AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Lang historie, men kjæresten min ønsker ikke barn. Så derfor har vi brukt prevensjon, en kombinasjon av kondom i "usikre" dager, og hoppe av svingen i sikre dager. Likevel, er gravid nå (ca. en måned på vei). Jeg er i 30-årene, han i 40-årene. Greia er at han er mannen i mitt liv, og jeg orker ikke tanken på abort. Er 100% sikker på at han kommer til å presse på for det, når jeg forteller om graviditeten. Er det noen her som har beholdt til tross for at barnefar ikke ønsket det? For meg, så virker det helt utenkelig å ta abort (om fosteret er friskt og normalt), spesielt siden det er kjæresten som er faren. Jeg elsker han så totalt, inderlig, og kjenner en glede over at jeg har en del av han hos meg hele tiden nå. Og om han går fra meg, så vil jeg fremdeles ha en del av ham. Noen som har opplevd at barnefar har stilt opp selv om han er/var negativ til å få barn? At det gikk bra likevel? Klarer ikke forestille meg livet uten han, samtidig klarer jeg heller ikke å ta abort. Anonymkode: a9927...1ef
Virrevirrevapp Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Du skal selvsagt ikke ta abort om du vil beholde barnet. Det er også ulovlig for ham å presse deg til å ta abort. 17
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Han er såpass voksen at han forstår at «hoppe av i svingen» ikke er en sikker måte å forhindre graviditet på. om du ikke vil ta abort så gjør du ikke det. Jeg hadde ikke klart det siden det der er ganske selvforskyldt fra begges side. Si det rett ut, at siden dere har hoppet av i svingen så har du nå blitt gravid, og spør hva han tenker om dette. Anonymkode: ca367...a0b 21
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Fortell ham at du er blitt gravid, så kommer du tilbake hit og forteller oss hva reaksjonen hans var Anonymkode: 26c66...e8e 7
Teardrop Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lang historie, men kjæresten min ønsker ikke barn. Så derfor har vi brukt prevensjon, en kombinasjon av kondom i "usikre" dager, og hoppe av svingen i sikre dager. Likevel, er gravid nå (ca. en måned på vei). Jeg er i 30-årene, han i 40-årene. Greia er at han er mannen i mitt liv, og jeg orker ikke tanken på abort. Er 100% sikker på at han kommer til å presse på for det, når jeg forteller om graviditeten. Er det noen her som har beholdt til tross for at barnefar ikke ønsket det? For meg, så virker det helt utenkelig å ta abort (om fosteret er friskt og normalt), spesielt siden det er kjæresten som er faren. Jeg elsker han så totalt, inderlig, og kjenner en glede over at jeg har en del av han hos meg hele tiden nå. Og om han går fra meg, så vil jeg fremdeles ha en del av ham. Noen som har opplevd at barnefar har stilt opp selv om han er/var negativ til å få barn? At det gikk bra likevel? Klarer ikke forestille meg livet uten han, samtidig klarer jeg heller ikke å ta abort. Anonymkode: a9927...1ef En gynokolog sa at om man hopper av i svingen har man størst sjangs for å bli gravid, siden de mest "aktvie" svømmerne eller noe sånt kommer ut først. Dere burde brukt prevensjon. Å "hoppe-av-i-svingen" er IKKE en prevensjon! Har aldri vært det og kommer aldri til å bli det! Her burde dere begge tatt ansvar, rart at dere på den alderen ikke viste om dette. Du er nødt til å fortelle han det, selvom det er din kropp synes jeg det er respektløs ovenfor han og barnet om du beholder det å går i fra han. 10
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 Ts og kjæresten har da ikke hoppet av i svingen? De har brukt kalender/sikre dager og kondomer på fruktbare dager. Vi gjør det samme. Men bruker kondom 10 dager i mnd, ikke 5. Hilsen hittil ikke gravid Anonymkode: 029d9...c3b 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Teardrop skrev (2 minutter siden): En gynokolog sa at om man hopper av i svingen har man størst sjangs for å bli gravid, siden de mest "aktvie" svømmerne eller noe sånt kommer ut først. Dere burde brukt prevensjon. Å "hoppe-av-i-svingen" er IKKE en prevensjon! Har aldri vært det og kommer aldri til å bli det! Her burde dere begge tatt ansvar, rart at dere på den alderen ikke viste om dette. Du er nødt til å fortelle han det, selvom det er din kropp synes jeg det er respektløs ovenfor han og barnet om du beholder det å går i fra han. Jeg vil da ikke gå fra han, men mulig han går fra meg. Du mener altså det er "respektløst" at jeg ikke vil ta abort?! Anonymkode: a9927...1ef 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Hva er greia med alle disse innleggene? Føler hvert 3. innlegg handler om at dama blir gravid, mannen ønsker ikke barn/presser til abort, og prevensjonsmetoden er «hopp av i svingen». Er det samme person, eller er det så mange som tror at dette er den beste prevensjonen? Isåfall bør man innstille seg og ha et ønske om barn. Hadde skjønt det litt om man er 16 år, men straks man passerer 20 så mente jeg folk visste bedre. Anonymkode: 1c23e...4b6 13
