Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Wow. En rekyl i det europeiske markedet i dag. Opp 2,3 - 3,0%, og Norge fører an! 

Anonymkode: 9c919...1cf

Men fondene går ikke mye opp. Ned veldig fort, opp veldig sakte. 

Anonymkode: 6c99c...9ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda, vet det, men en solid rekyl er en solid rekyl. 

Spent på US-børsene i dag. FED med møte, og etter at EU har kokt opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har tapt 2000 i dag også😒

Anonymkode: eb97f...f85

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Indeksfond? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Etterslep fra i går. Du går mye opp imorgen.

• Liker 1
Skrevet

Kan det være smart og kjøpe fond nå, etter dagens fall på børsen i USA? Eller burde man vente ennå litt lenger for og se om det stuper ennå mer ned?

Skal inn med 100K i fond var planen, men ble usikker her nå😅

Skrevet
Tysvær mannen skrev (Akkurat nå):

Kan det være smart og kjøpe fond nå, etter dagens fall på børsen i USA? Eller burde man vente ennå litt lenger for og se om det stuper ennå mer ned?

Skal inn med 100K i fond var planen, men ble usikker her nå😅

Dow og Nasdaq var opp 2,5% for litt siden, men er nå i minus. Lurer på hva som gjør det. FED har møte i dag og imorgen. Tror jeg ville ventet til imorgen for å høre hvordan det går med renten i USA, samt se an børsen imorgen. Tror det ligger an til nytt ras, faktisk. 

Utrolig vanskelig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etterslep fra i går. Du går mye opp imorgen.

Mye? Broren min tapte 30000 avkastning i løpet av en uke eller noe, og det vokser med 50 kroner hver dag, ikke mer. Begynner å lure...

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye? Broren min tapte 30000 avkastning i løpet av en uke eller noe, og det vokser med 50 kroner hver dag, ikke mer. Begynner å lure...

Alle har tapt mye penger siste 2-3 ukene. Sånn er det. Men iløpet av året og årene så vil det gå seg til, og man vil tjene penger på det. Det vil bli turbulent framover. Men har du stått i børsfallet til nå så må du ikke selge deg ut nå. Jeg vil si det er for sent, selv om børsene enda skal mer ned. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle har tapt mye penger siste 2-3 ukene. Sånn er det. Men iløpet av året og årene så vil det gå seg til, og man vil tjene penger på det. Det vil bli turbulent framover. Men har du stått i børsfallet til nå så må du ikke selge deg ut nå. Jeg vil si det er for sent, selv om børsene enda skal mer ned. 

Det er bare rart når folk skriver her om 2000, mens noen taper 30000 samtidig. Vanskelig å stole på banken da...

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare rart når folk skriver her om 2000, mens noen taper 30000 samtidig. Vanskelig å stole på banken da...

Det har jo hva du har stående av verdier i fond å gjøre. Har du 60000 i fond så taper du selvfølgelig ikke 30000 på et børsfall på et par prosent. Da taper du 1200. 

• Liker 3
Skrevet

Det har jo hva du har stående av verdier i fond å gjøre. Har du 60000 i fond så taper du selvfølgelig ikke 30000 på et børsfall på et par prosent. Da taper du 1200. 

Det er akkurat det. Han tapte cirka 25% av avkastningen i løpet av en uke. Meget rart

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er akkurat det. Han tapte cirka 25% av avkastningen i løpet av en uke. Meget rart

Da har han en svært ubalansert portefølje, og står med alle fire bein i noen få fond i tek-sektoren. For det er få fond som har falt så mye, og alle er tek-fond. 

Jeg har tapt 10%.

Skrevet

Da har han en svært ubalansert portefølje, og står med alle fire bein i noen få fond i tek-sektoren. For det er få fond som har falt så mye, og alle er tek-fond. 

Jeg har tapt 10%.

Han har aktiv fond i DnB. Den er ikke bra 

Skrevet

Nasdaq svært ustabil på slutten, men endte 0,02% opp. Ned fra 2,5% midt på dagen, men likevel i pluss. Tror vi skal ned imorgen, spørsmålet er hvor mye... 

Skrevet

Han har aktiv fond i DnB. Den er ikke bra 

Den er sikkert ikke bra, men den er ikke ned 25%. Faktisk bare 5%. Så at han har tapt 25% på DNB Aktiv stemmer ikke.

Skrevet

Den er sikkert ikke bra, men den er ikke ned 25%. Faktisk bare 5%. Så at han har tapt 25% på DNB Aktiv stemmer ikke.

Det stemmer. Hvorfor skulle jeg finne på ting? 
Det var derfor jeg spurte, om slikt var normalt, fordi han sier at han ikke stoler på banken lenger. 

Skrevet

Det stemmer. Hvorfor skulle jeg finne på ting? 
Det var derfor jeg spurte, om slikt var normalt, fordi han sier at han ikke stoler på banken lenger. 

Hvis han sier at han har tapt 25% på DNB Aktiv, så er det du som ikke skal stole på han. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dow og Nasdaq var opp 2,5% for litt siden, men er nå i minus. Lurer på hva som gjør det. FED har møte i dag og imorgen. Tror jeg ville ventet til imorgen for å høre hvordan det går med renten i USA, samt se an børsen imorgen. Tror det ligger an til nytt ras, faktisk. 

Utrolig vanskelig. 

Møtet var i går og i dag. Pressemelding og konferanse fra møtet sluttet 21 i dag.

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Børsene i USA raste etter FED-uttalelser kl 2000 i dag norsk tid. 

https://www.dn.no/bors/wall-street/aksjemarkedet/tesla/borsene-snur-til-nedgang-etter-feds-rentebeskjed/2-1-1156091

FED har gitt beskjed om at rentene skal opp raskere enn tidligere planlagt. Renteøkning fra mars av. 

Børsene vil rase imorgen og fredag også. 

Det er ikke riktig, beskjeden var at rentene skal opp akkurat som planlagt. Det var forventet 3-4 renteøkninger i 2022, det er ikke endret. Det FOMC (Federal Open Market Committee) sa i dag, er nøyaktig slik forventet, de sa til og med også noe om at de ønsker å fortsette med forutsigbare forhold. Pengetrykkingen (QE) blir også helt som forventet til mars. 

På renteavgjørelsen gikk børsene ganske skarpt opp, da de snudde var det fordi JPow kom ut og sa at inflasjonen blir verre, ikke bedre.

Endret av KapteinJ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...