AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Hvordan gikk det? Skal ikke være utro, plis ikke la dette bli en tråd med masse skjenn for at man engang enser andre menn. Anonymkode: 6d427...3ed
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Jeg gjorde det under en dårlig periode i forholdet. Utviklet seg til et parallelt forhold som har vart i snart 2 år. Følelser fra begge sider. Det er fint, men ikke helt enkelt. Anonymkode: eba59...047 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjorde det under en dårlig periode i forholdet. Utviklet seg til et parallelt forhold som har vart i snart 2 år. Følelser fra begge sider. Det er fint, men ikke helt enkelt. Anonymkode: eba59...047 Med full og åpen gjensidig aksept fra begge kjærester/partnere? Anonymkode: f1137...360 4
AprilLudgate Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Men hva tenker du konkret her at skal skje? 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 Sett deg i din partners posisjon da. Hadde du vært komfortabel med at han gjorde det du vurderer? Tenker at hvis du er der at du vurderer å utforske med en annen mann, da er nok forholdet du er i på vei til å dø og du bør gjøre det slutt uavhengig av denne mannen. Anonymkode: b5b3f...df7 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Med full og åpen gjensidig aksept fra begge kjærester/partnere? Anonymkode: f1137...360 Nei våre partnere vet ikke noe. Anonymkode: eba59...047
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Jeg synes det er galt å «sjekke om gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet» mens man er i et forhold. For det er jo det du egentlig vil? Å bli kjent med en du er nysgjerrig på, det leser jeg som at du vil sjekke ut om han er noe for deg. Samtidig som du beholder tryggheten i han du er sammen med, og har han som er andrevalg i tilfelle han nye ikke var så spennende likevel. Det blir moralsk helt forkastelig for meg, uansett om det ikke «skjer noe». Det er intensjonen du har med det hele som er problemet. Gjør det slutt med han du har, så kan du gå videre til å utforske andre menn og se hva de har å by på. Anonymkode: b38fc...3b0 11
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei våre partnere vet ikke noe. Anonymkode: eba59...047 Jeg tenker som så - er du komfortabel med å fortelle partneren din om dette? Hvis svaret på det er nei, så vet du jo at dette er galt å gjøre. Og da blir neste spørsmålet: Hvorfor velger du å være en sånn person? Har du ikke et ønske om å være en real og fin person, spesielt mot dine nærmeste? Har du ikke følelser for mannen din lenger er det greit å gå. Det er det en real og fin person gjør. Anonymkode: b38fc...3b0 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 Dette er ikke lov å gjøre nei. Men jeg synes du skal gjøre det viss du er i dårlig forhold. Hvorfor ikke? Man lever bare en gang. Men jeg ville ha skilt meg på sikt, at planer om skillsmisse lå i grunn. Anonymkode: 96c0e...e35
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 Fløff skrev (42 minutter siden): Men hva tenker du konkret her at skal skje? Jeg håper at jeg innser at han jeg er nysgjerrig på ikke er så interessant. Eller blir helt sikker på at han ikke er interessert i meg. Så får jeg han ut av hodet. Har ikke tenkt så mye på hva som skjer hvis han også er interessert, tviler på at han er det. Føler jeg trenger "hjelp" til å komme meg ut av forholdet jeg er i. For svak til å ta avgjørelsen og gå. Tenker jeg vil bruke mye mer tid, tenke, ombestemme meg osv. før jeg kommer meg vekk på egen hånd. Altså er det lettere å gå, om jeg har en interessant mann som er interessert, i enden av den tunnelen. Ikke å bruke han/ha han som rebound, men at prosessen blir enklere. Og så evt. bruke god tid på å bli virkelig kjent med han. Første gang jeg føler noe sånt. Jeg vet at gresset ikke er grønnere enn der man vannet det.. Men jeg føler at sjela mi craver denne mannen. Det handler ikke om lyst, det er dypere. Anonymkode: 6d427...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 D r bare du som kan si om d er riktig for deg. Og d svaret har du nok, ellers ville du ikke spurt her. Jeg var den andre en gang, og det var med blandede følelser. Jeg har også opplevd at partner gikk bak ryggen min. Jeg vet ikke om jeg kunne gjort d selv, men jeg kunne heller tatt en prat med en ny partner om tanker rundt et åpent forhold. Fordi jeg begynner å tvile litt på monogamiens velsignelser. Anonymkode: 936ce...f2a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #12 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette er ikke lov å gjøre nei. Men jeg synes du skal gjøre det viss du er i dårlig forhold. Hvorfor ikke? Man lever bare en gang. Men jeg ville ha skilt meg på sikt, at planer om skillsmisse lå i grunn. Anonymkode: 96c0e...e35 Det er akkurat det. Jeg overrasker meg selv ved å tenke som jeg gjør nå. Har alltid vært lojal og oppegående. Ment at utroskap er jævlig. Mener fortsatt det, men har større forståelse for de som faktisk er det. For alt er ikke svart hvitt. Men jeg vet at for min del er det noe i mitt forhold som virkelig skurrer når jeg tenker som jeg gjør. Vil ikke hodeløs kaste meg ut av noe, ikke inn i noe heller. Anonymkode: 6d427...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg håper at jeg innser at han jeg er nysgjerrig på ikke er så interessant. Eller blir helt sikker på at han ikke er interessert i meg. Så får jeg han ut av hodet. Har ikke tenkt så mye på hva som skjer hvis han også er interessert, tviler på at han er det. Føler jeg trenger "hjelp" til å komme meg ut av forholdet jeg er i. For svak til å ta avgjørelsen og gå. Tenker jeg vil bruke mye mer tid, tenke, ombestemme meg osv. før jeg kommer meg vekk på egen hånd. Altså er det lettere å gå, om jeg har en interessant mann som er interessert, i enden av den tunnelen. Ikke å bruke han/ha han som rebound, men at prosessen blir enklere. Og så evt. bruke god tid på å bli virkelig kjent med han. Første gang jeg føler noe sånt. Jeg vet at gresset ikke er grønnere enn der man vannet det.. Men jeg føler at sjela mi craver denne mannen. Det handler ikke om lyst, det er dypere. Anonymkode: 6d427...3ed Dette er utrolig feigt og stygt gjort. At du har sementert et bilde av deg selv som svak og uten evne til å forandre deg, gjør det ikke noe bedre, og uttrykker en usjarmerende selvmedlidenhet i tillegg. Du kunne tatt en beslutning om å gjøre dette som et skikkelig menneske, men du lar rett og slett være. Da er det valget du har tatt og det får du stå for, ikke skylde det på din liksom svake personlighet. Anonymkode: 75114...a36 9
Duff Skrevet 24. januar 2022 #14 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er galt å «sjekke om gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet» mens man er i et forhold. For det er jo det du egentlig vil? Å bli kjent med en du er nysgjerrig på, det leser jeg som at du vil sjekke ut om han er noe for deg. Samtidig som du beholder tryggheten i han du er sammen med, og har han som er andrevalg i tilfelle han nye ikke var så spennende likevel. Det blir moralsk helt forkastelig for meg, uansett om det ikke «skjer noe». Det er intensjonen du har med det hele som er problemet. Gjør det slutt med han du har, så kan du gå videre til å utforske andre menn og se hva de har å by på. Anonymkode: b38fc...3b0 Helt enig. Å bevisst gå inn for å vurdere gresset på andre siden er ett like stort tillitsbrudd som fysisk utroskap. 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #15 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Føler jeg trenger "hjelp" til å komme meg ut av forholdet jeg er i. For svak til å ta avgjørelsen og gå. Tenker jeg vil bruke mye mer tid, tenke, ombestemme meg osv. før jeg kommer meg vekk på egen hånd. Tenk litt på hva slags menn du ender opp med med en så tafatt holdning. Det er, slik jeg ser det, en evig vandring mellom den ene stusslige mannen som ikke kan få seg noe bedre, og den neste av samme typen. Du vil aldri få en bra mann, uansett hvor mange du prøver ut, før du selv blir bra. Anonymkode: 648b2...7f1 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #16 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette er utrolig feigt og stygt gjort. At du har sementert et bilde av deg selv som svak og uten evne til å forandre deg, gjør det ikke noe bedre, og uttrykker en usjarmerende selvmedlidenhet i tillegg. Du kunne tatt en beslutning om å gjøre dette som et skikkelig menneske, men du lar rett og slett være. Da er det valget du har tatt og det får du stå for, ikke skylde det på din liksom svake personlighet. Anonymkode: 75114...a36 Du aner ikke hva jeg står i. For å unngå fordommer, lurte jeg på andres erfaringer. Folk som har vært i lignende situasjon, føler kanskje noe av det samme. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenk litt på hva slags menn du ender opp med med en så tafatt holdning. Dette er første gang jeg er så tafatt. Første gang jeg er i et sånt forhold... Kom meg bort fra han en gang, men ble sammen igjen etter en mnd. Anonymkode: 6d427...3ed
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #17 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er første gang jeg er så tafatt. Første gang jeg er i et sånt forhold... Kom meg bort fra han en gang, men ble sammen igjen etter en mnd. Anonymkode: 6d427...3ed So? En gang må jo være den første. Det betyr ikke at det er den siste. Anonymkode: 648b2...7f1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Skrevet 24. januar 2022 Men... om du er i et dårlig forhold. Det er viktig å komme seg ut for din egen del. Blir komplisert om du skal blande inn en ny relasjon. Anonymkode: b5b3f...df7 1
AprilLudgate Skrevet 24. januar 2022 #19 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg håper at jeg innser at han jeg er nysgjerrig på ikke er så interessant. Eller blir helt sikker på at han ikke er interessert i meg. Så får jeg han ut av hodet. Har ikke tenkt så mye på hva som skjer hvis han også er interessert, tviler på at han er det. Føler jeg trenger "hjelp" til å komme meg ut av forholdet jeg er i. For svak til å ta avgjørelsen og gå. Tenker jeg vil bruke mye mer tid, tenke, ombestemme meg osv. før jeg kommer meg vekk på egen hånd. Altså er det lettere å gå, om jeg har en interessant mann som er interessert, i enden av den tunnelen. Ikke å bruke han/ha han som rebound, men at prosessen blir enklere. Og så evt. bruke god tid på å bli virkelig kjent med han. Første gang jeg føler noe sånt. Jeg vet at gresset ikke er grønnere enn der man vannet det.. Men jeg føler at sjela mi craver denne mannen. Det handler ikke om lyst, det er dypere. Anonymkode: 6d427...3ed Ok, men hvorfor vil du ut av relasjonen du er i nå da?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #20 Skrevet 24. januar 2022 Fløff skrev (16 minutter siden): Ok, men hvorfor vil du ut av relasjonen du er i nå da? Det er mange årsaker, vil ikke gå inn på det her. Jeg var i kontakt med krisesenter før jeg gjorde det slutt sist. Så det er ikke at nyforelskelsen bare er over, for å si det sånn. Vil ikke skrive for mye om det, for da blir fokuset "Du trenger å være singel + 3 år i terapi før du rører en ny mann". Jeg kjenner meg selv, begynner å våkne opp og stole på egen magefølelse igjen. AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er, slik jeg ser det, en evig vandring mellom den ene stusslige mannen som ikke kan få seg noe bedre, og den neste av samme typen. Det har jeg tenkt på selv. Vil ikke annet enn å vennskapelig bli kjent med han jeg er nysgjerrig på. Først.. Vil som sagt ikke være utro. Anonymkode: 6d427...3ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå