Gå til innhold

Dere med barn som har hatt korona - hvor syke ble de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 år. Plutselig høy feber(40+), kraftig hodepine, muskelverk. Symptomfri etter et par dager.

Skrevet

5 av 5 smittet hos oss, også vi jeg som har 3 doser. 1 voksen og 1 barn har hatt litt feber, verk i kroppen og hoste og hadde ved normale tilstander vært hjemme en dag eller to. Vi andre tre har tilnærmet ingen symptomer. 

Skrevet

9 åringen hadde feber i halvannet døgn. Helt fin etterpå. 

6 åringen var kun snørrete. Ble testet kun fordi broren var positiv.

Tipper dette var omikron

Skrevet

Treåring var så og si symptomfri, jeg lette nesten litt etter symptomer etter hun testet positivt, men hadde neppe lagt noe vekt på det om det ikke var for korona. Et par ganger klaget hun på vondt i magen, og kanskje litt slapp i perioder, men sånn kan det være ellers også. 

Storebror vet vi ikke om hadde det, da han er umulig å få testet. Han var i karantene uansett. I så fall symptomfri, kanskje litt snørrete. 

Jeg, mor, ble ikke smittet. Treåringen hadde samvær med far før hun testet positivt, han ble heller ikke smittet. 

Gjest Poppeloppen
Skrevet
mammams skrev (25 minutter siden):

Et lite sidespørsmål: ble dere foreldre smittet av covid med syke barn i hus? Her har 9 og 11- åringen testet positivt nå, men jeg er negativ men med symptomer. Ønsker bare å få det unnagjort. 

Vi hadde delta. 10-åringen testet negativt 1,5 døgn før symptomer. Fikk hodepine og spydde en gang, var over på et halvt døgn. 

6-åringen hadde ungen symptomer, testet jevnlig og tok temperatur hver dag, men ingenting der. Han testet positivt dag 11 (når vi kunne teste oss ut).

Ingen andre ble smittet, hverken oss voksne eller han på 2, og vi gjorde alt for å holde så lite avstand som mulig. Tror kanskje omikron er mer smittsomt.

Skrevet

3 år. Hadde ingen symptomer. Hele familien ble smittet. Lette symptomer. 

Skrevet

2.år : feber på rundt 39 i en dag , og rundt 38 dagen etter. Litt slapp og småforkjølet.  Spiste som vanlig,  og lekte litt innimellom. Ikke veldig medtatt.

10.år : ingen symptomer , men positiv test. 

Skrevet

Hodepine, feber, vondt i halsen og vondt i magen i 3 dager. Deretter mere en vanlig forkjølelse. 

Han er 9 år og hadde det i forrige uke. Ingen andre i familien ble smittet, selv om vi levde som før i familien. 

Skrevet

De har ingen symptomer, i likhet med resten av familien, ink min far med flere alvorlige underliggende sykdommer. Positiv pcr test, ingen vaksiner på barna (småtrinn på skole) og fullvaksinerte voksne. 

Skrevet

Minstemann testet positiv for noen timer siden. Han fyller 7 i februar og har aldri vært så dårlig som nå🦠 Kraftig hodepine, høy feber, ingen appetitt og sliten. Vi er lang til fjells på hyttetur og må få i han noe parasett og komme oss til sivilisasjonen hvis det i værste fall blir verre😵

Skrevet

Vår 10-åring har korona nå: absolutt ingen symptomer..

Skrevet

11 åringen min har det nå. Han har feber på ca 39, slapp, vondt i hodet, hoster og litt slim i halsen.

Skrevet (endret)

4 åringen hostet litt på natta 3-4 netter. 

8 pringen hadde 38.5 i feber en kveld. Litt sliten dagen etter. 

Omikron i jula

Endret av Irja
Skrevet

2 og 4 år. Ikke syke. I overkant av 38 i feber i to dager, men god allmenntilstand og har lekt som vanlig hele tiden. Noe snørr på den minste. 

Skrevet

Her fikk alle fem det i løpet av tre dager. Vi voksne har vært skikkelig influensasyke, ok nå på syvende dagen, men får plutselige tilbakefall. Tok tredje dose dagen før positiv test.

Minstemann var redusert i tre dager og hoster mye enda.

Et barn så og si symptomfri.

Siste barn slått ut en dag og enda stygg hoste.

Litt overrasket over hvor lenge det sitter i, da de fleste andre jeg kjenner til nesten ikke har merket det.

Skrevet

Ungen min er 3, hun ble bare slapp og sov mye. Akkurat som oss voksne. 

Skrevet

3 åringen min har feber på andre dagen nå og kastet opp i går. 

• 3 uker senere...
Gjest Tigerlilje86
Skrevet

Min på 11 år testet positivt idag! Har feber på 38,6. Slapp og småkvalm, sover mye. Vil spise men klarer ikke. 

Hvordan få i barnet mat?

Jeg har ingen symptomer

Skrevet
mammams skrev (På 26.1.2022 den 11.04):

Et lite sidespørsmål: ble dere foreldre smittet av covid med syke barn i hus? Her har 9 og 11- åringen testet positivt nå, men jeg er negativ men med symptomer. Ønsker bare å få det unnagjort. 

Står et sted, tror det var fhi, at fullvaksinerte bør ta ny test etter 2-3 dager fordi det kan ta litt tid før det slår ut(hvertfall nå med omikron). Selv går jeg rundt med symptomer og venter på å teste positivt. Mannen er smitta. 

vi er ikke gjennom så kan bare si foreløpig status. Testet først etter at mannen ble syk, så tar utgangspunkt i symptomstart:

2 år: dag 1 og 6 oppkast, dårlig matlyst i mellomtida, rennende nese dag 3, ingen feber, god form. 
7 mnd: hoste, snørr, feber og dårlig matlyst, foreløpig 3 dager, generelt grinete. Fikk ikke målt feber første dag. Fra da 2 har den lagt på 38,3-38,6. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

To barn, 11 og 13. Den ene hadde delta (i høst), den andre omikron (nå i vinter). De var veldig lite syke begge to. Litt slappe et par dager. 13-åringen hadde vondt i hodet.

• Opprett ny...