da? Hvordan ville du reagert om læreren din kikket på din profil? Vi har ingen felles venner, så derfor ble det bare merkelig at hun dukket opp. Anonymkode: e846e...b35
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Jamie the Shitzu kom som forslag for meg på Insta nå nettopp. Tror ikke bikkja har kikket på profilen min. Anonymkode: 379ee...300 10
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Har du nummeret hennes på mobilen eller mail adresse? Lagd en gruppe der hun er inkludert? Bare det at du er på skole område er nok til at de henter inn informasjonen og sender videre. Forslag kommer opp ut i fra den informasjonen som ligger på din tlf. Anonymkode: 07683...fa3 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jamie the Shitzu kom som forslag for meg på Insta nå nettopp. Tror ikke bikkja har kikket på profilen min. Anonymkode: 379ee...300 Tror ikke bikkja klarer å ooprette en profil heller😅 Noen bruker jo den siden, så hva vet du om de benytter seg av det? Anonymkode: e846e...b35
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du nummeret hennes på mobilen eller mail adresse? Lagd en gruppe der hun er inkludert? Bare det at du er på skole område er nok til at de henter inn informasjonen og sender videre. Forslag kommer opp ut i fra den informasjonen som ligger på din tlf. Anonymkode: 07683...fa3 Åja okei takk. Jo, jeg har nr hennes😊 Da er kanskje det nok. Ville bare vært snodig om hun oppsøkte navnet mitt for å gå gjennom bildene. Anonymkode: e846e...b35
Daria Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 Jeg får så mange venneforslag som åpenbart er relatert til folk jeg har en eller annen forbindelse med andre steder at det ville jeg ikke reagert på, utover å igjen tenke at algoritmer og dataspor er mye mer omfattende enn jeg liker å tenke på. (Dessuten er jeg inne på ganske mange profiler av så mange grunner (eller enda oftere - ingen grunner) at det ville jeg hvertfall ikke lagt noe som helst i). 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Som de andre sier. Jeg har en tiktok konto hvor brukernavnet mitt er bare noen random bokstaver og tall, hvor jeg ikke har noe som helst informasjon om meg selv, og som ikke er knyttet til verken Facebook eller Instagram. E-mailen jeg brukte for å registrere meg er heller ikke knyttet til Facebook eller Instagram. Likevel foreslår tiktok titt og ofte folk å følge som jeg har fjern kjennskap til og som ikke engang bor i samme fylke. Anonymkode: 3a845...6fd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som de andre sier. Jeg har en tiktok konto hvor brukernavnet mitt er bare noen random bokstaver og tall, hvor jeg ikke har noe som helst informasjon om meg selv, og som ikke er knyttet til verken Facebook eller Instagram. E-mailen jeg brukte for å registrere meg er heller ikke knyttet til Facebook eller Instagram. Likevel foreslår tiktok titt og ofte folk å følge som jeg har fjern kjennskap til og som ikke engang bor i samme fylke. Anonymkode: 3a845...6fd For å nevne: jeg følger heller ikke noen andre på tiktok, og ingen følger meg. Hvordan de likevel klarer å finne folk jeg kjenner/kjenner til, vet jeg ikke. Anonymkode: 3a845...6fd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 Kan ikke skjønne annet enn at de forslagene kommer opp hvis man har vært på samme sted. Fikk opp en gammel mann som forslag etter han hadde vært innom der jeg jobber. Jeg har ikke søkt på han, han har nesten garantert ikke søkt på meg. Tror ikke han vet navnet mitt, ihvertfall ikke etternavnet. Anonymkode: 83d64...817
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 Alle du har nr på i tlf som har insta vil en eller annen gang dukke opp som forslag. Anonymkode: 18c2c...ef6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Skrevet 26. januar 2022 Takk 😊 for litt siden var det en gammel lærer av meg som kom opp som et forslag. Vi har felles venner da. Anonymkode: e846e...b35
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #12 Skrevet 26. januar 2022 Du kan se på det som et enormt nettverk av informasjon om deg som sendes rundt omkring til og fra alle de leverandørene av sosiale medier (og lignende tjenester) som du har blitt med i, uten å finlese vilkårene (de vet at ingen leser dem). Så at læreren til datteren din dukker opp som et venneforslag burde ikke overraske oss, men muligens skremme oss litt. Det er i hvertfall et lite tegn på all den informasjonen om deg som er solgt til store, store internasjonale selskaper. Så kan det selvfølgelig hende hun har søkt deg opp. Hvis du ikke ønsker at andre skal se bildene dine så må du ha lukket profil. Hele poenget med sosiale medier er jo å søke opp andre.. Anonymkode: 6ff03...ff4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.1.2022 den 15.37): Åja okei takk. Jo, jeg har nr hennes😊 Da er kanskje det nok. Ville bare vært snodig om hun oppsøkte navnet mitt for å gå gjennom bildene. Anonymkode: e846e...b35 Ja, det er nok. Eller om man har mottatt/sendt e-post med noen, vippset de osv eller har felles kjente kommer de som forslag. Anonymkode: a9c9b...47f
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 Jeg fikk også varsel om en som hadde nytt nummer på Telegram, enda jeg ikke har hatt nummeret hans på mange år! Ganske sikkert på at han ikke har nummeret mitt heller. Da skvatt jeg altså. Han kommer også som forslag på Instagram, enda jeg ikke har nummeret hans lenger. Anonymkode: a9c9b...47f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå