Gå til innhold

Jeg skal gå alene på butikken etterpå. Jeg gruer meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg skal gjøre dette. Sosial angst. Tenker å gjøre det i 17 tiden. Er det en annen tid det er bedre å gå på? Butikken stenger 20:00.

Anonymkode: 4601a...5d3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går bra! Stå på :)

Det er minst folk i butikkene første timen det er åpent, og den siste.

• Liker 7
Skrevet

Jeg vil tro det er en del folk der ved 17-tiden, så det kan kanskje bli litt mye? Jeg vil anta at det er roligere nærmere stengetid. 

• Liker 6
Gjest Warrior
Skrevet

Det er vel som oftest minst folk tidlig på morgenen og rett før stengetid, men når du har angst så er det bra å gjøre det du er redd for. For å bli bedre litt etter litt, så egentlig er det bra at du går i 17 tiden når det er litt folk. Når du er klar for det gang kan du prøve 15-16 tiden når det er mest folk. Etter arbeidstid. Lykke til i dag. Dette klarer du💪🏻 :) 

Gjest BrittEkeberg
Skrevet

Så flink du er. Klokken 17:00 er det ofte mange som handler samtidig. Det er bra eksponering, men tidligere og senere enn mellom 16:00 - 19:00 er det ofte mindre folk, hvis du ikke bor i en storby. 

Skrevet

På butikkene nær meg er det ofte mange i 17-tiden. Når jeg kan foretrekker jeg å handle rundt 9-10 eller kl. 18. Da er det som regel ikke så mange. 

Men det kommer jo selvsagt an på hvor du bor. Vil tro det er flere til alle tider i en storby. 

• Liker 3
Skrevet

Heier på deg! :)💪🏼❤️Jeg er ganske voksen (30-årene) og fikk for første gang sånn type angst etter at jeg ble utsatt for noe stygt/kriminelt en lang stund siden. og det tok meg lang tid å gå i butikk uten å besvime, og sånt. Nå går jeg i butikken tidlig på morgenen, og ofte etter kl 20. Jeg turde å gå midt i "rushen" også med forskjellige resultat. Men det er bare å kaste seg ut i det uansett tidspunkt! Det verste som kan skje (mener ikke at du ikke kan få vansker etterpå) er at du er modig, og at det kan gi et skikkelig deilig power-puff etterpå også. Lykke til! ❤️ 

Anonymkode: 81270...9e3

• Liker 3
Skrevet

Hei, dette klarer du fint :)
Ingen andre på butikken vet at du har sosial angst. De går i sin egen boble og prøver å finne det som står på handlelista. Jeg regner med at du skal ha på deg munnbind? Bak den er det jo enda færre mennesker som legger merke til deg. Om du ønsker minst mulig folk hadde jeg nok unngått rushet i 17-tiden. Gå heller nå og få det unnagjort, da slipper du også å bruke resten av dagen på å grue deg. Jeg har selv hatt sosial angst i mange år, og jeg vet hvordan du har det. Jeg heier på deg! Oppdater meg når du har vært på butikken :)

Anonymkode: c5be2...60c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei, dette klarer du fint :)
Ingen andre på butikken vet at du har sosial angst. De går i sin egen boble og prøver å finne det som står på handlelista. Jeg regner med at du skal ha på deg munnbind? Bak den er det jo enda færre mennesker som legger merke til deg. Om du ønsker minst mulig folk hadde jeg nok unngått rushet i 17-tiden. Gå heller nå og få det unnagjort, da slipper du også å bruke resten av dagen på å grue deg. Jeg har selv hatt sosial angst i mange år, og jeg vet hvordan du har det. Jeg heier på deg! Oppdater meg når du har vært på butikken :)

Siterer deg fordi det er sånn det kan være. Det var en fin beskrivelse og litt forklaring. Jeg føler meg som helt gjennomsiktig, og når jeg skjelver og skal legge varer på båndet, og legge kortet over er jeg så skjelven  at jeg kan riste kroppslig, men det har blitt sånn at jeg har ca 1 av 6 ganger følt at dette gikk OK! Det er litt deilig kick over at jeg har vært i butikken og handlet, og turd. Men det går jo så fint har jeg vært så heldig å ha fått erfart ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Siterer deg fordi det er sånn det kan være. Det var en fin beskrivelse og litt forklaring. Jeg føler meg som helt gjennomsiktig, og når jeg skjelver og skal legge varer på båndet, og legge kortet over er jeg så skjelven  at jeg kan riste kroppslig, men det har blitt sånn at jeg har ca 1 av 6 ganger følt at dette gikk OK! Det er litt deilig kick over at jeg har vært i butikken og handlet, og turd. Men det går jo så fint har jeg vært så heldig å ha fått erfart ❤️ 

Så bra! Jeg har også hatt store kroppslige symptomer i butikk, men jeg lærte meg å akseptere det. Etterhvert som jeg minimerte følelsen og tankene om at det var helt forferdelig at kroppen ga disse utslagene, begynte jeg å tenke at "Jeg kjenner at kroppen gjør sånn og sånn, og det kan hende at andre ser det, men hva så?"

Jeg tok mange runder med meg selv, i tillegg til å ikke fokusere på kroppen min, og angsten min - men heller prøve å legge merke til ting rundt meg. Gjerne lurt å prøve på dette før du kjenner at angsten kan slå ut. Når angsten og de kroppslige symptomene virkelig er tilstede må du bare klare å stå i det, og tenke at det ikke er så farlig.

Jeg hadde for eksempel veldig problem med rødming og skjelving, og det føltes som om hele verden så på meg. Men jeg brukte disse tankene om å bare akseptere at jeg rødmet, skalv, og at folk kanskje kunne se det. Man må bare ikke prøve å unngå angsten, men akseptere den. Du går inn i butikken, gjøre det du er der for å gjøre, betale for deg og så komme ut i frisk luft igjen. Før du vet ordet av det er du kommet hjem og har handlet mye godt, og kan sette deg i godstolen eller sofaen og være veldig stolt av deg selv!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...