AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Har en baby på mellom tre og fire måneder, og det å få henne til å sove har vært krevende før, men nå er det virkelig vanskelig. Hun slukner ikke av seg selv noe sted - det har aldri skjedd. Og går man ikke Hardt inn for å legge henne når hun bør sove blir hun overtrøtt og det blir enda mer krevende å legge henne senere. hun liker ikke vogn eller bæresele (for å sove) - og kan gå timesvis på tur i bæreselen, men holder seg lys våken helt til hun er overtrøtt. Det samme gjelder bilstol. Og slik er det egentlig uansett hvordan man skal legge henne. Hun kjemper mot søvnen (selv om hun ikke er overtrøtt, og vil virkelig ikke sove) hver gang hun skal legges er en kamp der hun må bysses og bæres og støvsugeren må stå på parallelt. hun har ikke kolikk og er blid hele døgnet (bortsett fra når hun skal sove) Flere ganger holder man på så lenge med legging at man blir utslitt av bæring og deretter må gi opp. Og prøve igjen senere. dere som kan relatere. Hva gjør dere når dere har holdt på med legging ufattelig lenge for hver eneste hvil uten at baby sovner? Hvis jeg gir opp blir hun jo overtrøtt. Og hvis jeg ikke gir opp må man holde på i timesvis og sliter ut armene. Når hun endelig sovner så er det jo snart tid.for neste hvil. Med andre ord gjør vi jo ikke annet enn forsøk på legging hele dagen. hun er i godt humør hele tiden, og vi starter alltid legging i god margin før hun er overtrøtt, men hun vil rett og slett nærmest aldri sove. (Hun har ingen låsninger eller andre ting som plager henne heller.) Anonymkode: 0da88...b40
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Jepp, sånn var det her og! Jeg holdt på å bli sprø. Og etter å ha brukt hundre år (føltes det som) på å få ham til å sovne, så sov han i 30 minutter og så var han lys våken igjen. Han er 3 år nå og fortsatt tar det en time med legging hver kveld. Minst. Men det er jo selvsagt mye mindre styrete med småbarn enn med baby, med baby blir det så altoppslukende. Så alt er mye bedre nå, til tross for den timen på kveldstid som er bundet opp i det å få ham til å sovne. Jeg tror det lønner seg å bare "akseptere ståa" og vite at det blir bedre. Du kommer ikke til å stresse med søvn hele døgnet til evig tid, det er bare akkurat nå når jenta di er baby. Selv om det føles som om man aldri kommer seg ut av det, så gjør man det til slutt ❤️ Anonymkode: bb628...b6b 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Kan du lage en bedre overskrift i fremtiden, kanskje??? Anonymkode: 76919...160 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kan du lage en bedre overskrift i fremtiden, kanskje??? Anonymkode: 76919...160 Beklager dårlig overskrift, er ganske sliten oppi dette sovestyret, og skrev mens jeg gikk rundt med babyen i bæresele så det ble ikke helt optimalt. ts Anonymkode: 0da88...b40
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 3-4 mnd var den desidert verste tida med vår eldste. Alt var krise! Jeg jobba døgnet rundt med å få ham til å sove følte jeg. Min sov dog i vogn om jeg gikk fort nok på grusvei. Tima selvsagt det perfekt med ei tid hvor det regna hver eneste dag - ble jo ikke tørr før sommeren etter 😂😂 For oss slutta det like raskt som det begynte. Plutselig sov han fire timer i strekk på natta etter seks uker med 45 minutters dupper døgnet rundt, og så var det verste over. Vi har jobba mye med soving på han både før og etter de seks ukene, men så ille har det aldri blitt igjen. Nå er han 3.5 år og det største problemet nå er å få ham i seng og til å lukke øynene - da sovner han uten noe problem selv ❤️ Hold ut! Det blir bedre! Anonymkode: d1b46...3e2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jepp, sånn var det her og! Jeg holdt på å bli sprø. Og etter å ha brukt hundre år (føltes det som) på å få ham til å sovne, så sov han i 30 minutter og så var han lys våken igjen. Han er 3 år nå og fortsatt tar det en time med legging hver kveld. Minst. Men det er jo selvsagt mye mindre styrete med småbarn enn med baby, med baby blir det så altoppslukende. Så alt er mye bedre nå, til tross for den timen på kveldstid som er bundet opp i det å få ham til å sovne. Jeg tror det lønner seg å bare "akseptere ståa" og vite at det blir bedre. Du kommer ikke til å stresse med søvn hele døgnet til evig tid, det er bare akkurat nå når jenta di er baby. Selv om det føles som om man aldri kommer seg ut av det, så gjør man det til slutt ❤️ Anonymkode: bb628...b6b Tusen takk som orket å lese, og takk for svar. Det høres fornuftig ut å bare akseptere det, og det burde jeg. men det er så vanskelig når du gruer deg til hver legging, men samtidig vet at hvis du gir deg blir det bare ti ganger verre senere. tusen takk for svar, skal prøve å minne meg selv på at det kun er midlertidig og at det blir enklere ts Anonymkode: 0da88...b40
Christina82 Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg