Babushka Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 https://www.dagbladet.no/nyheter/spar-ny-smittetopp/75206457 Får jo håpe denne danske eksperten tar feil. Blir vanskelig nå å unngå smitte, ikke virker munnbind og håndsprit noe særlig mot denne varianten heller. Man vet jo heller ikke om de som får veldig milde symptomer har en annen variant enn de som blir helt slått ut av kraftig influensa selv med 3 doser innabords. Viruset muterer nok snart med all denne smitten. Preben Aavitsland sier at det er en myte at virusets natur er å mutere til mildere varianter. Ingen vits i å prøve og bli ferdig med det iallfall, for det blir man tilsynelatende ikke. 1
Majer Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Leste det samme. Dr to variantene på oss nå til våren og delta for de som er ekstra uheldige 😅 1
Babushka Skrevet 24. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2022 Majer skrev (1 minutt siden): Leste det samme. Dr to variantene på oss nå til våren og delta for de som er ekstra uheldige 😅 For ikke å glemme de som får senfølger etter covid. Kan umulig være bra og bli smittet opptil flere ganger. Vi ble jo fortalt at 2 doser vaksine og smitte med omikron skulle gi oss superimmunitet mot fremtidige varianter. 2
Sermina Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Babushka skrev (45 minutter siden): For ikke å glemme de som får senfølger etter covid. Kan umulig være bra og bli smittet opptil flere ganger. Vi ble jo fortalt at 2 doser vaksine og smitte med omikron skulle gi oss superimmunitet mot fremtidige varianter. Det ble jo gammelt fort. Jeg har aldri trodd et fnugg på at omikron skulle være slutten. 2
Imsdalen Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 Sermina skrev (8 minutter siden): Det ble jo gammelt fort. Jeg har aldri trodd et fnugg på at omikron skulle være slutten. Vi levde vel alle i håpet så lenge det varte, selv om vi innerst inne har skjønt at det ikke har noen slutt...
Babushka Skrevet 24. januar 2022 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2022 Sermina skrev (9 minutter siden): Det ble jo gammelt fort. Jeg har aldri trodd et fnugg på at omikron skulle være slutten. Ja, at man ikke kan stole på FHI burde jo ikke være noen overraskelse. Men tror nok mange har tatt litt for lett på å bli smittet som følge av denne uttalelsen.
Fakta? Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Jeg ville ikke fått panikk med en gang. I den svenske artikkelen begrunner han det med at det skal være eksempler på det i Norge, men i den norske artikkelen står det at FHIs Frode Forland ikke er kjent med noen tilfeller av reinfeksjon.
Babushka Skrevet 24. januar 2022 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2022 Fakta? skrev (15 minutter siden): Jeg ville ikke fått panikk med en gang. I den svenske artikkelen begrunner han det med at det skal være eksempler på det i Norge, men i den norske artikkelen står det at FHIs Frode Forland ikke er kjent med noen tilfeller av reinfeksjon. Norge har ikke god oversikt til sammenligning med Danmark. Men det er nok for tidlig å si med sikkerhet.
Anbefalte innlegg