Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på snart 4 og en baby på snart 3 måneder. Babyen sover ganske bra om natten, men har mye kveldsuro før hun sovner. Hun ernæres med mme og dette går fint. Eldstemann bruker vi alt fra 30 minutter til 2 timer på å få til å sovne. Far står opp med eldste hver morgen før jobb og bringer til/fra barnehagen som er 10 minutter unna. Dette er kun midlertidig mens han har hjemmekontor, senere skal han kun levere og jeg overtar hentingen.

Så Sammenlignet med andre føler jeg at jeg har vært heldig som har en så enkel baby som sover igjennom natten nesten hver natt. Likevel er jeg dødstrøtt. Vi legger oss i 23-tiden og står ofte ikke opp før i 10-11 tiden. Også da kunne jeg fint sovet lenger. Jeg har nettop sjekket meg for  vitaminmangel hos legen og det har jeg ikke, har også begynt å trene litt når jeg har tid. Føler ikke at det har noe innvirkning på energinivået. 
Noen andre her som er så slitne på tross av «enkel» baby?

Anonymkode: dd766...52a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har en datter på snart 4 og en baby på snart 3 måneder. Babyen sover ganske bra om natten, men har mye kveldsuro før hun sovner. Hun ernæres med mme og dette går fint. Eldstemann bruker vi alt fra 30 minutter til 2 timer på å få til å sovne. Far står opp med eldste hver morgen før jobb og bringer til/fra barnehagen som er 10 minutter unna. Dette er kun midlertidig mens han har hjemmekontor, senere skal han kun levere og jeg overtar hentingen.

Så Sammenlignet med andre føler jeg at jeg har vært heldig som har en så enkel baby som sover igjennom natten nesten hver natt. Likevel er jeg dødstrøtt. Vi legger oss i 23-tiden og står ofte ikke opp før i 10-11 tiden. Også da kunne jeg fint sovet lenger. Jeg har nettop sjekket meg for  vitaminmangel hos legen og det har jeg ikke, har også begynt å trene litt når jeg har tid. Føler ikke at det har noe innvirkning på energinivået. 
Noen andre her som er så slitne på tross av «enkel» baby?

Anonymkode: dd766...52a

Vet ikke hva som er normalt og ikke. Men jeg er også relativt sliten. Har dog en baby som ikke er spesielt enkel å legge. Og en toåring i trassalderen, men selv på «lite» krevende dager er jeg sliten. 
man ammer jo endel som også tar energi  (hvis du gjør det), man sover jo også dårligere/lettere selv om barnet ditt sover endel.  Og må jo hele tiden være «på» som mor både for babyen og det eldre barnet. Det er en 24/7 jobb. I tillegg har kroppen din vært gjennom ganske mye - og det er jo ikke uendelig lenge siden fødsel. Utover dette kan hverdagen bli litt lik og dagene flyter i hverandre. Man får ikke så mye tid til ting som Gir energi. Eller egentid for å hente seg inn. 

Så ja, jeg tenker at dette er en av de mest krevende periodene av livet (hvis ikke Den mest krevende tiden), så jeg tenker at det ikke er spesielt rart å være sliten. 

prøv å få litt tid til deg selv hvis det går ann. En kaffekopp i en annen etasje eller utenfor. Noen andre inntrykk enn kun babytilværelsen. En netflix episode på et annet rom. En telefon til ei venninne. En gåtur alene etc. et eller annet du trenger for å få energi. 

Anonymkode: 75040...350

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en veldig veldig aktiv baby på 10 mnd. Er også veldig sliten, sånn konstant følelse. Tror det er høyt aktivitetsnivå hele dagen og avbrutt søvn, kombinert med at vi har vært gjennom en lang mørketid. Det tar på energien. Viktig med D vitamin nå som solen har vært borte i flere måneder. Og en enkelt ting som å drikke mye vann kan hjelpe. Hvil når du kan, og da 100% hvile. Hør på beroligende musikk, kjenn at skuldrene er nede. Spis godt. Du gjør sikkert alt dette.

Trøst deg med at vi er flere. Tror primært det er  mørketiden som har tappet energien over tid. Nå ser vi jo endelig litt sol igjen, går seg nok snart til skal du se. 

Anonymkode: cebb4...3c6

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Hadde sovebaby, men følte aldri jeg fikk nok søvn. Er jo mye som skjer i hodet av omstillinger, bekymringer, etc. som ofte kan være litt ubevisst. Og to barn er jo ingen dans på roser, selv om man er på den heldigere delen av skalaen. Og så er det jo fryktelig mørkt og kaldt og trist nå, i alle fall her vi bor på Østlandet. 

Følte også at jeg med baby fikk lite tid til å fylle på med ting som gav meg mental energi. Selv om ikke babyen er veldig krevende, så bruker man jo ekstremt mye tid på den, og for å være ærlig så er det jo ikke alltid så utrolig stimulerende og inspirerende. Blir jo mye rutine. 

Forsikre de om at legen har sjekket jernlagere (ferritin), og ikke kun s-jern. 

Anonymkode: af805...f58

• Liker 1
Skrevet

Sjekket legen stoffskiftet ditt også?

noen får endringer i stoffskiftet etter svangerskap.

• Liker 1
Skrevet

Tror det er relativt normalt, man er jo «på» hele dagen.

• Liker 1
Skrevet

Det er slitsomt å ha baby. Man er gjerne var for de signalene babyen sender ut, også når man sover, og kroppen skal komme seg igjen etter svangerskap og fødsel. I tillegg skal du være mamma for 3-åringen. Det er slitsomt, også når man har en "enkel" sovebaby.

Anonymkode: 97df6...b1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...