AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Sønnen til min venninne hadde korona 10 Desember. I dag våknet han med sår hals og testet positivt på hurtigtest. Har hørt at man ikke skal stole på hurtigtest hvis man har vært smittet? Min gutt var på besøk der i går, så er litt spent om denne gutten er smittet eller ikke Anonymkode: 2fdee...2fe
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Man kan få korona hele tiden. Er som en forkjølelse. Anonymkode: f0ce4...5c6 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Hadde nok Delta før jul, Omicron nå. Ang testene er vel det største problemet at de viser negativt til et godt stykke uti sykdomsforløpet. Test i hals og begge nesebor👍🏼 Anonymkode: 35bc7...bef 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Vårt barn hadde covid i starten av desember, og i følge retningslinjene skal man ikke teste før det har gått 3 mnd. etter sykdommen fordi man kan teste positivt lenge etterpå. Håpet det ikke stemmer at han er smittet på nytt, men hvem vet… Anonymkode: a363f...f30 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 https://www.nrk.no/trondelag/flere-tester-positivt-for-omikron-ogsa-etter-endt-isolasjon-1.15793849 Det kan være at det er spor fra sykdommen som henger igjen og gir falsk resultat. Man får gjerne positivt svar på PCR en hel måned etter at man ikke er smittsom. Det samme kan gjelde ved hjemmetest. I linken jeg la ved står det også at det er mulig å få falsk positiv svar også opp til tre måneder etter man var syk Anonymkode: 0d562...b98 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 Det er vanskelig å si. 10. desember er jo en stund siden. Det er fullt mulig han var smittet med delta før jul og omikron nå. Men det er også mulig testen gir falsk positiv på grunn av tidligere sykdom. Jeg hadde gått ut ifra at han er smittet igjen og kjørt en test på sønnen din Anonymkode: ee8e5...697
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: https://www.nrk.no/trondelag/flere-tester-positivt-for-omikron-ogsa-etter-endt-isolasjon-1.15793849 Det kan være at det er spor fra sykdommen som henger igjen og gir falsk resultat. Man får gjerne positivt svar på PCR en hel måned etter at man ikke er smittsom. Det samme kan gjelde ved hjemmetest. I linken jeg la ved står det også at det er mulig å få falsk positiv svar også opp til tre måneder etter man var syk Anonymkode: 0d562...b98 Min sønn testet positivt 14 desember. To uker etterpå var han negativ på hurtigtest. Vi er med i Oslos testeregime og har testet ham to ganger i uken etter jul. Alle negative frem til nå. I helgen testet han positivt på hurtigtest, og i går positivt på pcr. Delta før jul. Omikron nå tipper jeg. Fullt mulig. Det sa smitteteamet også. Anonymkode: fd634...f4f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Just now, AnonymBruker said: Min sønn testet positivt 14 desember. To uker etterpå var han negativ på hurtigtest. Vi er med i Oslos testeregime og har testet ham to ganger i uken etter jul. Alle negative frem til nå. I helgen testet han positivt på hurtigtest, og i går positivt på pcr. Delta før jul. Omikron nå tipper jeg. Fullt mulig. Det sa smitteteamet også. Anonymkode: fd634...f4f Han har symptomer igjen også. Vond hals, hoste og sliten. Anonymkode: fd634...f4f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 Mitt barn hadde også korona i desember. Her får hun ikke med tester hjem fra skolen heller om det er smitte i klassen da man kan få positiv test i flere måneder etter smitte. Anonymkode: 1f126...3a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå