AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Jeg har to linjer på hver side av ansiktet, rett ved leppene. Den ene er ikke så dyp mens den andre er veldig synlig og veldig dyp strek. Jeg synes det blir verre for hver dag som går og snart tør jeg ikke se meg i speilet😞Føler også at ansiktet ser dratt ut nedover. Jeg vet ikke hvordan de kom, om det er fordi jeg har smilt mye i løpet av livet eller om det er alderen som tar meg. Søsteren min har ikke en eneste linje og svigerinnen min også, og når jeg er med dem så skjemmes jeg. De nærmer seg 50 mens jeg har tråkket i 40. Vet ikke hvordan jeg skal klare å godta meg selv og at jeg ser sånn ut. Vil ikke ta verken botox eller sprøyter; eller hva enn kvinner gjør. Ikke har jeg vært særlig flink til å bruke kremer og slikt man bruker i ansiktet. Ikke har jeg peiling heller. Vet ikke hvordan jeg skal klare å leve med disse stygge linjene.. Noen råd? Anonymkode: 38306...ef3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Du skal slutte å bry deg så detaljfokusert om utseendet ditt. Gå tur i frisk luft og dagslys hver dag, sov nok og drikk vann. At utseendet blir litt mindre ungdommelig for hvert år som går er bare naturlig. Om ti år kommer du til å se bilder av deg selv som du er nå og tenke at du var veldig søt og veldig ung. Hvis det er smilerynker du har gjør de forresten bare at du ser koselig ut. Anonymkode: 51633...db9 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Sånn ca ser det ut ved munnen hos meg, sånn type linjer. Anonymkode: 38306...ef3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ikke har jeg vært særlig flink til å bruke kremer og slikt man bruker i ansiktet. Dette er kanskje noe av årsaken? Du er helt sikkert fin som du er, og dette er ikke noe du får gjort noe med hverken fra eller til - med mindre du går for botox eller gudene vet hva. Alle får rynker på et eller annet tidspunkt, det hører med. Kunne jo sikkert reist innom en hudlege eller noe lignende da, og/eller forsøkt noe anti age-greier. Anonymkode: d00d1...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 Jeg er snart 49 og har ikke disse linjene overhodet. Men jeg ser kvinner som er 20 år yngre som har de. Det er rart, men tror det er fordi jeg har veldig fet hud i t-sonen så jeg har smøring 24/7. Det er ingenting du kan gjøre utenom å ta fillers, ansiktsløft eller å bare godta det og leve videre. Anonymkode: 113c1...ebd
Sen ve ben Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er snart 49 og har ikke disse linjene overhodet. Men jeg ser kvinner som er 20 år yngre som har de. Det er rart, men tror det er fordi jeg har veldig fet hud i t-sonen så jeg har smøring 24/7. Det er ingenting du kan gjøre utenom å ta fillers, ansiktsløft eller å bare godta det og leve videre. Anonymkode: 113c1...ebd Wow dette gjorde sikkert at TS føler seg nå mye bedre. 🙄 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 Naturlig aldring skjer når man blir eldre. Jeg vet det ikke er lett, men bær kroppen din med stolthet. Den har holdt ut i 40 år og fungerer dag etter dag. Å ha litt rynker er bare naturlig og du kan se på det som vitnene til et levd liv. Det er naturlig og fint å aldres da alternativet er døden. Kanskje du kan jobbe med å bli mer glad i kroppen din og hva den gjør for deg? Det er samfunnet som har bestemt at rynker "ikke er fint". Det er helt naturlig og skjer med alle. Anonymkode: f9eda...5d8 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #8 Skrevet 25. januar 2022 Sen ve ben skrev (25 minutter siden): Wow dette gjorde sikkert at TS føler seg nå mye bedre. 🙄 Mhm. En av disse se på meeeeeei damene igjen. Ts: Om du smiler synes linjene mindre. Ellers tipper jeg at det ikke er noe andre legger merke til. Anonymkode: bd9c2...e19 1
Roci Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 Hvis dette er viktig for deg, TS, så er det produkter du kan bruke som vil få rynkene til å se litt mindre fremtredende ut, men du må være litt tålmodig. Det første du kan gjøre, er å investere i et godt fuktserum. Fukt vil bidra til å "fylle ut" huden, slik at den midlertidig framstår som glattere og mer spenstig. Jeg vil foreslå et collagenserum i kombinasjon med fuktspray og en god fuktighetskrem. Eksfoliering vil hjelpe huden med å kvitte seg med døde hudceller og kan også bidra til at huden framstår som glattere. Du kan prøve en leave-on eksfoliering med f.eks. melkesyre eller glykolsyre, og bruke denne over natten 1 gang i uka. Du kan også vurdere å begynne med retinol eller tretinoin. Dette er former av a-vitaminsyre som har dokumentert effekt på rynker. Det er imidlertid ingen quick-fix, det kan ta noen måneder før du ser synlige resultater. Retinol får du tak i der det selges hudpleie (parfymeri, apotek, hudpleier, nettbutikker), tretinoin er reseptbelagt og må skrives ut av lege/hudlege. Og for all del - bruk solkrem med høy solfaktor, spesielt i sommerhalvåret, men gjerne så snart solen begynner å vise seg. UV-stråling er den viktigste faktoren til for tidlig hudaldring. 1 2
AprilLudgate Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 Det er mye du kan gjøre for å få glød og se friskere ut i huden. Men for den type linjer, om det plager deg voldsomt, så må fillers til. Type Restylane eller liknende. Og det koster penger, samt krever jevnlig påfyll. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Skrevet 26. januar 2022 Jeg har selv disse og fått behandling med filler. Ikke mye og gjort på ti minutter. Er virkelig verdt det synes jeg. Det er ikke noe annet som fjerner disse enn filler. Kremer osv hjelper ingenting. Jeg har prøvd ALT! Anonymkode: dc537...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har selv disse og fått behandling med filler. Ikke mye og gjort på ti minutter. Er virkelig verdt det synes jeg. Det er ikke noe annet som fjerner disse enn filler. Kremer osv hjelper ingenting. Jeg har prøvd ALT! Anonymkode: dc537...5e5 Uff, jeg vet ikke om jeg tør, er det vondt? Anonymkode: 38306...ef3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #14 Skrevet 29. januar 2022 Jeg har også begynt å få slike rynker og er bare 32 år. Har en sunn livsstil, røyker ikke, flink med hudpleie og bruker solkrem. Har ingen andre rynker, trøster meg med at jeg får de for jeg smiler så mye 🥴 Anonymkode: 028be...19d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå