Gå til innhold

Jeg gikk 14 500 skritt igår og forbrant 570 kcal. Er det ok?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker ikke noe lavere hvertfall om du skal klare å gå så mye. Vil tro du kan gå ned i vekt på rundt 2000kcal per dag :) 

Anonymkode: 6ecea...6d0

Hallo jeg vil og være med i denne gruppa. Hva er tipsene????

Anonymkode: 4a128...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, jeg skriver jo at jeg gikk i 2,5 t og gikk 14 500 skritt, og forbrant 570 kcal. Igår. 

Anonymkode: a0159...afd

Ja, og jeg svarer at det er flott og sunt. Altså ikke noe du trenger å trappe ned.

Anonymkode: c2a90...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du dele oppskriften din med meg? Jeg skal også ned i vekt men kun 10 kg

Jeg har kuttet ut alle godis. Ingen sjokolade, og ingen brus. Drikker kun vann eller farris om jeg vil kose meg. Drikker vann med sitron hver morgen for å rense kroppen. Tar saften av en halv sitron i 5 dl vann. 

Prøver å spise noe ala steinalderkost/lavkarbo. Spiser mer frukt og grønnsaker og bær, og har kuttet veldig ned på poteter, ris, pasta. Jeg spiser ikke noe gluten og ikke noe melkeprodukter. Spiser kjøtt og fisk, men prøver å ikke spise for mye. Kan spise avokado og nøtter og frø. Lager meg ofte salater, men piffer den opp med litt olivenolje, nøtter, avokado, kylling, fisk. 

Ellers så leser jeg kalorier. Bakpå Totenflak salte chips står det at posen inneholder 6 porsjoner, og at én porsjon er 30 gram, så da veier jeg opp 30 gram og kan ha posen til 6 kosestunder. Drikker farris til. 

Målet er å gå en tur hver dag, men det spørs på dagsformen om den blir kort eller lang. 

Det viktigste er å ligge under 1900 kcal hver dag, tror jeg? Men samtidig spise sunt og godt. Man må ikke sulte seg, og man må bli mett. Jeg spiser ofte salat, og blir mett siden jeg har oppi protein og litt fett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er under 1900 kcal? 

Hvordan er ditt kosthold? 

Det er hva du spiser iløpet av en dag. Kroppen trenger væske og næring hver dag. Vann er med på å rense kroppen og skylle ut avfallsstoffer, så viktig å drikke vann regelmessig iløpet av en dag. 

Det du spiser sier hvor mye kcal det er. I frukt, grønt og bær og vann er det lite kcal så det legge du ikke på deg av. 

Om du spiser for mye fett og for mye søtsaker er det veldig mye kcal i. Derfor må man være forsiktig med dette. Er viktig å velge sunt fett. Olivenolje, avokado, nøtter, frø, fisk som laks, ørret og sardiner inneholder sunt fett og er bra for kroppen. 

Protein er viktig og finnes i kjøtt, fisk, nøtter, frø, avokado. 

Stivelsesholdig mat som potet, ris, pasta legge man lett på seg av, så det må man ikke spise så mye av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hallo jeg vil og være med i denne gruppa. Hva er tipsene????

Hvilket tips er du ute etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan er ditt kosthold? 

Det er hva du spiser iløpet av en dag. Kroppen trenger væske og næring hver dag. Vann er med på å rense kroppen og skylle ut avfallsstoffer, så viktig å drikke vann regelmessig iløpet av en dag. 

Det du spiser sier hvor mye kcal det er. I frukt, grønt og bær og vann er det lite kcal så det legge du ikke på deg av. 

Om du spiser for mye fett og for mye søtsaker er det veldig mye kcal i. Derfor må man være forsiktig med dette. Er viktig å velge sunt fett. Olivenolje, avokado, nøtter, frø, fisk som laks, ørret og sardiner inneholder sunt fett og er bra for kroppen. 

Protein er viktig og finnes i kjøtt, fisk, nøtter, frø, avokado. 

Stivelsesholdig mat som potet, ris, pasta legge man lett på seg av, så det må man ikke spise så mye av. 

Jeg spiser 2 i knekkebrød til frokost og lunsj og litt middag og 2 knekkebrød til kveldsmat. Spiser ingen sukker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilket tips er du ute etter? 

Hvordan jeg teller kcal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg spiser 2 i knekkebrød til frokost og lunsj og litt middag og 2 knekkebrød til kveldsmat. Spiser ingen sukker. 

Er ikke du ganske slank da? Får du i deg nok væske og vitaminer og mineraler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan jeg teller kcal? 

Hvis du kjøper et produkt står det bakpå hvor mye kalorier det er. 

Om du spiser frukt og salat og grønnsaker er det ganske kalorifattig, så da kan du bare spise. Kjøtt/fisk, nøtter og avokado ville jeg spist et normalt stykke. 

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Kanskje du kan lage en ny tråd og spørre om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan jeg teller kcal? 

Det finnes apper 

Anonymkode: 518fa...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mellom 20.000 og 30.000 skritt på fridagene mine, og rundt 15.000 skritt de dagene jeg jobber. Er ikke spesielt godt trent, så det er nok ikke «for mye trening» å ligge på rundt 15.000 skritt. Lykke til :)

Anonymkode: 6d4d3...31d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke trening, men mer nødvendig trim.Det er ikke mye å gå 14000 skritt.

Ikke tenk "lavt blodsukker", tenk du er i så dårlig form at du blir sliten av så lite. Og det er derfor bra å trimme.  Evt begynne trene, ennå bedre ;)

2000 kalorier er for mye for stillesittende damer, last ned LifeSum f eks, og tell kalorier. 

