AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Det har vært noen tråder her i det siste der foreldre er veldig stolt over barna sine. Jeg forstår det veldig godt, men det blir veldig skrytete. Så her kommer da en skrytetråd. For jeg er en sånn mamma jeg også, jeg blir uendelig stolt når eldste bare gjør ting som hn tror jeg vil like. Hn er snart 2 år. Finner frem bleie, klut og bleiepose om det lukter 💩 av bleiene til småsøskenet. Løper etter papir om det kommer slev, og tørker opp. Dette er ting vi ikke har lært hn, men som hn har kommet på selv. Dekker på bordet med bestikk, og tar inn og ut bestikk ifra oppvaskmaskinen. Store og små skjeier går litt for det samme, men det å se hvor glad hn blir av å hjelpe til er veldig fint. Rekker også å få 10 tantrums på parkeringsplassen i barnehagen, så er jo virkelig ikke bare en solstråle heller. Dette er ikke store prestasjoner i seg selv, men det er våre prestasjoner, og jeg blir bare så glad av at ting fungerer i hverdagen. Istedenfor at det blir skriking fordi vi må ta ut av oppvaskmaskinen kan hn ta bestikket, vinn-vinn. Hva gjør barnet ditt, som du har utrolig lyst å skryte av, men som fort blir "mammamas"? Informasjon gjengitt ovenfor er for det meste forbeholdt besteforeldre, ektemann og venninner med småbarn. Anonymkode: c5632...164 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Jenta på 2 er omsorgsfull, og trøster liten og stor. Hun har også et veldig godt utviklet språk, og har ifølge de i barnehagen snakket som en treåring siden hun var 1,5 år (deres ord, jeg har ingenting å sammenligne med..) - jeg er kanskje ikke så "stolt" av det, men jeg synes det er veldig gøy for vi kan ha lange samtaler sammen! ❤️ Hun har også tankerekker og årsak/konsekvens-slutninger som jeg blir imponert og blir stolt over. Anonymkode: 5a92a...cd9 2
Million Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Da sønnen min var på den alderen, var jeg veldig stolt av hans språkferdigheter. Han hadde språk veldig tidlig. Kunne snakke lange setninger allerede da han var 1,5 år, og som toåring var det enda bedre. Han var imidlertid aldri opptatt av å hjelpe til hjemme som du beskriver. Han foretrakk at andre gjorde sånt 2
mingus Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Han er 3 år, blir både stolt og litt irritert når han er flinkere enn meg på Sonic som jeg har spilt siden 1991. Mange andre ting også så klart, men det blir så standard oppramsing. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 Ifølge barnehagen er han veldig inkluderende - han inviterer andre med i leken. Og det gjør et mammahjerte glad, selv om han ikke er så glad i å rydde hjemme 😄 Anonymkode: 72192...bff 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er veldig stolt av at mitt barn kan hinke på et bein frem og tilbake til barnehagen🙂 Anonymkode: 0bd4a...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Eldste gikk når hn var ett år, men har nok vært en del senere ute med ordene sine. Jeg var motsatt, snakket veldig godt for alderen min, men gikk ikke før jeg var 16 mnd. Mannen var sånn som ungen, gikk tidlig, men snakket sent. Tror man ofte ser seg litt blind på det barnet ikke får til. Så jo det at hver gang vi var med andre barn, eldre, yngre eller like gamle, så kunne jo de alltid ett eller annet som vår ikke klarte. Og når vår klarte det de hadde kunnet lenge, ble jo vi selvfølgelig skikkelig stolte! Og når hn peker på tallerken sin og sier "der", når hn skal få påfyll med mat, blir jeg jo glad for at hn bruker sin medvirkning, samtidig som jeg tenker at "hjelp, denne ungen blir akkurat som mora' Anonymkode: c5632...164
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Million skrev (22 minutter siden): Da sønnen min var på den alderen, var jeg veldig stolt av hans språkferdigheter. Han hadde språk veldig tidlig. Kunne snakke lange setninger allerede da han var 1,5 år, og som toåring var det enda bedre. Han var imidlertid aldri opptatt av å hjelpe til hjemme som du beskriver. Han foretrakk at andre gjorde sånt Haha! Dette gjelder kun ting som er typisk mamma og pappa ting. Lekene ligger strødd. Kaster innimellom et par tre duploklosser opp i boksen fordi hn fikk beskjed om det, men det stopper der 😝 Anonymkode: c5632...164
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 Alle foreldre er vel stolte av barna sine for større eller mindre ting og man blir jo stolt uansett hvor "tidlig" de gjør dette Anonymkode: 87514...020
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er stolt over eldste datteren min som jobber hardt med skolen og har ambisjoner for fremtiden, i tillegg til at hun trener turn på et veldig høyt nivå og legger inn mye tid der også. Er stolt over hvor flink og god storesøster hun er for lillesøster. Jeg er stolt av yngste datteren som er interessert i å lese, vil heller ligge på sengen å lese istedetfor å spille. Hun har også veldig masse empati, samvittighetsfull og er veldig kjærlighetsfull. Ellers kan begge to være en stor utfordring på hver sin måte, de er absolutt ikke perfekte, men som mor kommer jeg nok alltid - uansett, til å være stolt av barna mine Anonymkode: 21409...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er sprekkeferdig av stolthet over minsten på 8 år som ENDELIG begynner å knekke lesekoden helt. Hen har hatt tilpasset læring i bare 4 uker, og på de ukene har utviklingen eksplodert. Jeg er også sprekkeferdig av stolthet over eldste som får alle svarene riktig på gangeprøven de har hver fredag. I tillegg er jeg utrolig stolt over de fine ungene mine som er så inkluderende for alle kulturer og legninger og mennesker generelt. Okei, litt stolt over meg selv også - noe har jeg tydeligvis gjort rett i oppdragelsen som har så gode unger. (Som også roter noe innihampen, har typiske pre-teen utbrudd annenhver time og som synes jeg er verdens flaueste og teiteste mamma minst to ganger om dagen...) Så ja, det skal lite til for at denne mammaen blir stolt. Det holder stort sett at de gidder å gjøre en innsats, sånn egentlig. Anonymkode: 5667e...713 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #12 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er stolt over at 3,5 åringen har tatt det å bli storebror på strak arm! Han er så omsorgsfull og fin med lillebror ❤️❤️ Det er mange følelser i en liten kropp, og mye frustrasjon fra begge kanter, men akkurat storebrorrollen har det så langt bare vært oppturer med 🥰 Anonymkode: 893dd...112 3
KristineS Skrevet 24. januar 2022 #13 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er stolt av at gutten min på 18 mnd erutrolig flink til å være forsiktig med kattene vi har. Han koser/stryker forsiktig på dem, og går bort til dem etter tur for å gi dem nattakos før leggetid 🥰 Og så synes jeg det er veldig gøy at han allerede har lært seg mange bokstaver etter at vi kjøpte magneter til kjøleskapet. Så langt har han stålkontroll på B, D, M, N, I, O, A og sin egen bokstav S. Så her ser det ut til at alfabetet kommer til å sitte før pratinga er helt i gang 😅 Der går det fortsatt i halve/delvise enkeltord. Han kommuniserer veldig godt ikke verbalt da. Han er også veldig flink til å dele med andre. Så får vi bare se når "min"-fasen slår inn 🙈 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #14 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er utrolig stolt over gutten min (2,5 år) sin evne til å gjenfortelle eventyr/bøker/fortellinger. Han har alltid elsket å lese og alt med bokstaver og tall. Hvis vi har lest ei bok kan han fortelle hele fortellingen videre i lange tider etterpå. Han kan fint sitte å høre på høytlesing fra bøker uten bilder, og leker det selv i leken etterpå. En utrolig forståelse av tekst/fortelling. av jenta mi (13 mnd) er jeg utrolig stolt over hvor motorisk hun er. Gikk da hun var 9 mnd. Og nå løper hun i samme hastighet som storebroren. tar motoriske utfordringer på strak arm, og er utrolig sterk i kroppen. Anonymkode: 814d5...d3d 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #15 Skrevet 24. januar 2022 KristineS skrev (43 minutter siden): Jeg er stolt av at gutten min på 18 mnd erutrolig flink til å være forsiktig med kattene vi har. Han koser/stryker forsiktig på dem, og går bort til dem etter tur for å gi dem nattakos før leggetid 🥰 Og så synes jeg det er veldig gøy at han allerede har lært seg mange bokstaver etter at vi kjøpte magneter til kjøleskapet. Så langt har han stålkontroll på B, D, M, N, I, O, A og sin egen bokstav S. Så her ser det ut til at alfabetet kommer til å sitte før pratinga er helt i gang 😅 Der går det fortsatt i halve/delvise enkeltord. Han kommuniserer veldig godt ikke verbalt da. Han er også veldig flink til å dele med andre. Så får vi bare se når "min"-fasen slår inn 🙈 Jaaa, den "min"-fasen jaa🙄 var skikkelig stolte over mi før den kom. Ga bort siste blåbæret sitt til hunden og delte lørdagsgodt med alle som ville ha. Nå skrike hn til når lekene ligger for nærme minste, "MIIIIN!" Halve avdelingen i barnehagen holder på sånn nå 😝 Anonymkode: c5632...164
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #16 Skrevet 24. januar 2022 18 åringen gjør det bra på skolen selv om han ikke legger noe innsats i jobben. Er nominert til NM i ett eller annet som jeg ikke vil skrive her. 12 åringen er veldig kreativ og kommer med ord jeg ikke vet hva betyr. Hun lærer meg ting. 9 åringen har et sangtalent som det garantert kan bli en karriere ut av om hun ønsker. Anonymkode: 9cba0...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #17 Skrevet 24. januar 2022 De sosiale ferdighetene til begge to 🥰 Anonymkode: 9f1fe...881 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Skrevet 24. januar 2022 Hn som er 9år er veldig reflektert, nyskjerrig, smart, løsningsorientert og flink til å dele. Hn på 11år er kreativ, veldig flink til å tegne og sette sammen farger, holder orden rundt seg og flink til å glede andre. Anonymkode: 9c8a9...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #19 Skrevet 24. januar 2022 Har en femåring som er veldig empatisk og snill. Som andre barn på samme alder, er hun utrolig flink til å spørre og grave og er interessert i alt fra kroppen og evolusjonshistorie til verdensrommet. Hun har også en hukommelse som er bedre enn min. Jeg tar det ikke som tegn på at hun blir akademiker altså, men at hun forstår mer av verden rundt seg enn det jeg gjorde på samme alder, det er sikkert. Hun har god fantasi og finner alltid på en ny lek. Kjeder seg aldri. Og så er jeg virkelig imponert over detaljrikdommen og kreativiteten i tegningene hennes. Hun gikk fra minimalisme (liten utydelig krusedull plassert midt på arket) til de rene kunstverk omtrent over natten. Anonymkode: a834a...b97 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #20 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er superstolt av ungen min som har en veldig god hukommelse og gjør det bedre i Memory enn meg, og som er rå på på å kjøre elektrisk rullestol med joystick! Har ikke sjans på å kunne styre med joystick selv 😅 Anonymkode: 9236c...8bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå