AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #1 Skrevet 24. januar 2022 Jeg har en dose pfizer og en dose moderna. Omikron er jo tydeligvis ikke farlig, og jeg har god helse. Er 39 år, sprek, sunn og aktiv. Er det virkelig vits å fortsette med vaksinering? Jeg har en venninne som hadde korona i julen, og da fikk hun beskjed om at hun ikke trengte booster før i april. Altså, to doser vaksine, gjennomgått infeksjon OG booster? Man blir jo litt lei. Men jeg tar den jo hvis det finnes gode argumenter for det. Anonymkode: 68a02...b57 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #2 Skrevet 24. januar 2022 Ja, hvis man er gammel og / eller syk. Ellers ikke. Anonymkode: 54275...825 9
teknosilje Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Du er ikke fullvaksinert uten 3 doser. Men klart, du bestemmer selv 🤷♀️ Ser jo hvor fort barn blir smittet nå, da de ikke har noen vaksine. Vaksinen er for meg mest for å beskytte alle de som ikke kan ta vaksine. Hva er gode nok argumenter for deg? Tror nok du allerede har bestemt deg 😊 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #4 Skrevet 24. januar 2022 teknosilje skrev (Akkurat nå): Du er ikke fullvaksinert uten 3 doser. Men klart, du bestemmer selv 🤷♀️ Ser jo hvor fort barn blir smittet nå, da de ikke har noen vaksine. Vaksinen er for meg mest for å beskytte alle de som ikke kan ta vaksine. Hva er gode nok argumenter for deg? Tror nok du allerede har bestemt deg 😊 De blir smittet, men blir de syke? Anonymkode: 54275...825 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #5 Skrevet 24. januar 2022 Det har jo noe for seg mtp at du ikke blir så sjuk hvis du får korona nå. Jeg har korona i huset nå og er ikke redd for å kose med barnet mitt, fordi jeg stoler på at den 3. dosen vil være med på å redusere ubehag og alvorlighet ved eventuell sykdom. Anonymkode: feb76...484 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 Vi fikk omikron i hus, en uvaksinert ungdom ble smittet av en fullvaksinert kammerat. Ingen andre her i huset ble smittet enn den ene, og hadde det ikke vært for at han fikk tlf om mulig smitte så hadde han ikke visst at han var smittet. Ikke ett symptom. Legger til at ingen her er vaksinert. Anonymkode: c88a7...dc6 14
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): De blir smittet, men blir de syke? Anonymkode: 54275...825 Uvaksinert = mer utsatt for smitte = smitter andre. Selv er jeg på 4 dose, men vet ikke om jeg er beskyttet. Blir lei meg av folk som ikke tar vaksinen. Så for andres del, vaksiner deg. Anonymkode: e2940...bf9 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Uvaksinert = mer utsatt for smitte = smitter andre. Selv er jeg på 4 dose, men vet ikke om jeg er beskyttet. Blir lei meg av folk som ikke tar vaksinen. Så for andres del, vaksiner deg. Anonymkode: e2940...bf9 Vaksinerte smitter andre også. Anonymkode: 54275...825 17
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #9 Skrevet 24. januar 2022 Hvis du har lyst til å bli mindre syk dersom du blir smittet, så tar man booster dose. Jeg fikk covid rundt 3 uker etter booster. Var som en mild forkjølelse. Litt rusk i halsen og tett nese i noen dager. Jobbet som normalt (hjemmekontor). Uten booster hadde jeg kanskje hatt litt feber i et par dager, og det var digg å slippe. Anonymkode: daa3c...38e 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #10 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Uvaksinert = mer utsatt for smitte = smitter andre. Selv er jeg på 4 dose, men vet ikke om jeg er beskyttet. Blir lei meg av folk som ikke tar vaksinen. Så for andres del, vaksiner deg. Anonymkode: e2940...bf9 Nå er det stor forskjell på uvaskinerte og de fullvaksinerte med to doser da… FHI sine anbefalinger sier at er man over 45 eller i faresonen anbefales det boosterdose. Anonymkode: 1d651...a77 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 Både Jeg og mannen har booster. Vi ble smittet av barna. Har følt oss ganske skrale og er ikke i form selv om vi er over isloasjonstiden. Hadde sikkert vært verre om vi ikke hadde hatt booster Anonymkode: e5215...d8d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #12 Skrevet 24. januar 2022 teknosilje skrev (1 time siden): Du er ikke fullvaksinert uten 3 doser. Men klart, du bestemmer selv 🤷♀️ Ser jo hvor fort barn blir smittet nå, da de ikke har noen vaksine. Vaksinen er for meg mest for å beskytte alle de som ikke kan ta vaksine. Hva er gode nok argumenter for deg? Tror nok du allerede har bestemt deg 😊 Er man under 45 er man fullvaksinert med to doser. Det er bare et tilbud til den aldersgruppen, og ikke en anbefaling, med tre doser. Anonymkode: b60c6...a78 14
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #13 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er man under 45 er man fullvaksinert med to doser. Det er bare et tilbud til den aldersgruppen, og ikke en anbefaling, med tre doser. Nei, det stemmer ikke. Det er ingenting som heter fullvaksinert. Og mange steder krever dessuten tre doser for grønt pass, så det er jo også noe å være obs på hvis man har planer om å reise ut av landet. Anonymkode: c7a7b...279 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #14 Skrevet 24. januar 2022 teknosilje skrev (1 time siden): Du er ikke fullvaksinert uten 3 doser. Men klart, du bestemmer selv 🤷♀️ Ser jo hvor fort barn blir smittet nå, da de ikke har noen vaksine. Vaksinen er for meg mest for å beskytte alle de som ikke kan ta vaksine. Hva er gode nok argumenter for deg? Tror nok du allerede har bestemt deg 😊 Man er vel bare uker fra å få høre at man ikke er fullvaksinert før man har 4 doser.. Måneder fra man har 5 doser osv.. Og Pfizer prøver jo nå på at man skal ha en dose i året.. Anonymkode: 32e0f...e95 19
neiernei Skrevet 24. januar 2022 #15 Skrevet 24. januar 2022 Jeg er så lei!! Kan ikke dere uvaksinerte slutte og kverulere?! Ta vaksinen jeg er så lei av og høre alle grunnene deres til å ikke ta vaksinen... Dere ødelegger for fler en dere selv skjønner dere ikke det? 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #16 Skrevet 24. januar 2022 neiernei skrev (23 minutter siden): Jeg er så lei!! Kan ikke dere uvaksinerte slutte og kverulere?! Ta vaksinen jeg er så lei av og høre alle grunnene deres til å ikke ta vaksinen... Dere ødelegger for fler en dere selv skjønner dere ikke det? I denne tråden er det kun vaksinerte som kverulerer. Anonymkode: 54275...825 19
Tvist Skrevet 24. januar 2022 #17 Skrevet 24. januar 2022 Det er ikke en anbefaling, bare ett tilbud til de under 45 uten underliggende syksommer. Gjør som du vil. Jeg kommer til å ta boosterdosen, det gir meg noen fordeler når jeg skal reise til utlandet på ferie. 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Skrevet 24. januar 2022 neiernei skrev (1 minutt siden): Jeg er så lei!! Kan ikke dere uvaksinerte slutte og kverulere?! Ta vaksinen jeg er så lei av og høre alle grunnene deres til å ikke ta vaksinen... Dere ødelegger for fler en dere selv skjønner dere ikke det? Men er det virkelig de uvaksinerte sin feil.? Altså det at flere barn smittes nå er jo logisk med tanke på smittettrykket. Flere smittede resulterer også i flere smittede barn. Smittettrykket har økt blant annet fordi dugnaden plutselig var over for flertallet, vaksinerte sprer smitte fordi de tror ikke at de er syke. Landet skulle aldri hatt åpnet opp igjen, og vaksinerte skulle blitt bedt om å teste seg og følge samme regler som uvaksinerte. I bunn og grunn er det vaksinene som dreper i landet vårt, nettopp fordi at de gir falsk trygghet. Jeg vet om flere vaksinere som har gått på jobb til tross for smitte i heimen. De har gått fordi de følte seg helt bra. Det samme med folk som har gjennomgått smitte. I forhold til retningslinjene så skulle ikke disse teste seg engang før de forlot hjemmet. Galskap! Hvis bare alle hadde brydd seg mer om andre enn bare seg selv, holdt avstand og tatt hensyn så ville situasjonen vært mye mye bedre. Anonymkode: 32e0f...e95 13
GrønnNellik68 Skrevet 24. januar 2022 #19 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en dose pfizer og en dose moderna. Omikron er jo tydeligvis ikke farlig, og jeg har god helse. Er 39 år, sprek, sunn og aktiv. Er det virkelig vits å fortsette med vaksinering? Jeg har en venninne som hadde korona i julen, og da fikk hun beskjed om at hun ikke trengte booster før i april. Altså, to doser vaksine, gjennomgått infeksjon OG booster? Man blir jo litt lei. Men jeg tar den jo hvis det finnes gode argumenter for det. Anonymkode: 68a02...b57 Du vil ikke få tilgang til å reise i eu hvis du ikke har boosterdose det er vel eneste ulempen ved å ikke ta den slik jeg ser det. Jeg har tatt den pga av det. Men er frisk og er bare over 45 som er eneste årsak. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #20 Skrevet 24. januar 2022 Det har noe for seg dersom man har planer om å reise inne for eksempel EU-land den kommende tiden. Jeg tok tredjedosen kun for dette, det blir så mye styr (og dyrt) med testing hvis man ikke har denne dosen. Anonymkode: 92a69...cd7 1
Anbefalte innlegg