Anonymkode: d0f2b...710

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg går mellom 20.000 og 30.000 skritt på fridagene mine, og rundt 15.000 skritt de dagene jeg jobber. Er ikke spesielt godt trent, så det er nok ikke «for mye trening» å ligge på rundt 15.000 skritt. Lykke til :)

Anonymkode: 6d4d3...31d

Ok, jeg må begynne å gå mye hver dag og bygge meg opp igjen. 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det der er ikke trening, men mer nødvendig trim.Det er ikke mye å gå 14000 skritt.

Ikke tenk "lavt blodsukker", tenk du er i så dårlig form at du blir sliten av så lite. Og det er derfor bra å trimme.  Evt begynne trene, ennå bedre ;)

2000 kalorier er for mye for stillesittende damer, last ned LifeSum f eks, og tell kalorier. 

Anonymkode: d0f2b...710

Jeg må bare fortsette å gå. Jeg liker å gå, men jeg er i dårlig form. Ja, det er ille, men jeg la på meg 20 kg etter at koronaen slo til for snart 2 år siden. 😷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har kuttet ut alle godis. Ingen sjokolade, og ingen brus. Drikker kun vann eller farris om jeg vil kose meg. Drikker vann med sitron hver morgen for å rense kroppen. Tar saften av en halv sitron i 5 dl vann. 

Vann med sitron har ingen sammenheng med "rensing" av kroppen, og har er ikke forbundet med vekttap eller noe lignende. Dersom du skal ned i vekt så er det liten forskjell på å drikke vanlig vann fremfor sitronvann. Bonuset er jo at du får i deg noen vitaminer og antioxidanter, men det er på ingen som helst måte noe "rensing" som foregår.. :) Men det er jo godt, da. 

Enkleste måten å gå ned i vekt er jo å endre kostholdet. Det å f.eks drikke en halvliter Cola er rundt 200 kalorier, 1.5 liter er opp mot 600 kalorier. Vet om flere folk som drikker 1.5 liter hver dag, da er vi kjapt oppe i 1/3 til 1/4 av ditt daglige kaloribehov. Det er ingenting i veien med å drikke sukkerfri brus, men vann er jo selvsagt bedre. 

Skal du lage hjemmelaget Pizza, spiste pasta, lasagne, eller lignende? Gå for fullkorn. Det er så og si samme mengde kalorier i hvetemel som det er i sammalt hvete, men det er rundt 5 ganger mer fiber i sammalt hvete som gjør maten mer mettende og du kan spise mindre porsjoner. 

Bytter du ut kjøttdeig med karbonadedeig så sparer du rundt 300 kalorier for en pakke på 400g f.eks. 

Man trenger ikke å telle hver eneste kalori og være helt 'nazi' på det for å gå ned i vekt. Å være bevisst hjelper langt. Hvis du i tillegg går turer slik TS snakker om (og du ikke har gjort dette til vanlig) så er det selvsagt også noe som hjelper.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.1.2022 den 14.47):

Kroppen renser seg selv. Sitron renser ikke noe.

Sitat

Prøver å spise noe ala steinalderkost/lavkarbo. Spiser mer frukt og grønnsaker og bær, og har kuttet veldig ned på poteter, ris, pasta. Jeg spiser ikke noe gluten og ikke noe melkeprodukter. Spiser kjøtt og fisk, men prøver å ikke spise for mye. Kan spise avokado og nøtter og frø. Lager meg ofte salater, men piffer den opp med litt olivenolje, nøtter, avokado, kylling, fisk. 

Det er ingen grunn til å unngå melkeprodukter med mindre du er allergisk. Tvert imot tyder mye på at det kan hjelpe med å regulere sult.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 24.1.2022 den 20.59):

Det anbefales å gå ca. 10000 skritt daglig. Rask gange kan være fin trening, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.1.2022 den 14.47):

Ellers så leser jeg kalorier. Bakpå Totenflak salte chips står det at posen inneholder 6 porsjoner, og at én porsjon er 30 gram, så da veier jeg opp 30 gram og kan ha posen til 6 kosestunder. Drikker farris til. 

Målet er å gå en tur hver dag, men det spørs på dagsformen om den blir kort eller lang. 

Det viktigste er å ligge under 1900 kcal hver dag, tror jeg? Men samtidig spise sunt og godt. Man må ikke sulte seg, og man må bli mett. Jeg spiser ofte salat, og blir mett siden jeg har oppi protein og litt fett. 

Hvorfor kutte ut melkeprodukter? Man legger ikke på seg av enkeltprodukter. Det er det totale kcal inntaket pr dag som gjelder. Men Totenflak spiser du, men ikke melkeprodukter. Hadde heller byttet om de to tingene

Anonymkode: d2fcd...f5d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 000 er selvfølgelig ganske bra, det betyr at du går en mil hver dag. I tillegg ville jeg ha lagt meg på rundt 1800 kalorier hver dag hvis jeg ønsket å gå ned i vekt, men absolutt ikke mindre enn det. Da blir man bare sulten og trett.

Jeg går rundt 14 000 skritt hver dag selv, i tillegg til at jeg tar en 20 minutters økt med yoga daglig. Det holder ihvertfall meg i ok form.

Anonymkode: 1f25d...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (På 24.1.2022 den 14.33):

Disse kaloriberegningene er bare vill gjetting.

Opptil 90% feilberegning påvist ved bruk av klokke eller app.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...