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er greia med alle disse innleggene? Føler hvert 3. innlegg handler om at dama blir gravid, mannen ønsker ikke barn/presser til abort, og prevensjonsmetoden er «hopp av i svingen». Er det samme person, eller er det så mange som tror at dette er den beste prevensjonen? Isåfall bør man innstille seg og ha et ønske om barn. Hadde skjønt det litt om man er 16 år, men straks man passerer 20 så mente jeg folk visste bedre. Anonymkode: 1c23e...4b6 Hvorfor leser du innlegget som å hoppe av i svingen? Det står at de brukte kondom. Anonymkode: 029d9...c3b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts og kjæresten har da ikke hoppet av i svingen? De har brukt kalender/sikre dager og kondomer på fruktbare dager. Vi gjør det samme. Men bruker kondom 10 dager i mnd, ikke 5. Hilsen hittil ikke gravid Anonymkode: 029d9...c3b Større sjanse for at befruktningen har skjedd under «hoppe av i svingen» perioden enn med kondom (ved riktig bruk vel å merke). Er ganske normalt med syklus som varierer også, selv om man ikke tror det. Anonymkode: 1c23e...4b6 7
Teardrop Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil da ikke gå fra han, men mulig han går fra meg. Du mener altså det er "respektløst" at jeg ikke vil ta abort?! Anonymkode: a9927...1ef Dere burde tenkt på muligheten for en graviditet slik som dere har holdt på. Synes det er respektløs å føde et barn som ikke er ønsket av far. Da vil det vokse opp muligens uten kontakt med han og hannes side av familien. Tar du abort slipper han og barnet unødvendig "problemer". Og du kan jo alltids finne en ny kjærste som ønsker barn. Men uansett, snakk med partneren din, kanskje han vil ha det nå som det først har skjedd. Ikke ta sorger på forskudd, snakk med HAN, ikke internett. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #12 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor leser du innlegget som å hoppe av i svingen? Det står at de brukte kondom. Anonymkode: 029d9...c3b De brukte kun kondom i deler av perioden og hoppet av i svingen resten. Anonymkode: 007d7...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor leser du innlegget som å hoppe av i svingen? Det står at de brukte kondom. Anonymkode: 029d9...c3b Ved riktig bruk av kondom så er det mye mindre sjans for at graviditet oppstår enn ved hoppe av i svingen. Dessuten kan syklusen til TS variere. Trodde det sa seg selv. Anonymkode: 1c23e...4b6 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #14 Skrevet 24. januar 2022 Teardrop skrev (1 minutt siden): Dere burde tenkt på muligheten for en graviditet slik som dere har holdt på. Synes det er respektløs å føde et barn som ikke er ønsket av far. Da vil det vokse opp muligens uten kontakt med han og hannes side av familien. Tar du abort slipper han og barnet unødvendig "problemer". Og du kan jo alltids finne en ny kjærste som ønsker barn. Men uansett, snakk med partneren din, kanskje han vil ha det nå som det først har skjedd. Ikke ta sorger på forskudd, snakk med HAN, ikke internett. Du oppfordrer til abort, på et barn jeg tydelig har uttrykt at jeg ønsker. Du er grusom. Anonymkode: a9927...1ef 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #15 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts og kjæresten har da ikke hoppet av i svingen? De har brukt kalender/sikre dager og kondomer på fruktbare dager. Vi gjør det samme. Men bruker kondom 10 dager i mnd, ikke 5. Hilsen hittil ikke gravid Anonymkode: 029d9...c3b Det står rett ut at de hopper av i svingen i hi, anbefaler deg å lese litt grundigere. For selv om det er «sikre dager» så kan man fortsatt bli gravid. Å hoppe av i svingen bør ikke være «prevensjonen» med mindre man er klare for å få barn om det dukker opp. At du ikke er gravid enda har ingenting å si for andre. Anonymkode: ca367...a0b 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #16 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor leser du innlegget som å hoppe av i svingen? Det står at de brukte kondom. Anonymkode: 029d9...c3b Les en gang til Anonymkode: ca367...a0b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #17 Skrevet 24. januar 2022 Hvorfor beskyttet han seg ikke, fks ved sterilisering, han vil jo ikke ha barn? Anonymkode: f8c1b...e12 14
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor beskyttet han seg ikke, fks ved sterilisering, han vil jo ikke ha barn? Anonymkode: f8c1b...e12 Nettop! Er han en av de mennene som ser på abort som «noe man bare får gjort» uten at det påvirker kvinnen? Anonymkode: ca367...a0b 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #19 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nettop! Er han en av de mennene som ser på abort som «noe man bare får gjort» uten at det påvirker kvinnen? Anonymkode: ca367...a0b Ja, tror nok det dessverre. Anonymkode: a9927...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #20 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts og kjæresten har da ikke hoppet av i svingen? De har brukt kalender/sikre dager og kondomer på fruktbare dager. Vi gjør det samme. Men bruker kondom 10 dager i mnd, ikke 5. Hilsen hittil ikke gravid Anonymkode: 029d9...c3b Hun har bokstavelig talt gjort det. Med mindre du vet nøyaktig når eggløsning er, så er det ikke "sikre perioder". Og jeg tviler på ts tar eggløsningstester. Ts, her er dere begge ansvarlige. Du må fortelle det til han, og så la han reagerer som han vil. Du bestemmer hva du vil gjøre, men om han sier han ikke vil involveres må du regne med det blir slik. Anonymkode: 69ca1...e33 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå