Mitzi Skrevet 20. oktober 2005 #1 Skrevet 20. oktober 2005 Vi har en 6 måneder gammel Cavalier King Charles Spaniel, som er verdens fineste og snilleste vovs. Han er lydig, snill og lettlært, men nå i det siste har han begynt med noe som er skikkelig ekkelt. Han har nemlig begynt å spise bæsj! Han spiser både sin egen bæsj, som han finner ute i hagen, og kattas bæsj. Han kryper inn i tissekassa til katten, og får tak i den største og mest sandete bæsjeklumpen han kan finne og gomler på den. Det er så utrolig disgusting. Ånden hans stinker, og ofte får han det på potene også. Vi sier fra til han hver gang vi tar ham på fersk gjerning, men det bare fortsetter. Noen som har noen gode råd til hva vi kan gjøre for å få ham til å slutte med dette her?
Gjest vimse Skrevet 20. oktober 2005 #2 Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Jeg leste om dette for ikke så lenge siden, da den ene valpen min også elsker bæsj, untatt sin egen... Skal bare finne ut hvor det var Nei, jeg kan ikke finne akkurat det jeg leste, men det er mange artikler om det, både på canis.no og dyrenett.no Håper du får gode svar der Endret 20. oktober 2005 av vimselims
Kristin S Skrevet 20. oktober 2005 #3 Skrevet 20. oktober 2005 Når hunden vår var liten så gjorde han det også en liten periode. Sa NEI hver gang han var ferdig med å bæsje og var på vei for å smake litt...Hehe. Og da ga han seg. Men det lønner seg jo å fjerne bæsjen etter han har gjort fra seg da. Så en slipper at det ligger rundt omkring.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2005 #4 Skrevet 20. oktober 2005 Bæsjespising (eller Coprophagia som det heter på fint), er egentlig mer vanlig enn vi aner, og det kan komme av kjedsomhet, eller rett og slett at hunden kan ta opp diverse næringsstoffer som er i avføringen som hunden ikke produserer selv. Mange dyr drikker sin egen urin også nettopp pga. dette.
Mitzi Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2005 Men det lønner seg jo å fjerne bæsjen etter han har gjort fra seg da. Så en slipper at det ligger rundt omkring. ← Vi har stor hage, og han får stort sett lov å løpe fritt rundt, og det hender ofte at han bæsjer uten at vi får det med oss... Men nå får vi kanskje fotfølge ham, og plukke opp etter ham en periode, så får vi bukt på problemet...
agbre Skrevet 21. oktober 2005 #6 Skrevet 21. oktober 2005 Hei. Jeg hørte en gang at bikkja da skulle få ekstra tilskudd av et eller annet vitamin. Det som er synd, er jo at jeg husker ikke om det var A, B, D eller E ;-)) Det kan man jo spørre en dyrlege om? Verd å sjekke i allefall.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #7 Skrevet 21. oktober 2005 Det der drev hunden vår med også. Var helt ram til å stå å gomle på andre hunder sin bæsj da vi var ute å gikk tur. sa bestemt NEI og ÆSJ og tok han vekk hver gang. Nå har han sluttet med det. For å få bukt med den dårlige ånden kjøpte jeg sånne rensebein i blandt. de med en tannbørste på. Samtidig som han ofte får griseører og ting han kan gnage på.
Ugla Skrevet 26. oktober 2005 #8 Skrevet 26. oktober 2005 Det der drev hunden vår med også. Var helt ram til å stå å gomle på andre hunder sin bæsj da vi var ute å gikk tur. sa bestemt NEI og ÆSJ og tok han vekk hver gang. ← ...og masse ros hver gang den går forbi en bæsj, uten å røre den...
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2005 #9 Skrevet 27. oktober 2005 ...og masse ros hver gang den går forbi en bæsj, uten å røre den... ← Selvfølgelig, roser hunden min opp i skyene for alt det fine han gjør. Han er så utrolig snill. Og skjønner godt når han har gjort noe galt, og når han har gjort noe fint
Fajk Skrevet 27. oktober 2005 #10 Skrevet 27. oktober 2005 hihihi så morsom topic ;p den minner meg om en kompis jeg hadde som sextenåring.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå