Gå til innhold

Menn - hva er grunnene til at dere ghoster?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sannsynligvis de samme grunnene til at damer ghoster menn. 

De vil ikke såre noen ved å la de vite at det ikke er noe der. Evt. er de late, konfliktsky, og mangler litt normal høflighet. 

Anonymkode: 9b3f6...c8a

De fleste menn slipper damer som blir voldelige og dreper dem fordi de blir avvist, i det minste.

Anonymkode: 92f7b...89a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste ghoster fordi de synes det er ubehagelig å avvise.

Anonymkode: f7ee2...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull.

Fordi de er konfliksky, ikke orker drama, eller ikke ønsker å såre.

Har enkelte venninner som blir helt besatt av å få en «forklaring» og en «avslutning», og har man en gang opplevd en som dem når man har slått opp på normalt vis tror jeg man ghoster for fremtiden. Klengete needy desperate folk som sender 20 meldinger etter hverandre uten å ha fått svar, ringer mange ganger per dag, kanskje til og med møter opp utenfor jobb eller utenfor leiligheten din - det er faktisk skikkelig creepy.

Hilsen kvinne som ghoster fordi jeg er feig. Tar ikke et bevisst valg om å ghoste, bare utsetter å svare, og utsetter, og så har det gått alt for lang tid, og ops. Har innimellom gjort det samme om jeg har vært i kontakt med en selger - jeg klarer ikke å bestemmer meg, utsetter å ta en avgjørelse, skal tenke litt mer først, og plutselig har det gått så lang tid at det bare blir teit å si fra at jeg ikke ville kjøpe hva det nå var.

Anonymkode: cea5e...ed9

Nettopp, de er ikke verdt å bruke energi på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell på menn og kvinner her? Synes det bare er mennesker med null integritet som ghoster. Dårlig karakter og overvurderer seg selv og hva de bringer til noen sitt liv kanskje. 

(Tindersamtaler hvor man aldri har møttes og samtalen bare fades ut, regner jeg ikke som ghosting btw.)

Mennesker man har møtt derimot, helt annen sak. 
Mange misforstår også ghosting. Å kutte ut noen som ikke tar et nei for et nei - er er en helt annen sak. 

Men å forlate en person helt ute i det blå, uten et ord. Det er faktisk patetisk. 

Man trenger ingen avhandling. Man skylder ingen forklaring. Men det er langt fra å utbrodere følelsene sine til å bare være kul og si noe kort; jeg tror ikke dette blir noe mer. Kjekt å møte deg og lykke til videre. 
Hvordan motparten tar det - det er ikke ditt problem. 

Endret av pocahontas88
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.1.2022 den 17.03):

De fleste menn slipper damer som blir voldelige og dreper dem fordi de blir avvist, i det minste.

Anonymkode: 92f7b...89a

Og hvordan relateres dette til tittelen "menn som ghoster"? 

Du får det til å høres ut som et vanlig problem at kvinner ikke ghoster menn i frykt for å bli banka opp og drept. Du synes ikke det høres litt drøyt ut? 

Anonymkode: 9b3f6...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 4693e...a99

Ja, hva hadde du å tilføye?

Du har dratt frem en tre år gammel tråd, så du må vel ha noe å si?

Anonymkode: 25406...f2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun var søt og snill, men ganske kort. Vi passet ikke sammen intellektuelt. 

Da jeg fikk problemer, ble deprimert og begynte å drikke masse, klarte jeg ikke å ta vare på meg selv. Jeg hadde ikke overskudd til den vanskelige samtalen. Det hun ikke vet er at hun slapp billig unna som slipper å være sammen med en som meg. 

Anonymkode: c0f93...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...