AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Noen erfaringer med denne rasen? Passer den til barnefamilier? Anonymkode: 5d284...a8b
Durinur Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Jeg har ragdoll og småbarn, så det er bare å fyre løs om du har noen spørsmål. Her i huset går det veldig fint. Ragdollen finner seg jo i alt! Så hvis du vil ha en katt som ungene kan dille med er det et godt valg. Men det er viktig å lære ungene grenser, for ragdoller er ikke alltid så flinke til å sette grenser selv. Vår er i alle fall ikke det. Men for vår del er den kjempegod. Det er ikke alle katter som hadde funnet seg i å bli båret rundt av en femåring hver dag.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Husk at selv om rasen "skal være slik og sånn" så kan man få et individ som ikke er sånn. Venninnen min valgte ragdoll fordi de ønsket seg en kosete katt. Kattungen de fikk vokste opp til en voksen frøken som ikke vil ha så mye kos, det skal være på hennes premisser og det er ikke så ofte😅 Men hun er en vakker katt og hun er trivelig selskap, hun vil bare ikke ha så mye nærkontakt. Anonymkode: f22a2...c9b 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Synes ikke noe om å slenge hunder veggimellom, jeg. Men hver sin smak. Anonymkode: 3d8db...462 1
Durinur Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Synes ikke noe om å slenge hunder veggimellom, jeg. Men hver sin smak. Anonymkode: 3d8db...462 Ragdoll er en katt, ikke en hund. Og selv om de ofte godtar å bli slengt rundt på er det viktig å lære alle som skal håndtere den at man ikke kan gjøre det. Her er det opp til eiere / foreldre å sette grenser, for som sagt er ikke alltid katten så flink til det selv. Men bare fordi katten lar deg gjøre det betyr det ikke at du skal gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 De er nydelige. Vurderte selv, men de røyter noe voldsomt, så det ble med tanken her. Anonymkode: c1f04...624
Durinur Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De er nydelige. Vurderte selv, men de røyter noe voldsomt, så det ble med tanken her. Anonymkode: c1f04...624 Kan bekrefte mye røyting ja! Man må børste jevnlig for å holde pelsen relativt OK med tanke på røytingen.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Hva er prisen? Anonymkode: 5d284...a8b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 Durinur skrev (2 timer siden): Jeg har ragdoll og småbarn, så det er bare å fyre løs om du har noen spørsmål. Her i huset går det veldig fint. Ragdollen finner seg jo i alt! Så hvis du vil ha en katt som ungene kan dille med er det et godt valg. Men det er viktig å lære ungene grenser, for ragdoller er ikke alltid så flinke til å sette grenser selv. Vår er i alle fall ikke det. Men for vår del er den kjempegod. Det er ikke alle katter som hadde funnet seg i å bli båret rundt av en femåring hver dag. Har ragdoll og sier meg enig her. Anonymkode: dedf4...0f9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ragdoll og sier meg enig her. Anonymkode: dedf4...0f9 Og små barn Anonymkode: dedf4...0f9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 Går den bra sammen med andre katter? Anonymkode: 5d284...a8b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #12 Skrevet 24. januar 2022 Ragdollen var nanny her i huset. Tatt imot yngre katter og valp på strak pote. Gikk inn i mammarollen når vi fikk kattunge, og følgte etter den helle tiden å passet på. Fikk etterhvert baby, og hum var like klistret til den. Dessverre måtte hun avlives når baby var 2 mnd, da hun mest sannsynlig hadde pkd. Hun spiste ikke, og ble avvist av de andre kattene. Ble tynnere og tynnere. Tisset på seg av ubehag hver gang hun skulle få medisiner. Store åpne sår over hele kroppen. En annen ragdoll jeg kjenner er en sær fyr. Veldig avvisende til de fleste, uten om enkelte personer. Ikke en fyr som hadde passet i barnefamilie. Men han har tatt veldig godt imot nye firbente familiemedlemmer. Holder klokelig avstand til små tobeinte da. Kan være en skikkelig hissigpropp, og er redd for mye. Anonymkode: b9b69...f29
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Skrevet 24. januar 2022 Det viktigste du gjør er å få kontakt med en oppdretter som har linjer med rolige og harmoniske ragdoll. Det andre du må forsikre deg om er at oppdretteren har alt på stell med helsesjekker osv. En annen ting er at ragdoll har stort sett en del fellestrekk, men de er likevel individualister og ikke alle er like glade i å bli båret rundt eller å kose på fanget. Det som er mest likt er at de er supersosiale, veldig smarte og vantrives med å være alene. Alenetid utover 8 timer gir ofte en understimulert ragdoll med adferdsproblemer. Og ja, de røyter med dette er en herlig rase. De liker selskap av andre katter og hunder. Men man må selvsagt tilvenne dem på en forsvarlig måte . Jeg har erfaring som tidligere oppdretter av ragdoll og har noen seniorer her enda. Et fint sted å begynne er å gå på en katteutstilling og se dem live. Der får du også ofte kontakt med oppdrettere og kan spørre om det du lurer på. lykke til! Anonymkode: 417a2...292
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå