Gå til innhold

Barn torturert på privat barnevernsinstitusjon

Anbefalte innlegg

Gjest In absentia
Skrevet

https://www.nrk.no/osloogviken/har-politianmeldt-privat-barnevernsinstitusjon-etter-sjokkrapport-1.15799649

«I varselet fra de tidligere ansatte beskriver de også brutale vekkemetoder:

• gassbrenner som ble holdt i nærheten av tærne
  • kaste kaldt vann eller snø på barnet
  • gå inn på barnets rom med motorsag
  • velte senga«

««Barn har blitt utelåst tynnkledt og mot sin vilje. Barn har blitt utsatt for skremmende handlinger som ble beskrevet som «humor» eller «kødd».»

Jeg er helt sjokkert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste denne saken for noen dager siden, og ble helt satt ut. Kan ikke fatte at slikt kan forekomme i Norge i dag, det er helt sinnsykt. Hvor er kontrollene av disse private institusjonene?

• Liker 5
Skrevet

Anmeldelsen blir henlagt på beviset stilling.

Du leste det her først.

• Liker 4
Gjest Frankenstein1
Skrevet

Bodde selv på barnevernsinstitusjon deler av barndommen og er ikke overrasket. Flere syke voksne som jobber på sånne steder, ble selv utsatt for mye rart som jeg har slitt med i ettertid, og ble ikke trodd. 

Skrevet (endret)

"I rapporten sier noen av barna at de vil tilbake til senteret. Og flere ansatte får skryt"

Dette blir selvsagt ikke vektlagt da de som skriver rapport er ansatt av det offentlige som konkurrerer med de private om de samme pengene.

De av oss som har lest litt av historien vet at staten har ekstremt mye blod på hendene når det kommer til såkalt barnevern.

Endret av Thepig
  • Liker 2
Gjest Salikatten
Skrevet
Frankenstein1 skrev (43 minutter siden):

Bodde selv på barnevernsinstitusjon deler av barndommen og er ikke overrasket. Flere syke voksne som jobber på sånne steder, ble selv utsatt for mye rart som jeg har slitt med i ettertid, og ble ikke trodd. 

Samme her er mye korrupsjon blant instutisjon og fosterhjem. For eks min onkel ble solgt fra fosterhjem til andre fosterhjem i en stor pedofilring som aldri kom ut i media.

Skrevet
In absentia skrev (11 timer siden):

https://www.nrk.no/osloogviken/har-politianmeldt-privat-barnevernsinstitusjon-etter-sjokkrapport-1.15799649

«I varselet fra de tidligere ansatte beskriver de også brutale vekkemetoder:

• gassbrenner som ble holdt i nærheten av tærne
  • kaste kaldt vann eller snø på barnet
  • gå inn på barnets rom med motorsag
  • velte senga«

««Barn har blitt utelåst tynnkledt og mot sin vilje. Barn har blitt utsatt for skremmende handlinger som ble beskrevet som «humor» eller «kødd».»

Jeg er helt sjokkert!

så grusomt. Trodde ikke dette forekom på slike steder i våre dager🥶

Skrevet
Salikatten skrev (1 time siden):

Samme her er mye korrupsjon blant instutisjon og fosterhjem. For eks min onkel ble solgt fra fosterhjem til andre fosterhjem i en stor pedofilring som aldri kom ut i media.

huff stakkars han

Skrevet
Reidar Tomb skrev (5 minutter siden):

For å sette saken i perspektiv - det er litt av hvert som har foregått i norske barnevernsinstitusjoner:
https://fampo.info/institusjoner-og-fosterhjem/

For ikke å snakke om "tatermisjonen", eller Norsk misjon for hjemløse som det het.  Sterilisering av ungjenter, og så voldtatt av ansatte etterpå. 

• Liker 6
Gjest In absentia
Skrevet
Rosa Dartle skrev (4 timer siden):

Leste denne saken for noen dager siden, og ble helt satt ut. Kan ikke fatte at slikt kan forekomme i Norge i dag, det er helt sinnsykt. Hvor er kontrollene av disse private institusjonene?

Jeg er overrasket over at ingen er satt i fengsel etter det som kom fram.

Skrevet

Her har vi ropt og ropt og ropt om at bv skjer det mye rart enda sitter majoriteten og sier at neida bv gjør aldri noe galt eller selvsagt feil kan forekomme men de bryr seg ikke om de stakkarene det blir begått feil mot. Dette overrasker meg slettes ikke. De som roper ..blir jo sett på som anti bv og alt sånt på nivå med antivaksere...folk har fullstendig skylapper på. Men ingenting blir gjort. Aldri noe tilsyn med slike steder. Noen steder tenner disse ungdommene på institusjonen..igjen er det barna som er problemet ikke institusjonen... faan blir så forbanna på det systemet der. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
In absentia skrev (4 minutter siden):

Jeg er overrasket over at ingen er satt i fengsel etter det som kom fram.

Har noen gang noen blitt stilt til ansvar for noe som er gjort mot barnevernsbarn her i Norge i det heletatt???

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Salikatten
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden):

Har noen gang noen blitt stilt til ansvar for noe som er gjort mot barnevernsbarn her i Norge i det heletatt???

Som sagt systemet er korrupt. Barnevernet har blitt tatt for korrupsjon og salg av unger på 80  tallet dem slapp billig unna. Man skal ikke utelukke at korrupsjon skjer idag også og at det kan være derfor dem slipper billig unna med slike ting gang på gang på gang...

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (13 timer siden):

Var det ikke noen kommuner som ble dømt i stygge saker? La oss ikke glemme hvor lang tid staten behandlet på samme måte om ikke verre barn under statens omsorg lenge før private aktører kom på markedet. 

Men psykopater bør holdes unna barn og ikke få lov å jobbe med barn. Egentlig bør psykopater rett i fengsel i flere tiår. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å forsvare noe som helst, men når jeg leser artikkelen tror jeg på at dette var ment som "kødd" og ikke som tortur.

Det å vekke noen med snø,motorsag eller velte senga kunne være  (grov) spøk mellom jevnaldrende kompiser i tenårene. Det samme med å skremme noen i skogen med maske og motorsag.

Ansatte kan ikke holde på sånn.  Det ser ut som inkompetanse. Mangel på rolleforståelse.

Det er veldig langt fra OK. Kanskje man kan kalle det overgrep også, men jeg ville spart begrepet "tortur" til en annen dag.

• Liker 6
Gjest Salikatten
Skrevet
Isambard skrev (2 minutter siden):

Ikke for å forsvare noe som helst, men når jeg leser artikkelen tror jeg på at dette var ment som "kødd" og ikke som tortur.

Det å vekke noen med snø,motorsag eller velte senga kunne være  (grov) spøk mellom jevnaldrende kompiser i tenårene. Det samme med å skremme noen i skogen med maske og motorsag.

Ansatte kan ikke holde på sånn.  Det ser ut som inkompetanse. Mangel på rolleforståelse.

Det er veldig langt fra OK. Kanskje man kan kalle det overgrep også, men jeg ville spart begrepet "tortur" til en annen dag.

Vi kan kalle det psykisk tortur

Skrevet
Salikatten skrev (6 minutter siden):

Vi kan kalle det psykisk tortur

Effekten kan ha vært psykisk tortur, ja. Jeg støtter både politianmeldelse og nedleggelse.

Jeg er mer usikker på om klovnen selv forsto hvordan "spilloppene" ble opplevd av ofrene.. (Jeg tror vi kan være enige om at det må ha vært en mann). Kanskje en som har sett for mye på "Jackass" og tror han er kjempefestlig.

Jeg prøver bare å forstå dette her. Jeg er helt åpen for at jeg kan ta feil.

• Liker 1
Skrevet
Isambard skrev (12 minutter siden):

Effekten kan ha vært psykisk tortur, ja. Jeg støtter både politianmeldelse og nedleggelse.

Jeg er mer usikker på om klovnen selv forsto hvordan "spilloppene" ble opplevd av ofrene.. (Jeg tror vi kan være enige om at det må ha vært en mann). Kanskje en som har sett for mye på "Jackass" og tror han er kjempefestlig.

Jeg prøver bare å forstå dette her. Jeg er helt åpen for at jeg kan ta feil.

Gud bedre. 

• Liker 3
Skrevet
Thepig skrev (20 timer siden):

"I rapporten sier noen av barna at de vil tilbake til senteret. Og flere ansatte får skryt"

Dette blir selvsagt ikke vektlagt da de som skriver rapport er ansatt av det offentlige som konkurrerer med de private om de samme pengene.

De av oss som har lest litt av historien vet at staten har ekstremt mye blod på hendene når det kommer til såkalt barnevern.

Det tyder på at flere av de ansatte var gode, mens noen av de var banditter som burde blitt tatt av politiet. Stripsingen av en unge i taket er rett og slett en grov kriminell handling og straffbar. Det som er viktig er at slike institusjoner umiddelbart sparker ansatte som er farlige for barn. Privat eller offentlig er uinteressant her, det som er saken er at farlige ansatte må bort. At det er for mange stygge episoder sier noe om at ledelsen ikke har kontroll, og derfor ikke kan drive.

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...