AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Jeg og samboer er 35 og 40, etter sommeren (det passer virkelig ikke før) så tenker vi på å prøve på barn nr tre. Da er vi mest sannsynlig 36 og 41 år når barnet kommer, hvis viner så heldig å få et. Hva tenker dere om alderen vår? Vi har fått så mye negativt når vi har nevnt det til familien, søsteren min ble heelt sjokka. Er vi virkelig så gamle?? Er man ikke yngre nå enn når foreldrene våre var på den alderen? Anonymkode: 86372...b7e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 den på 40 er kanskje litt gammel... Anonymkode: a3731...e34 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Dere er ikke for gamle. Mange kvinner er 37-40 Når de får sitt første. Anonymkode: 35b6c...7f3 41
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 Nei, dere er ikke for gamle! Folk fikk da barn så lenge kvinnen var fruktbar før i tiden også. Anonymkode: 684ba...d78 31
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg og samboer er 35 og 40, etter sommeren (det passer virkelig ikke før) så tenker vi på å prøve på barn nr tre. Da er vi mest sannsynlig 36 og 41 år når barnet kommer, hvis viner så heldig å få et. Hva tenker dere om alderen vår? Vi har fått så mye negativt når vi har nevnt det til familien, søsteren min ble heelt sjokka. Er vi virkelig så gamle?? Er man ikke yngre nå enn når foreldrene våre var på den alderen? Anonymkode: 86372...b7e Nei det er helt normalt ? mange får i idag barn etter fylte 40 (tenker da på spesielt kvinner) jeg er 33, ingen barn enda men håper å være ferdig når jeg er 38. Men det hadde ikke gjort noe om det kom en etter det heller Anonymkode: 44654...44b 14
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er 36, har to barn, og jeg stopper der. Føler meg for gammel for tredjemann. Merker at søvnløse netter er tyngre nå enn da jeg var 28 med første. Og det krever mye mer å holde meg i form osv. De skal følges opp i 20 år også. Hadde jeg fått en til nå hadde jeg vært 43 år når yngste begynner på skolen, og 50 år før alle er ferdig med barneskolen. Det ønsker jeg rett og slett ikke. Anonymkode: a9434...ea5 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Tenker personlig at 40 er et grenseland for hva jeg tenker er sent, men er jo ikke stort forskjell på en på 40 og 41. Alt før er helt innenfor og ser ikke på 35/36 år som sent å få barn. Ville uansett ikke brydd meg om hva andre tenker, ble selv storesøster på nytt som 20-åring. Da var mamma 40 og stefar rundt 42-43. Synes det bare var koselig! Anonymkode: c217c...793 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Helt ærlig, du er altfor gammel til å bry deg om hva andre mener. Du er mer enn gammel nok til å tenke selv, se deg rundt, lese statistikk, snakke med andre, ta egne avgjørelser og vurdere andres frekke utsagn for det de er. Hva mamma og søster måtte mene er selvsagt irrelevant. Men du er altfor gammel til p bry deg om slikt tøv. Anonymkode: 12300...61a 31
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 Kjenner flere som fikk barn i den alderen, å tenker ikke at det er no feil med det. Har du overskudd å lyst, så hvorfor ikke:) Anonymkode: db84c...a72 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 Dere er ikke for gamle til å få barn når dere er 36 og 41, og det ville dere ikke vært for 100 år siden heller. (Min oldemor fikk for øvrig sitt 12. barn da hun var 43 (i 1911)) Anonymkode: 022eb...bc6 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 Nei er ikke for gammelt. Klarer man å bli gravid, er man ikke for gamle. Joda noen kan synes det er for gammelt, men det er personlig om man ønsker enda et barn eller det første barnet. Er de som av grunner ikke har fått til å få barn før de nærmer seg 40. Eneste gangen jeg har reagert på at noen rundt 40 fikk et barn, var under spesielle omstendigheter. Personen hadde allerede snakket en del om at når det barnet de allerede hadde blir et par år eldre vil de som foreldre være fri til å reise ol. Og plutselig så er de i gang med bleier igjen 😅 jeg reagerte da på selvmotsigelsen mot å snart være «fri», og det å få et nytt barn. Anonymkode: c3ec8...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Skrevet 24. januar 2022 Det må dere nesten avgjøre selv, noen vil si ja og noen vil si nei. For meg er det uaktuelt å få barn så sent, men nå fikk jeg barn når jeg var 21, som for mange hadde vært uaktuelt😊 Anonymkode: 81110...03c 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #14 Skrevet 24. januar 2022 36 er ikke gammelt!😄 Ble din mor og søster ferdig med å få barn i 20-åra eller? Anonymkode: 1b147...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #15 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg og samboer er 35 og 40, etter sommeren (det passer virkelig ikke før) så tenker vi på å prøve på barn nr tre. Da er vi mest sannsynlig 36 og 41 år når barnet kommer, hvis viner så heldig å få et. Hva tenker dere om alderen vår? Vi har fått så mye negativt når vi har nevnt det til familien, søsteren min ble heelt sjokka. Er vi virkelig så gamle?? Er man ikke yngre nå enn når foreldrene våre var på den alderen? Anonymkode: 86372...b7e Dere er ikke gamle så klart. Men det er det biologiske som medfølger da. Om dere virkelig virkelig overhodet gidder og gå gjennom atten år med ansvar for et mennesket som vil trenge dere konstant hvertfall det første året. Eggprodujsjonen din er jo ikke som før heller. Så her ville jeg vært veldig forsiktig og dratt begge til lege og slikt for og være sikre på at dere får ekstremt godt oppfølging. Du vil jo ikke ende opp med ett barn som du må pleie og kanskje ikke blir som du så for deg heller. Husk at det er deg baby også vil trenge mest. Men tenk også på dere to. Er dere mentalt sikre. På at det er det dere vil?? For da bør dere grave litt i hvordan det var med de to andre dere har. Og alt so. Virkelig medfølger. Alt er lettere sagt enn gjort ike sant. Men dere må føle på det selv som mann og kone. Kanskje bare si dere fornøyde og heller bruke tiden på dere selv?? Nå. Som barna er store og dere faktisk har heldigvis barn. Men jeg ser den. Og kan ikke dømme deg. Men biologisk sett så bør dere gjennom. Noen undersøkelser og slikt for ikke og utsette dere for noe dere burde kanskje avstått fra. Lykke til da uansett hva dere måtte velge Anonymkode: 26087...795
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #16 Skrevet 24. januar 2022 Slutt å bry dere om andres meninger. Anonymkode: c3443...962 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #17 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg er 36, har to barn, og jeg stopper der. Føler meg for gammel for tredjemann. Merker at søvnløse netter er tyngre nå enn da jeg var 28 med første. Og det krever mye mer å holde meg i form osv. De skal følges opp i 20 år også. Hadde jeg fått en til nå hadde jeg vært 43 år når yngste begynner på skolen, og 50 år før alle er ferdig med barneskolen. Det ønsker jeg rett og slett ikke. Anonymkode: a9434...ea5 Ja enig her.. Man må tenke langsiktig ikke sant. Også på seg selv som kvinne. Det er jo ganske åpenbart hvorfor vi ikke kan produsere etter en viss tid. Og selv om du kan lenge etter fylte 37 også videre så er det liksom alt som faktisk vil medfølge. Man må tenke på selv selv også. Enig her. Absolutt. Fint at du ikke peker fingre mot innleggeren. Noen som bruker sunn fornuft 👍 Takk for det 👏 Anonymkode: 26087...795 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Skrevet 24. januar 2022 Så lenge dere har kjærlighet og omsorg, så er dere ikke for gamle. Mer godt erfarne er dere også, med 2stk fra før. Ikke hør på folk med fordommer, de tenker kun ut fra egen nesetipo. Min mor var best i verden jeg er nr 4 og hun var 40. Så glad hun ikke droppet å få meg❤️ Anonymkode: 6c8ac...223 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #20 Skrevet 24. januar 2022 Det er ikke sikkert det er alderen folk reagerer på, men dersom de to barna dere allerede har er såpass store at folk ikke skjønner at dere «orker» å begynne på nytt. Jeg kjenner noen som nylig fikk nr. tre i en alder av 40 og 45 år der de to første barna var over 10 år når den tredje kom. Da hadde jeg litt vanskelig å forstå at de «orket». At noen får sitt første barn når de er 40 reagerer jeg ikke på. Anonymkode: 057bc...aa6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå