AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er gift med en flott mann som har gjort et dumt valg med å velge meg. Han eier hus og bil, mens jeg eier ingenting annet enn det jeg har i klesskapet. Jeg dro på meg masse gjeld når jeg var yngre som jeg betaler på nå. Har lønnstrekk og har virkelig satt meg i en jævlig situasjon. Det jeg er redd for er hva som vil skje om jeg dør nå? Vil han måtte overta gjelda? Vi eier ikke noe sammen, men er som sagt gift. Jeg vet at jeg er dum og ikke verdt mer enn møkka under skoene mine, så det trenger dere ikke kommentere. Det vet jeg så godt! Anonymkode: 6fc02...2ab
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Man kan velge og ikke arve, og da arver man ikke gjeld. Jeg kommer til å gjøre det om faren min en dag går bort. Anonymkode: 1df5e...5c8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er gift med en flott mann som har gjort et dumt valg med å velge meg. Han eier hus og bil, mens jeg eier ingenting annet enn det jeg har i klesskapet. Jeg dro på meg masse gjeld når jeg var yngre som jeg betaler på nå. Har lønnstrekk og har virkelig satt meg i en jævlig situasjon. Det jeg er redd for er hva som vil skje om jeg dør nå? Vil han måtte overta gjelda? Vi eier ikke noe sammen, men er som sagt gift. Jeg vet at jeg er dum og ikke verdt mer enn møkka under skoene mine, så det trenger dere ikke kommentere. Det vet jeg så godt! Anonymkode: 6fc02...2ab Finnes forsikringer som sletter gjeld, dersom partner dør Anonymkode: 8d068...e5c
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Man kan si fra seg arv og dermed også si fra seg gjelda. I ditt tilfelle høres det kanskje ut som en grei løsning. Synes ikke du skal være så streng mot deg selv. Du holder på å betale det ned, og forhåpentlig er alt borte lenge før du dør.
Scutum Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 (endret) Tegn gjensidig livsforsikring. ❤️ Det koster ikke mye i måneden, og om du skulle dø får han utbetalt forsikringssummen og kan eventuelt bruke det til å dekke gjelden. Man arver uansett ikke automatisk gjeld, verken ektefelle eller barn. Når en person dør må man velge om man ønsker å arve, da arver man både formue og gjeld. Om personen som dør kun hadde gjeld, kan man velge å ikke arve, og da vil ikke gjelden gå videre til verken ektefelle eller barn. Endret 24. januar 2022 av Scutum 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå